2013-05-30, 09:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Detta kan bero på att GM inte kommer ifrån Boden han kanske var på genomresa och fick syn på VB när hon var på väg hem ifrån KJ. Detta kan också bero på att GM DNA inte finns i några register, han behöver inte vara orolig eftersom det blir svårt att binda honom till brottet.

Skulle denna NN känna till det gula huset då, mja, inte troligt tycker jag. Kanske, men då har vederbörande en anknytning till den platsen på något vis.
Citera
2013-05-30, 09:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Detta kan bero på att GM inte kommer ifrån Boden han kanske var på genomresa och fick syn på VB när hon var på väg hem ifrån KJ. Detta kan också bero på att GM DNA inte finns i några register, han behöver inte vara orolig eftersom det blir svårt att binda honom till brottet.

Och så råkade denna gm känna till att en lucka på ödehuset var öppen fast han inte var från Boden? Däremot ditt andra alternativ är mer troligt.
Citera
2013-05-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
Nej, du är inte ensam om den teorin. Jag har funderat en del på att OM gm är Kj, så kan han ha brutit ihop och ringt pappa. Bara en tanke. Jag tror inte på satanister eller riter, och jag har inte sett några bokstäver i blod eller annan vätska. Jag tror på ett dråp i effekt, och att gm fick hjälp på ett klumpigt, ovant sätt att göra sig av med kroppen.

Jag tror inte heller på riter och krumelurer på golv, satanister och annat sånt. Att det skulle vara ett dråp i affekt? Kanske. Men jag lutar mer åt att det var planerat, men att det inte gick som det skulle och då ringer han farsan. Det var nog inte första gången.
Citera
2013-05-30, 09:55
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Om det här med ansiktet är sant. Kan det då vara någon slags thai-hämnd? Någon som förlorat ansiktet pga VB vill "ta ansiktet från VB"?

Och styvpappan, varför gräver ingen i det spåret? Vad är han för en människa? Ingen som känner honom?
Det kan vara sant.
Ett hårt slag med ett tillhygge kan spräcka huden och slå ut alla framtänder.
Citera
2013-05-30, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan det vara någon av dessa två?

http://24.media.tumblr.com/36bc62c08...miblo1_500.jpg

Den bilden är inlagd den 5 maj

Citat:

Usch, det ser ut som om tjejen (?) till vänster på bilden håller en kniv i sin högra hand. Pekar neråt. Känner någon igen miljön där bilden togs? Är det från stugan eller någonannanstans i militärområdet?
Citera
2013-05-30, 09:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Citat:
Kan det vara någon av dessa två?

http://24.media.tumblr.com/36bc62c08...miblo1_500.jpg

Usch, det ser ut som om tjejen (?) till vänster på bilden håller en kniv i sin högra hand. Pekar neråt. Känner någon igen miljön där bilden togs? Är det från stugan eller någonannanstans i militärområdet?

Läs efterföljande inlägg.
Citera
2013-05-30, 09:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Jag tror inte heller på riter och krumelurer på golv, satanister och annat sånt. Att det skulle vara ett dråp i affekt? Kanske. Men jag lutar mer åt att det var planerat, men att det inte gick som det skulle och då ringer han farsan. Det var nog inte första gången.

Vad tyder på att det var planerat tycker du? Och vad gick inte som det skulle? Hitintills tycker jag nog att GM har lyckats ganska väl, ingen är misstänkt på sannolika skäl än så länge.
Citera
2013-05-30, 09:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Och så råkade denna gm känna till att en lucka på ödehuset var öppen fast han inte var från Boden? Däremot ditt andra alternativ är mer troligt.
GM kan ha öppnat luckan, ett fjäderfä indikerade det.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En till fågel kom på visit, lyckligtvis utan att lämna något visitkort. Luckan till ödehuset var stängd måndagen eller tisdagen efter försvinnandet. Polisen är informerad.
Citera
2013-05-30, 09:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det kan vara sant.
Ett hårt slag med ett tillhygge kan spräcka huden och slå ut alla framtänder.

Även ett fall från klippa, berghäll kan förorsaka en del skador. Dessutom kan ett fall förorsaka en trasig mobiltelefon.
Citera
2013-05-30, 09:59
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Meningslöst att sitta med obekräftade uppgifter och sortera det med någon som helst relevans.

Då är hela en här tråden irrelevant. För att inte tala om din insatser i sammanhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ingen har sett eller hört av VB efter besöket, och var telefonerna befinner sig behöver inte visa ett skit mer än att en gärningsman har stängt ner telefonen antingen på väg ifrån eller till något. Det kluriga är att ingen sett henne lämna vilket är högst märkligt. Inte en enda människa hörde av henne efter 21.00- Så du får nog ser över kartorna och se det som att det finns inget underlag för en enda mast.

Ta en titt på kartan igen och försök fokusera på de alternativa vägarna som finns utritade där.

Större delen går av sträckan går utmed en icke upplyst landsväg eller genom en skog.

Endast 400 meter - 200 meter på Flottiljvägen och 200 meter 200 i Sävast - går genom bebyggt område.

Klockan var 21 på kvällen en lördag.

Det kan finnas anledning till att ingen har observerat henne eller åtminstone lagt märke till henne - om hon har lämnat KJ:s lägenhet i livet.
Citera
2013-05-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Bra poäng.

Vad säger våra amatörpsykologer? Aspberger och dåliga betyg i alla ämnen rimmar väl också lite illa?

Vem som helst kan ju hävda att kamraten förskönar och ljuger. Men det som trots allt ger kamraten trovärdighet är inte bara hans lugna och korrekta uppträdande. Han framträdde dessutom med namn och bild och att göra så inför alla andra invigdas ögon saknar liksom logik.

Detta gör att man verkligen får hoppas att KJ´s diagnos och hans pappas förmyndarskap stämmer.
Det är mycket möjligt att så är fallet, men jag har inte fått detta bekräftat någonstans, utan förlitat mig på rykten i tråden.
Citera
2013-05-30, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22

Min tanke är mest: hur många människor sitter och planerar mord, och genomför det? Jag tycker det verkar osannolikt i verkligheten. Jag älskar att läsa deckare o tittar gärna på Morden i Midsomer o Lewis, men jag tror inte det händer så ofta i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in