2013-05-29, 23:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Kvinnorna kommer. De ligger opinionsmässigt några år efter.
En orsak är att offentligt anställda kvinnor blivit hårt hjärntvättade på arbetet.
Det ligger nog mycket i det. Offentliganställda bearbetas nästan varje månad med diverse förläsningar, konstiga helgkurser i "mångfald" & andra gästspel av politiskt korrekt natur.
2013-05-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Bra observation.

Det "fina" i kråksången är att vissa saker i de kommunala åtagandena är preciserade i lag. Andra inte. Ersättningar av typen socialbidrag, bidrag till handikappade osv är fastställda i normer och lagar. Hur många lärare det skall vara per skola eller förskolegrupp är det inte. Det innebär att kommunerna alltid skär först i lärare, pedagoger mm.

Hade svenska kvinnor fungerat logiskt, som de flesta män, så skulle därmed kvinnorna koppla samman neddragningarna i skola och förskola med andra företeelser i samhället och därmed rösta därefter. Och det är det SD behöver - öka hos kvinnorna. I senaste SCB från dec 2012 hade SD 2,9% stöd hos svenska kvinnor. (Och 4,8% hos kvinnor med utländsk bakgrund.) Det är bedrövligt. Svenska kvinnor måste var den mest självförgörande arten på den här planeten. Hela den här mångkulturella skiten vi sitter i är förresten de svenska kvinnornas fel. Karlar hade aldrig låtit det hända. Vi måste alla hjälpas åt att få dem att öppna ögonen. Min röstar redan SD.

Bra jobbat. Jag har också en som jag bearbetar. Det är en hel del tröttsamt kvinnoförakt i de senaste inläggen i tråden. Men tro mig, de kommer ifatt. Kvinnor har en tendens till att prioritera vänsterfrågor, så svängningen mot SD tar lite längre tid än för män.

Vänligen,
SD-trollet
2013-05-29, 23:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Bra jobbat. Jag har också en som jag bearbetar. Det är en hel del tröttsamt kvinnoförakt i de senaste inläggen i tråden. Men tro mig, de kommer ifatt. Kvinnor har en tendens till att prioritera vänsterfrågor, så svängningen mot SD tar lite längre tid än för män.

Vänligen,
SD-trollet
Kvinnor har en inbyggd omsorg om dom svaga. En omsorg som tjänat familjen, flocken & den egna gruppen på ett ypperligt sätt i hundratusentals år. Men när denna omsorg missbrukas & plötsligt skall omfatta hela världen så går det snett.
Men detta är ett övergående problem. I takt med att det blir uppenbart hur våra egna barn missgynnas av den förda politiken så kommer även kvinnornas röst i opinionen att förskjutas åt samma håll som männen redan har gjort.
2013-05-30, 01:19
Medlem
Teleskoptampongs avatar
Novus väljarbarometer 30 maj 2013:
http://novus.se/media/15049/novus_v_ljarbarometer_30_maj_2013.pdf

M 27,8 (+0,8)
FP 6,3 (+0,2)
C 3,6 (-0,1)
KD 3,1 (-0,9)

Alliansen: 40,8 (+-0)

S 33,5 (-0,9)
V 6,9 (+0,4)
MP 8,1 (-0,5)

Rödgröna: 48,5 (-1)

SD 9,2 (+0,3)

Övriga (egen uträkning): 1,5 (+0,7)

Samtliga förändringar ligger inom den statistiska felmarginalen. Novus har för den här mätningen intervjuat 2000 personer per telefon under tiden 29 april – 26 maj 2013. Andelen osäkra väljare är 15,3 procent.
2013-05-30, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleskoptampong

M 27,8 (+0,8)
FP 6,3 (+0,2)
C 3,6 (-0,1)
KD 3,1 (-0,9)

S 33,5 (-0,9)
V 6,9 (+0,4)
MP 8,1 (-0,5)

SD 9,2 (+0,3)

Samtliga förändringar ligger inom den statistiska felmarginalen. Novus har för den här mätningen intervjuat 2000 personer per telefon under tiden 29 april – 26 maj 2013. Andelen osäkra väljare är 15,3 procent.

att moderaterna har ökat med 0.8% är ju helt sinnesjukt
2013-05-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
att moderaterna har ökat med 0.8% är ju helt sinnesjukt
Det är efterblivet. Men det är bara en undersökning, och det var ingen jättestor ökning, så inget att bry sig om.
2013-05-30, 01:27
Medlem
trailblasers avatar
Jag är nöjd med detta och inväntar effekterna av Husby, som jag hoppas kommer ge SD finfina siffror.
2013-05-30, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleskoptampong

M 27,8 (+0,8)
FP 6,3 (+0,2)
C 3,6 (-0,1)
KD 3,1 (-0,9)

S 33,5 (-0,9)
V 6,9 (+0,4)
MP 8,1 (-0,5)

SD 9,2 (+0,3)

9,2% i en telefonundersökning är inte alls illa. Och om Stockholmsriot får genomslag i opinionen så har det ännu inte börjat synas. Hög andel osäkra väljare borgar också gott. SD lär klättra över tio procent valet 2014 Att C och KD ligger under fyra procent är också trevligt att se.

Vänligen,
SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-05-30 kl. 02:17.
2013-05-30, 02:17
Medlem
Pungs avatar
SD har kört sin nya taktik sedan februari.

Den går upp på att låta partiets fiender ringa upp, och ge förslag på olika medlemmar att utesluta. SD svarar då "om det är som du säger så är det oacceptabelt" istället för att säga vad alla andra organisationer brukar "jag uttalar mig inte om något jag inte vet".

Sedan tackar man för hjälpen. Efterssom taktiken bygger på antagandet att fienden vill hjälpa SD att göra bättre intryck. Varför, vet man inte riktigt. Men tänker väl att alla bara vill dem gott.

Så man tackar fienden, och följer sedan deras uppmaning. Man utreder, utesluter och tar avstånd.

Taktiken har väl gott sådär... SD har tappat. Konstigt egentligen. De har ju följt sina fiender råd till punkt och pricka. Undra vad som kan ha gått snett?

För oss som inte vill ha ett parti som tydligen ska tycka en sak, men av politiska skäl, anpassar sig till vad man måste tycka. För oss som redan tyckte att det fanns sju sådana partier för mycket. För oss som brukar skaka på huvudet åt invandringskritiska personer som envetet röstar på ett sjuklöverparti i någon idiotiskt föreställning, om att partiet helt plötsligt, snart kommer sluta anpassa sig.

För oss är det glädjande att SD:s väljare inte är lika korkade.

När SD slutar säga det som gjorde att vi röstade på dem. Då slutar vi rösta. Precis som det ska vara i en demokrati. Vi fortsätter inte rösta på någon som driver en annan politik än den vi vill ha, efterssom vi är lika dumma som sjuklöversväljarna och förlåter svek. Gång på gång.

För ett parti som kan svika väljare för att vara media till lags, och samtidigt behålla väljarna. Kommer naturligtvis inte ha något incitament att bry sig om väljarna. De finns ju där ändå. Medan det straffar sig att stöta sig med media genom extra granskning, negativa uppslag och förtal.

Så jag är glad att SD minskar. Och får incitament att också vara sina väljare till lags. Det ska helt enkelt vara mer obekvämt att svika väljarna, än att stöta sig med media.

Än mer glädjande är att i samma takt som SD minskat, har "övriga" ökat (alltså de som ej har egen stapel). Nästan i exakt samma procentsats. Andelen osäkra likaså.

Det är alltså ingen återflytt till sjuklövern. Bara en flykt från SD.

Nu ökar SD lite, och det är väl iofs bra. De är minst dåliga, och symboliserar ett visst motstånd vilket skickar signaler till alla svenskar om att de inte är ensamma om sitt missnöje.

Men mycket av framgången med att locka nya väljare, äts upp av att de tappar gammla. Därav de förhållandevis små framgångarna i ett klimat som annars bäddar för rusning.

För det är inte så att SD varit tvugna att tvinga sina gamla väljare i flykt för att nå de nya. Dessa har kommit enbart av missnöje, inte för Åkessons taktik. Och snart kommer även dessa att förvandlas till "övriga" och "osäkra".

Så kommer det fortsätta för SD. Långsam ökning för att missnöjet driver väljare i deras riktning. Men aldrig det stora lyftet efterssom svikna väljare överger i nästan lika snabb takt.

Jag är glad för det. Opinionssiffrona visar uppvaknande hos folket. Medias skadeglädje uteblir. Men samtidigt får SD-ledningen inte belönas med framgångssaga genom att svika väljare för att fjäska för media helt i onödan. Och helt utan någon som helst effekt.
2013-05-30, 05:00
Medlem
RingRing2014s avatar
# 9,2 Novus maj

SDs näst bästa resultat i Novus genom tiderna. det var ju mycket bra. Och då är mätningen gjord innan deltagarna i undersökningen förstod magnituden av det brinnande Stockholm/Sverige. Den effekten ska komma i nästa månads mätningar.

Den lilla nedåtgående trenden för ett par månader sedan är nu en bortglömd liten rekyl.
Senast redigerad av RingRing2014 2013-05-30 kl. 05:05.
2013-05-30, 07:00
Medlem
Nortexiuss avatar
Novus mätning för Maj månad

Socialdemokraterna: 33,5 (-0,9)
Miljöpartiet: 8,1 (-0,5)
Vänsterpartiet: 6,9 (+0,4)

Rödgröna: 48,5: (-1,0)

Moderaterna: 27,8 (+0,8)
Folkpartiet: 6,3 (+0,2)
Centerpartiet: 3,6 (-0,1)
Kristdemokraterna: 3,1 (-0,9)

Alliansen: 40,8 (-0)

Sverigedemokraterna: 9,2 (+0,3)

Samtliga förändringar ligger inom den statistiska
felmarginalen. Novus har för den här mätningen intervjuat 2000 personer per telefon under tiden 29 april - 26 maj 2013. Andelen osäkra väljare är 15,3 procent.

En stor majoritet av mätningen gjordes alltså innan invandrarkravallerna i Husby.
Senast redigerad av Nortexius 2013-05-30 kl. 07:03.
2013-05-30, 07:00
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
# 9,2 Novus maj

SDs näst bästa resultat i Novus genom tiderna. det var ju mycket bra. Och då är mätningen gjord innan deltagarna i undersökningen förstod magnituden av det brinnande Stockholm/Sverige. Den effekten ska komma i nästa månads mätningar.

Den lilla nedåtgående trenden för ett par månader sedan är nu en bortglömd liten rekyl.
Med tanke på att det är kommunistkanalen TV4 som står bakom mätningen så är det ett strålande resultat Snart ser vi även effekterna av att Stockholm brann i en hel vecka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in