2013-05-30, 16:54
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Stod det inte i nån intervju med mamman att VB hade sagt innan hon åkte hemifrån att hon "ville ha blabla till efterrätt"? Eller har jag förvirrat bort mig själv nu igen?
Isåfall måste ju det betyda att hon hade planerat att komma hem efter "pluggandet" hos KJ?!

I sånt fall är det märkligt att det tog flera dagar innan mamman anmälde VB som försvunnen.
Citera
Medlem
DocWatsons avatar
Vill bara få in den här länken. Kolla på omslaget.

http://nojesguiden.se/sites/default/files/image/Skivomslag/Rammstein.jpg

KJ:s ex är ett stort fan av bandet som har gjort denna skiva. P**** J****** heter hon. PJ är den som heter PaulLanders på netlog och växlar hjärtan med KJ där. Vet någon någonting mer om henne? Gillar KJ detta band också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Sista sökningen han var med på var när de sökte vid Rödbergsfortet. Antingen slump eller så berodde det på något annat.
När sökte de på Rödbergsfortet, för det sista utannonserade söket (när de var så få) som min polare var med på var ner mot älven nedanför skjutbanorna/motorstadion ner mot älven från kraftstationen och mot Råbäcken. Hade de något sök efter det? KJ gick alltså i söket där min kompis var med. Då var han uppskriven.
Senast redigerad av BeBeBe 2013-05-30 kl. 16:59.
Citera
2013-05-30, 16:55
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
va det kj som vallades igår

Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Det verkar inte sannolikt. Jag kommenterade detta i morse, tillåter mig att citera mig själv
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Jag uppfattar inte att det är den häktade. Jag tror att det är ett vittne, se t ex nedan fetstilade.

"– Vi har kollat upp nya och gamla uppgifter gällande vad vittnet har iakttagit för något, sade Mikael Eksholm."

"Mikael Eksholm visste inte om vittnet tidigare varit aktuellt i utredningen. Och inte heller om nya saker framkom under vallningen.
– Jag är för dåligt insatt i utredningen för att kunna säga något där."

Källa: Kuriren.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu frågade rammstein74 om en vallning igår.

Ja. Vad uppfattar du att jag svarade på samt citerade ovan?

Klickar du på Kuriren-länken där så framgår att den handlar om en vallning som skedde under onsdagen = igår:
Citat:
"Kurirens utsända gjorde flera nedslag i området kring Gammelängsberget på onsdagen. Under eftermiddagen träffade vi på några poliser som hade som uppgift att lotsa ett vittne i terrängen."

Det framgick även om man klickar på pilen till mitt första inlägg där, Ull-strumpa och jag pratade om gårdagens vallning redan i morse.

Citera
2013-05-30, 16:55
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Omklädningsrummet är ju ett ställe för lite social samvaro, varva ner, snacka lite skit med varandra.

Så är det kanske för dig, själv är jag inte någon omklädningsrumsmänniska eller klubbduschmänniska om jag kan slippa.

Det kanske inte VB heller var?

Ingen av oss vet. Allt vi skriver här är ju spekulationer i brist på hårda fakta.
Citera
2013-05-30, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
I sånt fall är det märkligt att det tog flera dagar innan mamman anmälde VB som försvunnen.
Hon anmäldes försvunnen redan dagen efter, nämndes bland annat i Efterlyst. Det var polisens sök som dröjde några dagar. Inte sett någon källa på att det berodde på att hon tidigare varit borta några dagar men det sägs vara anledningen till att man inte drog på stora söket direkt.
Citera
2013-05-30, 16:58
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
En närstående pratade lite med AB igår på kvällen. Han frågade AB allt från om han läst Flashback till om det var han som hade styckat henne. (Han sa att han använt en yxa, lite ironiskt).

AB fick såklart frågan vad hans styv-mamma höll på med. Då sa AB väldigt tydligt att han absolut inte hade någon förklaring och kunde knappt förstå vad hon höll på med.

Då kan vi nästan utesluta att det var AB som facerapade AN
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Så är det kanske för dig, själv är jag inte någon omklädningsrumsmänniska eller klubbduschmänniska om jag kan slippa.

Det kanske inte VB heller var?

Ingen av oss vet. Allt vi skriver här är ju spekulationer i brist på hårda fakta.
Jupps vi har ingen aning men saker och ting behöver belysas från olika håll annars blir saker och ting som bara är gissningar trådsanningar.
Citera
Medlem
AlfLovers avatar
Polisen där uppe borde fan ha en eloge för att så lite sipprar ut.
Sen är det vallningen med vittnet, kan det vara vår vän akrobaten som faktiskt hittat något polisen missat? Spännande i så fall.
Citera
2013-05-30, 16:59
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Vill bara få in den här länken. Kolla på omslaget.

http://nojesguiden.se/sites/default/files/image/Skivomslag/Rammstein.jpg

KJ:s ex är ett stort fan av bandet som har gjort denna skiva. P**** J****** heter hon. PJ är den som heter PaulLanders på netlog och växlar hjärtan med KJ där. Vet någon någonting mer om henne? Gillar KJ detta band också?

Jag blir spontat nyfiken på texten! och den texten vi funderade kring under helgen! ett samband, kanske kanske inte
Citera
2013-05-30, 17:02
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Finns hon på Facebook?
PMa i så fall

http://www.facebook.com/petr*.j*nsson2?fref=ts
Citera
2013-05-30, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moiraine
Är det vanligt man låter BO:s fb-sida vara kvar? Från polisens håll alltså.

FB är en guldgruva för polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in