2013-05-30, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ny elof
Vad var det AN egentligen skrev?
Inte för att vara petig, när mamman skriver "… Jag hoppas hon är vid liv" svarar AN med "Kanske INTE vid liv!!!". Skulle kunna tolkas lite olika, men vid tidpunkten för inlägget betraktar andra FB användare det som förskräckligt.

Någon som har koll på datum för detta inlägg?

Jag har inte uppfattat att ANs inlägg skulle ha varit ett svar på VBs mammas inlägg utan mer ett inlägg i största allmänhet en kommentar till de inlägg som alla på ett eller annat sätt uttryckt "... Hoppas hon hittas vid liv..."
Citera
Medlem
Vilken tid imorgon måste kj omhäktas eller sker det alls imorgon? om han släpps fri blir det imorgon?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Och ändå dröjer det flera dagar innan hon anmäler sin dotter saknad!
Antagligen visste VB mamma om att VB gjort polisanmälningar och borde väll med vara mer på sin vakt om dottern ej svarar i telefonen??

Enligt Efterlyst anmälde hon dottern försvunnen dagen efter. Sedan att polisen inte tog upp anmälan och påbörjade sökningarna efter henne förrän 2-3 dagar är i detta fall naturligt.
Citera
2013-05-30, 09:43
Medlem
Architects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att mobilen byter cell indikerar förflyttning.

Som någon tidigare påpekade så sker lastdelning mellan celler - dvs en enhet kan bli styrd att byta cell för att minska lasten. Så nej, det behöver inte betyda det.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Vilken tid imorgon måste kj omhäktas eller sker det alls imorgon? om han släpps fri blir det imorgon?
Ansökan om omhäktning måste in senast måndag.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Något i mitt inre håller envist fast vid att något har hänt henne här. Finns det en möjlighet att hennes mobil har kontakt med Sävastmasten/masterna om mobilen går sönder här?

http://maps.google.se/maps?q=Flottiljv%C3%A4gen+4,+Boden&hl=sv&ie=UTF8&l l=65.798836,21.695938&spn=0.009113,0.027595&sll=65 .7978,21.691273&sspn=0.009113,0.027595&oq=Flottilj v%C3%A4gen+4,+Boden&t=h&hnear=Flottiljv%C3%A4gen+4 C,+961+43+Boden&z=15&layer=c&cbll=65.798852,21.696 212&panoid=YZv_qOJY9rfGXjSk37pdlQ&cbp=12,90,,0,0

Jag tror hon har blivit påkörd någonstans här och med tanke på hur hon hittas, av någon som hatade henne. Det tar inte många minuter för VB att komma hit och speciellt inte om det kanske är någon hon ska möta, eller chans att få syn på utmed vägen hem.

Platsen är inte så många hundra meter från Åbergsmasten så det är inte troligt. Sen är det ett berg (Åberget) mellan platsen och någon av masterna i Sävast.

Däremot kan man inte utesluta att VB´s mobil trillat ur hennes ficka eller liknande och gick sönder, men inte på den platsen du anger.
Citera
2013-05-30, 09:44
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hon kanske upplevde att hon inte hade något val, jag menar idioten till kommunalråd med flera var där och jag kan mycket väl tänka mig att hon kände sig tvungen när manifestationen gick ut på att ge stöd till de anhöriga.

Personligen anser jag att de kunde ha väntat med denna tillställning tills begravningen.

Inte speciellt, thailändare har andra kroppspråk och andra sätt att visa sin förtvivlan är blygsamma och försiktiga svenskar som inte vill sticka ut.

Nej, jag tror hon var förtvivlad och att hon även inte hade lust att medverka heller, men kände att hon inte hade något val.
Du har säkert helt rätt i det du säger!
Tycker bara hennes reaktion var "udda" att vilja synas i medier efter en sån här sak tycker jag känns helt fel!
Allt från inlägg på Facebook, inloggningarna på VBs facebook sen att de tar så många dagar innan hon reagerar på att VB är borta!

Nå ja som ja sa hemskt att tänka tanken på att familjen är inblandad men vissa saker är besynliga runt dem!
Citera
2013-05-30, 09:45
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu får ni sluta vantolka Leif GWP era miffon. "Närmast anhörig" betyder inte att man generellt ska börja misstänka mormödrar, barnbarn, syskon etc före andra.

Leta genast upp alla svenska kriminalfall från de senaste 50 åren där en förälder mördat ett vuxet barn.

Ni kommer att få leta ordentligt.

Och var står det att jag misstänker dem? Och dessutom före alla andra?
Självklart granskar polis de närmsta anhöriga och konstellationer runt omkring.
Vad GW skriver eller inte är likgiltigt för mej.
Nu hamnade du på min miffo-lista tyvärr. Där var du inte förut, tvärtom.
Citera
2013-05-30, 09:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Du har säkert helt rätt i det du säger!
Tycker bara hennes reaktion var "udda" att vilja synas i medier efter en sån här sak tycker jag känns helt fel!
Allt från inlägg på Facebook, inloggningarna på VBs facebook sen att de tar så många dagar innan hon reagerar på att VB är borta!

Nå ja som ja sa hemskt att tänka tanken på att familjen är inblandad men vissa saker är besynliga runt dem!

Jag kan hålla med dig i viss mån angående familjen men anser inte det vara så anmärkningsvärt så man behöver rota i deras förehavanden innan man får bekräftat om misstankarna mot KJ kommer att höjas eller sänkas.
Citera
2013-05-30, 09:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Vem har vallats på fp1 och fp2?

Jag tror det kan vara vittnet som såg en bil med två personer vid ödehuset. Var väl inte bara på fyndplatserna vittnet vallades?
Citera
2013-05-30, 09:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag har inte uppfattat att ANs inlägg skulle ha varit ett svar på VBs mammas inlägg utan mer ett inlägg i största allmänhet en kommentar till de inlägg som alla på ett eller annat sätt uttryckt "... Hoppas hon hittas vid liv..."

Värt att notera att den som skrev detta INTE med versaler underströk också JAG, två gånger i de andra inläggen. Varför markera detta?
Citera
2013-05-30, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Verkar som om GM ville att kroppsdelarna skulle hittas, det är en del som skriver så. Jag vill bara inflika att bara för att GM inte gömt sitt offer noggrant så betyder det inte att GM vill att någon ska hitta något. Har någon här i tråden öht nämnt ordet "likgiltig"? Likgiltig inför att något skall hittas.

Man kan också tänka sig att GM inte förstod att kroppsdelarna skulle hittas så som gjordes.

Detta kan bero på att GM inte kommer ifrån Boden han kanske var på genomresa och fick syn på VB när hon var på väg hem ifrån KJ. Detta kan också bero på att GM DNA inte finns i några register, han behöver inte vara orolig eftersom det blir svårt att binda honom till brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in