2013-05-29, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har svårt att se hur han skulle kunna få igenom detta utan att ta stöd av SD.
Något som SD helt klart hade tjänat på i opinionsläget, men S hade ju blivit påhoppade som "rasister" om dom litar till stöd från SD i någon viktig fråga som denna.

Där har du säkert rätt.
Men Löfven kan ju inte rå för det stöd hans förslag får.
SD är redan vågmästare. Vilket båda sidor utnyttjat.
Senast redigerad av amalrik 2013-05-29 kl. 17:07.
2013-05-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
SD riksdagsval:

2014: 11,40%

Opinionsundersökningar, medlemsantal, tillväxt av alternativa medier,
tidningskommentarer mm alla tecken går samma håll.
SD behåller sina tidigare väljare och växer stadigt organiskt med nya.
De flesta säger aldrig, aldrig, aldrig i mitt liv kommer
jag rösta på något av de sju quislingpartierna.

SD 2014 10 - 15%

Jag hoppas att du har rätt och att SD får över 10% i valet 2014. Gränsen för mig att korka upp en svindyr champagne ligger just på 10%, kan SD få det 2014 så är jag mer än nöjd.

SDs systerparti i Finlad, Perussuomalaiset /Sannfinländarna) gick från 4% i det näst senaste valet till 19% i det senaste så visst är det möjligt.

Jag gissade att SD skulle få 4,5% i valet 2010 och det blev 5,7% så visst jag förhåller mig alltid skeptisk tills det att motsatsen bevisats. Min känsla säger 8,6% för SD 2014, så visst kan det vara så att partiet istället kommer att få strax över 10%.
2013-05-29, 21:19
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Jag hoppas att du har rätt och att SD får över 10% i valet 2014. Gränsen för mig att korka upp en svindyr champagne ligger just på 10%, kan SD få det 2014 så är jag mer än nöjd.

SDs systerparti i Finlad, Perussuomalaiset /Sannfinländarna) gick från 4% i det näst senaste valet till 19% i det senaste så visst är det möjligt.

Jag gissade att SD skulle få 4,5% i valet 2010 och det blev 5,7% så visst jag förhåller mig alltid skeptisk tills det att motsatsen bevisats. Min känsla säger 8,6% för SD 2014, så visst kan det vara så att partiet istället kommer att få strax över 10%.

Med opinionsundersökningar uppemot 14% vore det underligt om de får under detta 2014. Jag har tidigare trott att de skall nå 20%, men det kräver att den väntade recessionen är i full blom och så ser inte ut att vara fallet. Dvs ett läge som liknar det 1992/1993, när regeringen var tvungen att genomföra kraftiga besparingar med fler karensdagar, lägre ersättning i transfereringssystemen mm. Med de senaste årens massinvandring av bidragstagare kommer nästa större svacka/recession/depression att bli betydligt mer besvärlig och mer långvarig och det kommer gynna SD. Men det tar drygt ett år för att effekterna skall märkas i samhället.

Men, men. Upplopp och problemområden ökar per automatik ("om man importerar 3:e världen så får man 3:e världen") och SD kommer växa i opinionen. Som det ser ut nu är mitt tips runt 15% i valet 2014. Inte en chans att det blir under 10%. Det skulle vara - som Reinfeldt uttryckte det - att Jimmie Åkesson började slåss i en debatt.
2013-05-29, 22:10
Medlem
Månaden är snart slut.
När kommer Ipsos och Novus?
2013-05-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Med opinionsundersökningar uppemot 14% vore det underligt om de får under detta 2014. Jag har tidigare trott att de skall nå 20%, men det kräver att den väntade recessionen är i full blom och så ser inte ut att vara fallet. Dvs ett läge som liknar det 1992/1993, när regeringen var tvungen att genomföra kraftiga besparingar med fler karensdagar, lägre ersättning i transfereringssystemen mm. Med de senaste årens massinvandring av bidragstagare kommer nästa större svacka/recession/depression att bli betydligt mer besvärlig och mer långvarig och det kommer gynna SD. Men det tar drygt ett år för att effekterna skall märkas i samhället.

Men, men. Upplopp och problemområden ökar per automatik ("om man importerar 3:e världen så får man 3:e världen") och SD kommer växa i opinionen. Som det ser ut nu är mitt tips runt 15% i valet 2014. Inte en chans att det blir under 10%. Det skulle vara - som Reinfeldt uttryckte det - att Jimmie Åkesson började slåss i en debatt.

Stämmer nog. Sverige är både vad gäller stat, landsting, kommun, företag på väg utför.
Den här krisen drabbar kommunerna först och hårdast med ca 750 000 anställda tre
ggr mer än landstingen, över 80% kvinnor. Staten har lagt ut allt som går till kommunerna inkl kostnaderna för massinvandringen. Försörjningsbidragen och låtsasjobb exploderar.
Ut åker lärare och andra i vård, skola och omsorg. Nästan 90% av de sparkade kommer att vara kvinnor. Fram till valet, men inte längre, kan de sju Quislingpartierna dölja sammanbrottet.
Då blir snart över 20% för SD.
Senast redigerad av amalrik 2013-05-29 kl. 23:02.
2013-05-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Månaden är snart slut.
När kommer Ipsos och Novus?

Novus väntas i morgon.
2013-05-29, 22:49
Medlem
Citat:
Stämmer nog. Sverige är både vad gäller stat, landsting, kommun, företag på väg utför.
Den här krisen drabbar kommunerna först och hårdast med ca 750 000 anställda tre
ggr mer än landstingen, över 80% kvinnor. Staten har lagt ut allt som går till kommunerna inkl kostnaderna för massinvandringen. Försörjningsbidragen och låtsasjobb exploderar.
Ut åker lärare och andra i vård, skola och omsorg. Nästan 90% av de sparkade kommer att vara kvinnor. Fram till valet, men inte längre, kan Quislingarna dölja sammanbrottet.

Kvinnor i Sverige är dock så ointresserade av politik och förklaringar till problem det går att vara utan att klassas som utvecklingsstörd. Kan ju hoppas att de ändras när de börjar bli arbetslösa, men tveksamt. Förmodligen går de på löfvens rant om "jobb jobb jobb", och 2022, när landet är i ännu sämre skick, går de tillbaks till Moderaterna.

Kvinnor är också lättmanipulerade och styrs av känslor, "Men han Ali på pizzerian, han är så snäll och trevlig, han vill ju SD skicka hem" och "tänk på baaarnen" har man ju hört ett par gånger, om man säger så...
2013-05-29, 22:56
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
ggr mer än landstingen, över 80% kvinnor.
Staten har lagt ut allt som går till kommunerna inkl kostnaderna för massinvandringen. Försörjningsbidragen och låtsasjobb exploderar.
Ut åker lärare och andra i vård, skola och omsorg. Nästan 90% av de sparkade kommer att vara kvinnor. Fram till valet, men inte längre, kan Quislingarna dölja sammanbrottet.

Det är verkligen tragiskt att de som förlorar mest på mångkulturen, de svenska kvinnorna är de som stödjer den in i det sista. De drabbas mycket av den invandrande brottsligheten, våldtäkter, rån, stölder. De får slita ut sig i vårdyrken och verkar inte fatta att utan massinvandringen så hade de kunnat arbeta 30 timmars veckor eller det hade varit betydligt fler anställda på arbetsplatsen och all stress hade försvunnit. De vägrar värna om sig själva då finns det bara en väg att gå och det är att börja tala om de svenska barnen. De verkar ju inte ha några problem att offra sin egen hälsa men de är helt säkert inte beredda att offra barnens hälsa och välbefinnande för massinvandring och mångkultur. Tala om de svenska barnen när du talar politik med kvinnor.

"Tänk på barnen" lockade röster åt motståndarna och tvingar många kvinnor att rösta på ett sätt för att inte få dåligt samvete nu tar vi över det argumentet.

"tänk på barnen" de svenska barnen.
Senast redigerad av White Christmas 2013-05-29 kl. 23:01.
2013-05-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Kvinnor är också lättmanipulerade och styrs av känslor, "Men han Ali på pizzerian, han är så snäll och trevlig, han vill ju SD skicka hem" och "tänk på baaarnen" har man ju hört ett par gånger, om man säger så...
Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag föraktar dessa resonemang, om man ens kan kalla det för det, jag ryser! Det värsta är att jag vet att många fungerar så, riktigt äckligt. Räcker med att det är en invandrare som är hygglig, så spelar det ingen roll om tusentals andra främlingar skapar kaos, våldtar, rånar och fan vet vad. Deras blotta närvaro tycker jag är skäl nog till att de ska ut, åtminstone det stora flertalet.

Läste att Novus ska komma imorgon, vet någon vilken tid?
2013-05-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Kvinnor i Sverige är dock så ointresserade av politik och förklaringar till problem det går att vara utan att klassas som utvecklingsstörd. Kan ju hoppas att de ändras när de börjar bli arbetslösa, men tveksamt. Förmodligen går de på löfvens rant om "jobb jobb jobb", och 2022, när landet är i ännu sämre skick, går de tillbaks till Moderaterna.

Kvinnorna kommer. De ligger opinionsmässigt några år efter.
En orsak är att offentligt anställda kvinnor blivit hårt hjärntvättade på arbetet.
2013-05-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag föraktar dessa resonemang, om man ens kan kalla det för det, jag ryser! Det värsta är att jag vet att många fungerar så, riktigt äckligt. Räcker med att det är en invandrare som är hygglig, så spelar det ingen roll om tusentals andra främlingar skapar kaos, våldtar, rånar och fan vet vad. Deras blotta närvaro tycker jag är skäl nog till att de ska ut, åtminstone det stora flertalet.

Läste att Novus ska komma imorgon, vet någon vilken tid?

Första snuttarna vid första sändningen tror jag.
Obs telefonundersökningar avviker mycket från ett val.
Det missgynnar dramatiskt SD.
Läs på deras hemsida.
2013-05-29, 23:16
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ut åker lärare och andra i vård, skola och omsorg. Nästan 90% av de sparkade kommer att vara kvinnor.
Fram till valet, men inte längre, kan de sju Quislingpartierna dölja sammanbrottet.

Bra observation.

Det "fina" i kråksången är att vissa saker i de kommunala åtagandena är preciserade i lag. Andra inte. Ersättningar av typen socialbidrag, bidrag till handikappade osv är fastställda i normer och lagar. Hur många lärare det skall vara per skola eller förskolegrupp är det inte. Det innebär att kommunerna alltid skär först i lärare, pedagoger mm.

Hade svenska kvinnor fungerat logiskt, som de flesta män, så skulle därmed kvinnorna koppla samman neddragningarna i skola och förskola med andra företeelser i samhället och därmed rösta därefter. Och det är det SD behöver - öka hos kvinnorna. I senaste SCB från dec 2012 hade SD 2,9% stöd hos svenska kvinnor. (Och 4,8% hos kvinnor med utländsk bakgrund.) Det är bedrövligt. Svenska kvinnor måste var den mest självförgörande arten på den här planeten. Hela den här mångkulturella skiten vi sitter i är förresten de svenska kvinnornas fel. Karlar hade aldrig låtit det hända. Vi måste alla hjälpas åt att få dem att öppna ögonen. Min röstar redan SD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in