2013-05-29, 23:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jo, men är det masten nedanför som benämns Sävastmasten så då kan brottet ex skett på skjutfältet. Nu låser du val av mast i Sävast och det är vid MB. Sen blir det en trådsanning att det är detta som är Sävastmasten och ingen annan av de andra fyra tänkbara.
Om jag skriver att jag tror att en mast är Sävastmasten skapar jag ingen trådsanning. Hela inlägget är en teori.
Citera
2013-05-29, 23:33
Medlem
succubusans avatar
Har polisen fått svaren nu från obduktion, prover osv?

Brukar man inte gå ut ganska snabbt med om personen som dött varit utsatt för tex våldtäkt och gå ut med hur personen dött?
Citera
2013-05-29, 23:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ryktet om de nio huggen har nog ett spår av sanning. Antingen en yxa eller en kniv är vad jag tror.

Har väl aldrig sagt att det ÄR en yxa. Jag TROR att mordvapnet kan vara en yxa ELLER kniv.
Citera
2013-05-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Internetrykten kan påverka vittnen

BODEN. Nätet översköljs av rykten om styckmordet i Boden. På gott och ont, enligt polisens IT-expert Anders Ahlqv*st. För utredarna gäller det att urskilja vilka uppgifter som har betydelse.

Blir utpekade

En baksida med utvecklingen, menar Ahlqv*st, är att enskilda personer oreflekterat pekas ut som gärningsmän.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6851722

Det betyder att i kommande rättegång kanske de sk vittnena inte håller då det är vad man hört och läst.
Det gäller ju media också så som alla ankor och hörsägen dom rapporterar om i detta fallet.
Beklagligt måste man tycka att det ska vara så svårt att inte ta felaktiga utpekande och förstora upp rykten till det absurda.

Ja,jäkligt lönt och dölja fejset KJ ! När redan halva Sverige vet !
Citera
2013-05-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Jag har en olustig känsla av att man varit så klumpiga att man inte sökt UNDER ödehuset.

Har för mig att MPS gjorde det innan dom äntrade fönsterkarmen.
Jag kanske blev tvåa på denna boll men skyller på att jag varit ute hela kvällen och inte vet bättre
Citera
2013-05-29, 23:37
Medlem
meiis avatar
Jag undrar VEM såg henne utanför hans hus 21, det har inte framgått! Vad är det för vittne tro?
Citera
2013-05-29, 23:38
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om jag skriver att jag tror att en mast är Sävastmasten skapar jag ingen trådsanning. Hela inlägget är en teori.

Jag tänkte att din teori skulle hamna i sammanfattningen på sid 1. Går man in på din karta och blippar på "MBs mast" så står det var här som sista signalen kl 21 togs emot eller något i den stilen.
Senast redigerad av highfive 2013-05-29 kl. 23:46.
Citera
2013-05-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Vb's mor borde väl ha koll på om hon ägde en D&G tröja?

Givetvis vet hon det.. om inte hon så lär hennes vänner garanterat veta det ! Så det här med jackan är knappst ett problem att lösa för polisen.
Citera
2013-05-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Ar uppgifterna om att den haktade har Aspergers korrekta? Isf ser jag inget konstigt i att han drar jackan over huvudet infor alla journalister och vem vill bli fotad som oskyldig idag.

Alldeles for lite bevis for att man ska kanna att polisen har GM.

Tror du menar skyldig.
Citera
2013-05-29, 23:44
Medlem
VB lämnade KJ runt 21 och hennes mobil sände senast vid 21... men varför slog telefonen av? Antingen slog gm av den eller kunde lika gärna dumpat den om den inte kunde bindas till gm. Men då borde den ha hittats.
Dumpats i vattendrag men åter igen varför göra det besväret om inte mobilen kan bindas till brottet? Kan det finnas bevis på den? Kanske kan finnas dna och fingeravtryck iofs.
Citera
2013-05-29, 23:45
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Givetvis vet hon det.. om inte hon så lär hennes vänner garanterat veta det ! Så det här med jackan är knappst ett problem att lösa för polisen.

Det var inte VB:s jacka!
Citera
2013-05-29, 23:47
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Tror inte det är en transportstyckning, antingen styckad för att avlägsna bevis men då skulle kroppen varit gömd bättre eller så har styckningen mer rituella eller emotionella förklaringar. Får man kroppen till bilen så är det lättare att dumpa kroppen hel.

Säger inte emot dig, har väl GM styckat kroppen utan att lämna spår efter sig vore det mest naturliga att gömma delarna ordentligt. Som de låg nu verkar det som att han ville att de skulle bli hittade.

Att benen stod upp, kan det varit för att de släppts ner från fönstret och hamnat så eller är det symboliskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in