2013-05-30, 01:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Och denna är mamman inne på med.

Och denna lägger mamman till vänner på..

Och denna har hon tagit bort vissa kommentarer ?

Men det stämmer ju inte alls.Hennes mamma har tillgång till alla 3 konto .VB hade
Mamman skrev den sjunde Maj
Vatchareeya Bangsuan har ändrat sin profilbild.

Borde hon skriva i stället NÅGON som sett mitt barn Ploy..??
Kanske annan Kultur men saknar sina barn bör man ju göra.Varför anmäldes hon först försvunnen den 7 Maj.

Om mitt barn försvann Så hade min Fb vart fullt med efterlysning efter mitt barn
Boden bo : Kom igen ni, som vet hur svartsjuk mamman vad på sin dotter
Hon fick ju inte ens bo ihop med sin pojkvän.Det vad Mamman som såg till att det tog slut,och var svartsjuk på han med.

Hon fick ju inte göra något utan mamman skulle veta allt, alla konto har mamman lösenorden till, det skrev hon på MPS sida med.?
Varför skriver inget något. Ingen aning,varför folk tisslar bakom ryggen,och som känner fam/ väll ..
Ring så fall Efterlyst.Tips eller mail man får ju vara anonym.

Igår vad det denna intervju
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7681462

I dag Denna.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6852699

Nu anklagar jag inte henne för det, men nog ska man syna dom närmaste först, LGWP Säger ju detsamma.. dom närmaste först.
Har Polisen hennes dator ? Kollat mammans Dator etc.
Ingen vet vad man kan vara kapabel till.Jag vill inte att det ska vara så..men allt ska undersökas tycker jag.Med tanke på Vad Bodenfolket säger..

En sak som jag funderat mycket på, precis som du säger, de närmaste. Visst, KJ är ett ex, men hur nära var deras relation egentligen? Varför skulle VB till KJ just den dagen, brukade de umgås, det måste någon Bodenbo ha ett svar på tycker jag.

EDIT;Hon kom kanske hem och något hände där? Hur var relationerna inom familjen? Har pappan ...? Anmälningarna, avslöja? Frågor som bör ställas och få ett svar, högst relevant.

EDIT2;Var pappan med på minnesstunden på torget eller ceremonin vid det gula huset?
Senast redigerad av OY 2013-05-30 kl. 01:41.
Citera
2013-05-30, 01:42
Medlem
Händerna kommer aldrig någonsin att återfinnas,i alla fall inte i ett skick som hjälper polisen.

Eftersom GM har haft sinnesnärvaro att plocka bort dom för att dölja eventuella bevis som kan finnas på dom så är dom nog för evigt borta.
Kastade i älven/sjö,nedgrävda precis var som helst ute i skogen,kastade i vilken soptunna eller container som helst,kastade rakt ut i skogen från vilken väg som helst i kommunen/länet.
Var ut med motorcykeln idag på massa småvägar och satt och tänkte på hur jävla lätt det egentligen är så länge man tänker klart.(dock inte på bodenvägar,men det lär vara lika enkelt där)
Mikroskopisk risk att dom hittas!

Enda chansen är att GM antingen berättar eller har fått panik och dumpat dom på ett korkat ställe..
Citera
2013-05-30, 01:46
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Har också spånat på det där,men är det inte så att personen måste vara borta ett visst antal timmar från anmälan för att klassas som försvunnen?

48 timmar är det.Men för tjejen, som var så skötsam skulle det nog gå snabbare
efter som hon enligt mamman vad så skötsam,och höll alla tider ?
Men inte nu ? Och sen anmälas den 7 Maj 4-5-6 -7 Alltså fyra dagar då..
Citera
2013-05-30, 01:52
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ny elof
Kan denna gärningsmannaprofil som hyllades häromdan verkligen passa in på KJ? Enligt VBs kompis Carl som framträdde i Efterlyst ikväll (2013-05-29) gick han ut gymnasiet 2007 med goda betyg.

Är det rimligt att tänka sig VB som läser en bland Sveriges toppteknikutbildningarna (teknisk fysik) skulle spendera sin fritid att utbyta hur det är leva som elitsoldat och lära ut karatesparkar tillbaka? Och sedan tentaplugga med honom en lördagskväll? Eller ens umgås med sådan typ?

KJ är född 1991, det borde vara högstadiet han gick ut 2007. Han gick sedan på en folkhögskola i stället för gymnasium, troligast en speciallinje på grund av handikapp. Antingen har kompisen dåligt minne, eller så har Efterlyst gjort dålig efterforskning. Eller så är hela tråden ute och seglar.
Citera
2013-05-30, 01:52
Medlem
Citat:

Mamman ringde väl den 5:e har jag för mig jag läst,och två dygn/48h efter det blir ju den 7:e
Citera
2013-05-30, 01:55
Medlem
hojtas avatar
Ok, det här e nytt för mej, har jag missat nåt tidigare?

Alltså 3 olika FB konton kontrollerade av morsan!?!
som sen även anmäler en försvunnen dotter först efter 3 dagar, var tog kontrollen vägen nu?

Detta pekar ju åt nåt helt annat håll än dom över 18.000 andra inläggen
Citera
2013-05-30, 01:57
Medlem
Citat:

Sa inte mamman att hon trodde att hon sov över till den 5:e hos nån kompis när hon inte kom hem, samt 4-7 är 3 dygn, från den 5:e är det 48 timmar till den 7:e. Men lite märkligt hursomhelst... hade blivit riktigt desperat om mitt barn försvann.

Edit: vad Plogbil skrev redan
Senast redigerad av Steelmachine33 2013-05-30 kl. 01:59.
Citera
2013-05-30, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En sak som jag funderat mycket på, precis som du säger, de närmaste. Visst, KJ är ett ex, men hur nära var deras relation egentligen? Varför skulle VB till KJ just den dagen, brukade de umgås, det måste någon Bodenbo ha ett svar på tycker jag.

EDIT;Hon kom kanske hem och något hände där? Hur var relationerna inom familjen? Har pappan ...? Anmälningarna, avslöja? Frågor som bör ställas och få ett svar, högst relevant.

EDIT2;Var pappan med på minnesstunden på torget eller ceremonin vid det gula huset?

Hon gick först hemifrån för att dela ut reklam och efter det så kom hon tillbaka och sa till sin mamma att hon skulle till en kompis och plugga.

Pappan var med både på minnesstunden på torget och vid ceremonin vid det gula huset.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.569773373083631.1073741863.100001529210190& type=1
Citera
2013-05-30, 02:03
Medlem
Cinnabars avatar
Nu ska jag ta en teori som är helt sjuk, och den tror jag inte har med verkligheten att göra. Jag gör det ändå. VBs hemliga kärlek är styvfar, VBs "mor" är egentligen hennes syster, moster eller faster. Triangeldramat i hemmet har menligt inverkat på VBs studier, hon klarar knappt några poäng. Skandalen inom hemmet landar i ett ofattbart brott. Men nej, det var bara en teori som är totalt befängd. Klart att det sprids rykten om en sörjande mor när gärningsmannen inte är funnen.

VBs mor sa själv i intervjun att hon var som en mor, syster och vän till VB. De verkar ha levt ganska tätt ihop. Det som förvånar mig i detta är då att modern inte visste vilken vän VB var hos. Det borde hon kanske känt till, allra helst om hon kallar sig för "vän" till dottern? Om VB var rädd och orolig (som en del tror) borde hon definitivt talat om det för sin mor, eller var det just därför relationen var lite "luddig"? VB ville inte oroa...?

Allt pekar hittills mot KJ.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-30 kl. 02:05.
Citera
2013-05-30, 02:07
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Sa inte mamman att hon trodde att hon sov över till den 5:e hos nån kompis när hon inte kom hem, samt 4-7 är 3 dygn, från den 5:e är det 48 timmar till den 7:e. Men lite märkligt hursomhelst... hade blivit riktigt desperat om mitt barn försvann.

Edit: vad Plogbil skrev redan

Läste du dom sista 2 Norrbotten Kuriren
Inteljuver med mamman vad det två helt olika vinklar trodde hon sov över ringde vid 21-22 men då vad den avstängd nästa intervju så hon att hon skulle komma hem vid 19 tiden på kvällen länkar ligger inne på första inlägget ..
Senast redigerad av IngenEinstein 2013-05-30 kl. 02:10. Anledning: felskrivet
Citera
2013-05-30, 02:10
Medlem
Undrar hur diskussionerna hade sett ut om vi haft alla fakta som är kända för polisen här? Det är så många spekulationer om allt från hundar, fyndplatser till dödsorsaker här. Sånt som polisen vet mycket om redan.
Citera
2013-05-30, 02:14
Medlem
Citat:
Läste du dom sista 2 Norrbotten Kuriren
Inteljuver med mamman vad det två helt olika vinklar trodde hon sov över ringde vid 21-22 men då vad den avstängd nästa intervju så hon att hon skulle komma hem vid 19 tiden på kvällen länkar ligger inne på första inlägget ..

Nä det går ju inte ihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in