2013-05-30, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Jag håller med dig om att eventuellt tjafs kan ha rört vilken person som helst i klubben eller en allmänt tråkig klubbkänsla, även om det är rätt uppseendeväckande att AN kallar en försvunnen person för kackerlacka.

Men jag håller inte med om det där med duschandet - att träna i hemmastaden Boden och använda hemvägen som nertrappning för jogging/promenad och sedan duscha hemma känns definitivt som ett trevligt alternativ till en klubbs duschrum.

Någon skrev ju dock att hon hade en träningskompis i Luleå, så det kan ju ha påverkat ett beslut om att byta klubb.

Känner inte många som går hem i en svettig Gi, särskilt inte vintertid. De som tar Gi hem har bil eller bor precis runt hörnet. VB hade inte körkort, hon kan dock ha fått skjuts, hennes extramorfar har ju berättat att han skjutsade henne till träning (Boden eller Luleå stod inte) och hon bodde inte runt hörnet direkt ca 2 km från BBC.

Omklädningsrummet är ju ett ställe för lite social samvaro, varva ner, snacka lite skit med varandra.
Citera
2013-05-30, 16:47
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Men varför har KJ då bekräftat att hon varit hos honom?

Vem vet kanske VB skrev det där med hot från KJ,
hemma hos KJ. långsökt dock.
Citera
2013-05-30, 16:48
Medlem
En närstående pratade lite med AB igår på kvällen. Han frågade AB allt från om han läst Flashback till om det var han som hade styckat henne. (Han sa att han använt en yxa, lite ironiskt).

AB fick såklart frågan vad hans styv-mamma höll på med. Då sa AB väldigt tydligt att han absolut inte hade någon förklaring och kunde knappt förstå vad hon höll på med.
Senast redigerad av Jan-Olov44 2013-05-30 kl. 16:50.
Citera
2013-05-30, 16:48
Medlem
Är det inte skumt att han inte ville vara med uppskriven på mps listor
Citera
2013-05-30, 16:49
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Nej han har bott med sin mamma tidigare, men har nu eget boende på annan ort där han går i skola som jag förstått det. Så det känns ganska uteslutet att han skulle ha facerapat hennes dator tre ggr vid olika tillfällen.

Tillfällena var väl under samma dag ungefär?
ser det inte som speciellt otroligt, han är säkert hemma ofta
och tigger gratismat.
Citera
2013-05-30, 16:49
Medlem
nån som kan det där vad är nästa steg nu imorgon om dom hittat nåt som binder kj till brottet?
Citera
2013-05-30, 16:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Nej han har bott med sin mamma tidigare, men har nu eget boende på annan ort där han går i skola som jag förstått det. Så det känns ganska uteslutet att han skulle ha facerapat hennes dator tre ggr vid olika tillfällen.

Då kan vi räkna bort honom, vem återstår då tycker du, vem kan ha varit i huset vid 04:43, om det är skrivet på en dator i huset, vilket jag tycker verkar troligast, vad skull de ute och härja 04:43 för?
Citera
2013-05-30, 16:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
nån som kan det där vad är nästa steg nu imorgon om dom hittat nåt som binder kj till brottet?
Om misstankegraden stärks kommer han att begäras häktad på sannolika skäl.
Citera
2013-05-30, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Vad man ska tro på har jag ingen aning om, men enligt intervjun med den andre tränaren i Boden, sa han så här:

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7657274
Där var det ja, mindes att det var något om att hon fortfarande var där ibland.
Citera
2013-05-30, 16:51
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Men varför har KJ då bekräftat att hon varit hos honom?

Jag har ingen aning, men att gått dit först för att få ett alibi och sedan gått någon annanstans känns ju inte helt omöjligt.
Citera
2013-05-30, 16:52
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Är det inte skumt att han inte ville vara med uppskriven på mps listor

Sista sökningen han var med på var när de sökte vid Rödbergsfortet. Antingen slump eller så berodde det på något annat.
Citera
2013-05-30, 16:52
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det som är lite märkligt på VB's FB är att hon i princip alltid skrivit "vad hon har gjort".. inte vad hon skall göra så vitt jag kunnat utläsa, fler i tråden har varit inne på den linan i början av tråden.
Varför skrev hon dessa två sista inlägg i FB, vad var syftet med inläggen. Vad ville hon visa med inläggen och vem/vilka hoppades hon skulle läsa inläggen just denna lördag.

Precis det där har jag också slagits av, hennes (näst) sista inlägg skiljde sig från dem innan. Det känns verkligen som om hon vill berätta att hon ska till en kompis, hon har mig veterligen inte nämnt nåt sånt innan. Sånt man skulle kunna göra i hennes ålder om man ville visa upp det för någon. Det kan ju vara en tillfällighet att det ser ut så dock, eller bara att hon inte har så många vänner och vill dela när hon äntligen ska hem till nån och göra nåt. Eller så skulle hon kunna vilja göra någon svartsjuk.

Tänkte också på det där nån skrev om att hon inte tränat i Boden på 6 månader och att det skulle vara nån slags bevis för att hon och MB inte träffats. Men det skulle ju lika gärna kunna vara tvärtom. Att hon börjar träna någon annanstans så att det ska se ut som om de inte träffas. Han är ju trots allt en upptagen man. Tycker också att det skrivits för lite om styvpappan och hans fiskekväll som startade kl 21(?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in