2013-05-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Säkert inget speciellt alls.

May 11, 2012 at 11:12am
För ett år sedan tränade hon på BBC. Det där ser ju ut som om hon SMS:at sin tränare med "Kommer nog inte på träningen idag, är hostig" eller liknande varpå tränaren svarar att lite hosta är ingen fara. Sådana konversationer ser jag rätt ofta med ex barnens tränare. SMS är ju en rätt vanlig form för konversation tränare-elev.
Citera
2013-05-30, 15:27
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men förvräng inte så förbannat, blir ju bara en höna av en fjäder, vem fan gör AN till en GM? Det är ju du som sätter samman ord så att det till slut blir en trådsanning att någon kallat henne för GM.

Den konversationen detta emanerar i har inte handlat om slakt i ett sushikök, det är du som blandar in det, troligen därför att du helt hysteriskt blandar in allt som sagts om den familjen i ett tafatt försök att få folk att glömma dem, du riktar detta mot helt fel personer nu.

Och, ja, det finns självklart ett intresse för familjen pga det jag nyss nämnde i ett inlägg. Det behöver inte handla om att de har med saken att göra mer än att de kanske vet vad som har hänt, det är kanske pga dem som det har hänt, det vet vi inte, så låt folk fortsätta undersöka och spekulera.

Jag ställde en enkel fråga ; Varför misstänker så många i den här tråden MB?

Har du missat inlägg där man kallar AN eller MB för GM så kan jag inte hjälpa dig, tyvärr.

Citat:
Åh, vad jag less jag blir på dig.
Helt sjukt!

Eftersom mordplatsen är inte hittad så skrev jag bara som en tankeställare.
"MB äger ju ett kök och där skulle väl styckning kunnat ske."
Sedan fick jag sjukt med påhopp varför jag sa att styckning skedde där osv.

Enda jag skrev, ett hyfsat bra ställe att stycka någon är väl i ett kök som man bara kan spola rent.
Jag sa aldrig att det skedde eller att MB styckade henne där.

Det är inget rykte, sa bara att det skulle kunna vara ett ställe. Likaväl som sommarstugan som folk surrar om.

Är väl ändå inte mitt fel att folk tar det som en trådsanning då jag bara la fram en tes

Det var ett exempel utav alla teorier som baseras på skvaller när det kommer till MB, AN och VB.

Självklart ska man få spekulera men när det kommer till AN eller MB så har vi bara trådsanningar, dessvärre. Jag önskar att man inte spelar vidare på dessa utan att spekulationerna nu kanske kan vila på något slags bevis
Senast redigerad av airell8 2013-05-30 kl. 15:33.
Citera
2013-05-30, 15:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det där kan ju också ha gällt att VB inte har kunnat komma till träningen på grund av hosta, och att han då svarar något i stil med att "men du kommer ju inte att hosta hela livet". Kanske har VB innan dess varit lite ledsen över inställda träningar, och att han då vill trösta henne lite.

Är det inte genom SMS man numera kommunicerar med sina tränare i diverse sporter?

Man har hemsidor också som dom skriver på om träningar och tider, avanmälningar osv.
Så denna stackaren blir utpekad som att ha ett förhållande med VB pga av att han kommenterar hosta?
Jag det va ju intressant hur man fick ihop det.

En annan uppgift är att hon inte tränat där på 6 månader. Så vad ska man tro på?
Citera
2013-05-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Kära flashbackare. Jag har funderat lite runt kvällen som VB försvann och kommit fram till ytterligare ett scenario som jag tror ej tagits upp:

Det kan även vara så att VB har stängt av sin telefon frivilligt. Under kvällen så kanske dom blev osams, dom bråkar och VB lämnar lägenheten, med efter att KJ försökt övertala henne att stanna kvar.

Strax efter att hon lämnat lägenheten så ringer KJ, han ber henne att komma tillbaka, han ber om ursäkt. Men VB är irriterad och vill inte ens prata med honom, hon stänger av telefonen.

KJ känner sig kränkt och är upprörd, han ringer, men telefonen är avstängd. Han ger sig ut efter henne, springer ikapp henne och bråket fortsätter utomhus.

Inte otänkbart! men vid detta senario borde det hela ha uppmärksammats av någon, då jag ej tror att ett sådant "möte" skulle passera obemärkt utan vittnen.
Citera
2013-05-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det är inget SMS! Konversationen är hämtad från FB.

Konstigt då eftersom jag efterfrågade de sms som visar att MB och Vb hade ett kk-förhållande dvs de sms som ett antal på Flashback hänvisar till som bevis.

Med andra ord väntar jag fortfarande så fram nu med sms från förstahandskälla
Citera
2013-05-30, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vi hade den diskussionen i Eva Magnusson-fallet, där det fanns folk som använde cirkelresonemanget att GM måste vara psykiskt jättesjuk eftersom han begått ett sådant brott. Och visst kunde man i efterhand hitta lite speciella personlighetsdrag hos honom, men inget jättemärkligt, och före dådet var den allmänna bilden av honom en helt normal trevlig och hjälpsam kille som möjligen var lite svår på fruntimmer.

Han har en god man, och sägs ha en specifik diagnos. I den meningen är han ju inte en i grunden vanlig person. Jag tycker inte att det i sig är konstigt att han är misstänkt för ett styckmord. Däremot är han helt ostraffad, och har vad vi förstår heller inga kriminella kontakter. Det gör att jag lägger pannan i bekymrade veck när jag hör antydningar om att polisen skulle kunna tänka sig att han hade en medhjälpare.

Är ni verkligen helt säkra på att han har en god man??? God man utses av tingsrätten efter ansökan an överförmyndaren i kommunen. Det finns dock ett annat alternativ som är vanligt t ex för dem som har ADHD, och har svårt att hantera sina pengar. Det benämns lite olika i olika kommuner men "egna pengar" är vanligt. Då kommer man överens med en handläggare om hur mycket pengar de skall "ta hand om" och med dessa sedan betala de mest fundamentala i räkningsväg, t ec hyra, el mm. Resten har personen alltså själv hand om.
Citera
2013-05-30, 15:32
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det där kan ju också ha gällt att VB inte har kunnat komma till träningen på grund av hosta, och att han då svarar något i stil med att "men du kommer ju inte att hosta hela livet". Kanske har VB innan dess varit lite ledsen över inställda träningar, och att han då vill trösta henne lite.

Är det inte genom SMS man numera kommunicerar med sina tränare i diverse sporter?

Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
För ett år sedan tränade hon på BBC. Det där ser ju ut som om hon SMS:at sin tränare med "Kommer nog inte på träningen idag, är hostig" eller liknande varpå tränaren svarar att lite hosta är ingen fara. Sådana konversationer ser jag rätt ofta med ex barnens tränare. SMS är ju en rätt vanlig form för konversation tränare-elev.

Jo, jag tänkte på det också.
VB skrev om det mesta på sin Facebook men inget runt dessa dagar att hon skulle vara sjuk. Fast hon kanske skippad det bara.. Jag vet inte, jag la bara upp det eftersom henkess ville ha någon form av bevis på att tränare och VB hade kontakt med varann och detta var det enda jag hittade.
Svårt att söka bevis när det bara finns en Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Tänkte precis skriva det. Finns ingen MB och VB konversation på sms som någon har visat upp.
Som handlat om någon relation. Antagligen för det inte finns någon.
Personen som nämnde MB från första början borde komma tillbaka till tråden
och skriva lite mer. Tycks som dom flesta svalt allt han sagt om MB haha.

Eller hur ska vi kunna göra de?
Ska MB komma in i tråden och lägga upp sina sms eller ska vi försöka sno till oss VBs telefon för att hitta smsen.
Vilket otroligt korkat påstående.
Citera
2013-05-30, 15:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Konstigt då eftersom jag efterfrågade de sms som visar att MB och Vb hade ett kk-förhållande dvs de sms som ett antal på Flashback hänvisar till som bevis.

Med andra ord väntar jag fortfarande så fram nu med sms från förstahandskälla

Det lär inte finnas utan det är rent ut sagt rena skitpratet om deras förhållande.
Man har läst hans frus (om det är det dvs) inlägg på facebook, och vips så har man en trådsanning.
Men dom är sannerligen inte misstänkta för det här mordet, så¨mycket kan man konstatera.

Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Är ni verkligen helt säkra på att han har en god man??? God man utses av tingsrätten efter ansökan an överförmyndaren i kommunen. Det finns dock ett annat alternativ som är vanligt t ex för dem som har ADHD, och har svårt att hantera sina pengar. Det benämns lite olika i olika kommuner men "egna pengar" är vanligt. Då kommer man överens med en handläggare om hur mycket pengar de skall "ta hand om" och med dessa sedan betala de mest fundamentala i räkningsväg, t ec hyra, el mm. Resten har personen alltså själv hand om.

Ja, jag kan verifiera den uppgiften med att säga att jag har domstolsförhandlingarna om just gode man, som då är hans far. Målnummer Ä 3054-09
Citera
2013-05-30, 15:33
Medlem
Jag tycker hela teorin att någon hon känner skulle ha hämtat upp VB faller. Isåfall hade ju hon behövt sms a någon o be om att bli upphämtad, och isåfall hade ju polisen vetat vem som VB hade sms:at med.

Skulle ju vara isåfall om någon hon kände råkade köra förbi just där hon gick då
Citera
2013-05-30, 15:34
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man har hemsidor också som dom skriver på om träningar och tider, avanmälningar osv.
Så denna stackaren blir utpekad som att ha ett förhållande med VB pga av att han kommenterar hosta?
Jag det va ju intressant hur man fick ihop det.

En annan uppgift är att hon inte tränat där på 6 månader. Så vad ska man tro på?

Tidningen interjuvade Luleå karate klubb.
Så sa dom 6 månader då hon började där. Var även dom som hon skulle
göra blåa bältet hos. Hon fick det på sin minnesstund från dom.
Citera
2013-05-30, 15:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Alltså VB glömmer sin mobil hemma. Mamman använder denna kvarglömda mobil till att ha en sms-konversation med VB??? Har jag missförstått något här?

Vilken telefon använder sig VB av i konversationen med sin egen mobil?
Hade VB två telefoner? Hade hon lånat en?
Är det normalt att morsan öppnar sms som VB får till sin telefon?

Mamman behöver inte ha använt sig av VB:s telefon i denna konversation, men vilken telefon använde VB?
Jag kan inte svära på det, men har för mig att samtalet var över telefon.
VB kanske t o m bad mamman kolla ev sms.
MB hade skickat host-sms:et och VB menade att mamman inte behövde svara.

Diskussionen i tråden gällde då inte om det var vanligt att mammor läser barnens sms, utan om det var vanligt att tränare sms:ar sina elever privat.

Edit; konversationen mellan mor och dotter var över Facebook.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-05-30 kl. 15:57.
Citera
2013-05-30, 15:35
Medlem
Citat:

Eller hur ska vi kunna göra de?
Ska MB komma in i tråden och lägga upp sina sms eller ska vi försöka sno till oss VBs telefon för att hitta smsen.
Vilket otroligt korkat påstående.

Du hänvisar hela tiden till dessa sms som ett bevis för att MB-tråden måste utredas. Menar du att du inte ens har sett sms'm, inte ens har förstahandsuppgift på att de existerar, för du bygger väl inte din bevisning på lösa rykten och spekulationer!? Det var illa illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in