2013-05-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
En detalj till i samma artikel:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7671321

Borde de inte kunnat se hennes svarta långa hår om det inte skurits/klippts av?

Eftersom NSDs källa hade svårt att se om huvudet var kvar på torson så kom nog inte personen nog nära eller inspekterade inte. Kanske bara hastigt tittade (själv hade jag nog valt att inte titta så noga och låta experterna sköta den biten).
Citera
2013-05-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja det var ett märkligt uttalande.

Men någon vecka i skogen, speciellt om solen ligger på kan nog få en kropp att likna "The thing" kan jag tänka mig.
Tycker det stämmer in med den information jag fått. Att tänderna var utdragna ( inte gå att identifiera) och ansiktet uppfläkt.
Citera
2013-05-29, 21:51
Medlem
Ursprungligen postat av highfive
Tror att många från Boden har svårt att se att någon från denna lilla stad och som dessutom är ursvensk skulle kunna begå ett sådant vidrigt brott som nu är begånget.

Bodensarna vill hellre se att det är någon galen 08 (sådana finns det gott om) som är utsläppt från rättspsyk alldeles för tidigt. Alternativt någon asylkille från förläggningen. Men inte någon J*hansson från Boden.

Japp, visst är det väl lite så men hoppas ändå man tagit rätt man så detta kan klaras upp.

Angående inga Bodensare här, är själv en och har sett många kommit och gått men jag vet att väldigt många följer tråden utan att kommentera. Snackisen runt matborden i många hem figurerar ofta kring flashback, kj, osv.

Jag är ganska säker på att man har rätt gärningsman.Problemet är att hitta tillräckliga bevis som binder den misstänkte.

Sen att den misstänkte gick med i skallgången tyder främst på inte försöka få misstankarna mot sig,själv och förmodligen också lättare för honom att bearbeta dom psykiska påfrestningarna det ändå måste fått med sig.

Sen att han blir mer och mer ledsen och deprimerad när kroppsdelar hittas tyder också på man brutit genom hans skuld som han försökt skärma av hela tiden..

Visst jag hade också varit ledsen, men samtidigt också upprörd om jag satts i förvar och misstänkt för mord när man själv vet man är oskyldig.

Även om jag inte känner den misstänkte själv,får jag ändå en stark känsla att han är den skyldige eller en av dom.. jag uppfattar den misstänkte som en rätt tystlåten och känslokall typ.
Senast redigerad av mrbukkake 2013-05-29 kl. 22:01.
Citera
2013-05-29, 21:51
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Jag är från Boden, jag tror och hoppas att polisen har gripit rätt person, men har även misstankar på andra håll. Har nämnt den jag misstänker. Vi får helt enkelt vänta och se, kan ju vara en helt random typ också.

Varför har polisen gripit KJ?
Det kan väl inte bara vara för att dom tror att han var den som såg henne sist, för att hon var hemma hos honom. Bevis måste dom väl ändå ha? Men dom verkar ändå ha så pass mycket bevis att dom tog in honom från början. Vad kan det vara för bevis?
Citera
2013-05-29, 21:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exorganic
Eftersom NSDs källa hade svårt att se om huvudet var kvar på torson så kom nog inte personen nog nära eller inspekterade inte. Kanske bara hastigt tittade (själv hade jag nog valt att inte titta så noga och låta experterna sköta den biten).

Jag kan tänka mig att han kastade någon arm eller annat smått först, sedan slängde han ner resterande del eller delar med huvudet först.
Citera
2013-05-29, 21:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Statistiskt sett är det mycket ovanligt att styckmördare får hjälp. Om polisen på allvar spekulerar om medhjälpare till KJ är jag rädd att det mest visar hur långt de har kvar till att kunna knyta ihop säcken.

Ja, medhjälpare till ett styckmord på före detta flickvän det borde nog slå rekord i makabra händelser, finns det verkligen något sådant fall att uppbringa?
Citera
2013-05-29, 21:54
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
[/spoiler]

Bra (och realistiska!) spekulationer.
Men om det nu skulle varit så som du tror, då stämmer ju inte KJs alibi om att han åkte hem till sin bror för att spela. Och då har brodern också ljugit vilket borde vara av intresse för polisen.
Förresten, var fick vi uppgiften om KJs alibi? Är det bekräftat att han verkligen har angett sin bror som sitt alibi?

För det andra, av den information vi har fått tills vidare verkar det vara huvudet, händerna och underbenen som är styckade. Inte så smart sätt om man nu styckar för att kunna transportera ut kroppen. Torson, armar och låren sitter fortfarande ihop tillsammans, i denna stil:
http://img109.imageshack.us/img109/5509/8xjnsm.jpg
På vilket sätt underlättar det transporten? Blir just knappt skillnad när det bara är underben, händer och huvudet som är borta (okej, det låter extremt hemskt att skriva så).
Den kroppsdelen måste varit tung och inte så lätt att dölja?
Han kanske insåg hur jobbigt det var att stycka och det tog för lång tid, så därför slutade han där.

Jag kollar inte på dagens Efterlyst. Jag gjorde det de två föregående gångerna och där var inget nytt eller av intresse, så kände att det antagligen blir samma denna gång. Men ni får gärna skriva om det dyker upp något nytt.

Alibit är hörsägen, inget polisen har bekräftat.

Nej du har rätt, det skulle kräva en VÄLDIGT stor väska, men det är inte omöjligt att KJ har haft en sådan. Jag har även tidigare spekulerat om detta i tråden, en stor militärryggsäck skulle kunna få plats med VBs överkropp och det är inte helt omöjligt att KJ haft en sådan med tanke på hans hobbyverksamhet.

Sedan vet vi ju inte vart benen är kapade, det kan ju vara högre upp.
Citera
2013-05-29, 21:55
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Min bild av norrlänningen som tystlåten och hållandes sina åsikter för sig själv har fått sig en rejäl törn av denna tråd - det verkar ju som hela Boden sladdrar om detta och utbyter det ena vildare ryktet än det andra

Mr Fold vad du inte med i Esa Ranso-tråden? Happis (Haparanda), Kiruna och Boden, hela Norrland är rena vilda västern. Killen som blev dömd för Esa Ranso-mordet hade massa ormar och en stor ödla som han poserade med.

Ingenting är konstigt uppe i Norrland, det är bara att släppa loss och vara sig själv..

Edit: du hörde väl dessutom att kompisen tyckte att KJ var en helt vanlig kille, trots gasmasker och maskeringar..
Senast redigerad av why123 2013-05-29 kl. 21:58.
Citera
2013-05-29, 21:57
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4554u17
En triangulering av en telefon har väl ändå ingenting med GPS och/eller satelliter att göra??
Triangulera en telefon har man ju kunnat göra sedan de första modellerna genom att se vilka master en telefon haft kontakt med samtidigt. Om man har tre master som telefonen haft kontakt med samtidigt kan man se var täckningsområdet av alla tre korsas och där har man en ganska begränsad yta där telefonen har varit. Fungerar även med endast två master. (eller tillochmed en mast) Med minskande precision såklart. Med en mast får du ju hela täckningsområdet som möjlig plats, med två master får du deras två mötande fält osv...

Och du tror då inte det är med hjälp av gps sändarn på masterna man gör det eller???
Citera
2013-05-29, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Och du tror då inte det är med hjälp av gps sändarn på masterna man gör det eller???
Varför i hela friden skulle det finnas GPS-sändare på masterna? De står ju stilla.
Citera
2013-05-29, 21:59
Medlem
africancoffees avatar
[quote=succubusan|43682845]Undra vem KJ skulle ringa om han behövde hjälp med kroppen?

Nån eller någon som han litar mycket starkt på. En person/personer som vill hjälpa en GM att komma undan straff.

Om det nu är så att någon hjälpt GM, så torde den personen vara väldigt mån om att det inte finns några spår. För att inte själv dras in i utredningen. Den personen kan själv ha hamnat i nån form av chocktillstånd.

Det måste vara svårt att hålla reda på alla detaljer som ensam GM. Det hjälper säkert att någon annan hjälper till att städa, stycka, förstöra bevis etc.
Senast redigerad av africancoffee 2013-05-29 kl. 22:01. Anledning: Ovan med citera funktionen.
Citera
2013-05-29, 22:01
Medlem
Jag är ganska säker på att man har rätt gärningsman.Problemet är att hitta tillräckliga bevis som binder den misstänkte.

Sen att den misstänkte gick med i skallgången tyder främst på inte försöka få misstankarna mot sig,själv och förmodligen också lättare för honom att bearbeta dom psykiska påfrestningarna det ändå måste fått med sig.

Sen att han blir mer och mer ledsen och deprimerad när kroppsdelar hittas tyder också på man brutit genom hans skuld som han försökt skärma av hela tiden..

Visst jag hade också varit ledsen, men samtidigt också upprörd om jag satts i förvar och misstänkt för mord när man,själv vet man är oskyldig.

Även om jag inte känner den misstänkte själv,får jag ändå en stark känsla att han är den skyldige eller en av dom.. jag uppfattar den misstänkte som en rätt tystlåten och känslokall typ.
Senast redigerad av mrbukkake 2013-05-29 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in