2013-05-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
^^Troll deluxe^^^ Vem hörde du det av? KJs låtsaskompis Molgan eller?
Kanske ngn med insyn?
Citera
2013-05-29, 21:42
Medlem
Sen kan jag informera tråden att polisanmälningar inte är en offentlig handling som ni kan ta del av (det spekuleras dagligen om det här)
Citera
2013-05-29, 21:42
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
"De verkade vara slarvigt ditlagda, som att det var en stressad människa som hade tryckt dit dem och försökt gömma dem". Intressant observation av de som hittade kroppsdelarna.

Jag har haft en teori förut om KJ kan ha haft en kniv med såg. Det har nog förekommit alla slags spekulationer såsom spadar och motorsågar. Jag är inte heller säker på att huvudet var separerat från kroppen men jag tror att det är det mest sannolika.
En detalj till i samma artikel:
Citat:
NSD:s källa säger att det inte gick att se vilket kön kroppsdelarna tillhörde eller om det förekom hår på huvudet.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7671321

Borde de inte kunnat se hennes svarta långa hår om det inte skurits/klippts av?
Citera
2013-05-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Har hela tiden trott/tror dom är två/flera, återigen snoka I terra gänget !!
En lek som gick snett!!!

(Suck! Varför ska folk insistera på att använda dessa flirt-smileys på helt fel ställen.)

* Om det är en lek som gått snett är chansen desto större att någon brister/tabbar sig. Och om det var en lek med droger inblandat är jag mycket förvånad att det inte har hänt ännu.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hurra! Fler rykten! Precis vad den här tråden behöver.

Min bild av norrlänningen som tystlåten och hållandes sina åsikter för sig själv har fått sig en rejäl törn av denna tråd - det verkar ju som hela Boden sladdrar om detta och utbyter det ena vildare ryktet än det andra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ok det var jag som pratade om master och hur det funkar, jag kanske ska förtydliga mig då.
Telefonsamtal söker master hela tiden beroende på om du rör dig för att du hela tiden ska kunna samtala. Till exempel om masten är full med samtal och 112 samtal kommer så kommer någon att förlora sitt samtal pga att 112 har prio.

Angående triangulering är det ju annorlunda då pratar vi om gps och satelliter. Och då spelar ju inte det någon roll om det är ett berg i vägen signalen går ju rätt upp.

En triangulering av en telefon har väl ändå ingenting med GPS och/eller satelliter att göra??
Triangulera en telefon har man ju kunnat göra sedan de första modellerna genom att se vilka master en telefon haft kontakt med samtidigt. Om man har tre master som telefonen haft kontakt med samtidigt kan man se var täckningsområdet av alla tre korsas och där har man en ganska begränsad yta där telefonen har varit. Fungerar även med endast två master. (eller tillochmed en mast) Med minskande precision såklart. Med en mast får du ju hela täckningsområdet som möjlig plats, med två master får du deras två mötande fält osv...
Citera
2013-05-29, 21:45
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Är det troligt att han ha fått hjälp med att röja undan ev bevis? Av någon med vissa erfarenheter och kunskaper.

Var hittar man den kompetensen, letar man på eniro? Eller sitter det lappar på ICA? I Boden verkar inget omöjligt!
Citera
Medlem
Jag är från Boden, jag tror och hoppas att polisen har gripit rätt person, men har även misstankar på andra håll. Har nämnt den jag misstänker. Vi får helt enkelt vänta och se, kan ju vara en helt random typ också.
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag har utgått från KJ som GM och försökt göra någon slags tidsanalys utifrån ett scenario som jag finner troligt.

Bra (och realistiska!) spekulationer.
Men om det nu skulle varit så som du tror, då stämmer ju inte KJs alibi om att han åkte hem till sin bror för att spela. Och då har brodern också ljugit vilket borde vara av intresse för polisen.
Förresten, var fick vi uppgiften om KJs alibi? Är det bekräftat att han verkligen har angett sin bror som sitt alibi?

För det andra, av den information vi har fått tills vidare verkar det vara huvudet, händerna och underbenen som är styckade. Inte så smart sätt om man nu styckar för att kunna transportera ut kroppen. Torson, armar och låren sitter fortfarande ihop tillsammans, i denna stil:
http://img109.imageshack.us/img109/5509/8xjnsm.jpg
På vilket sätt underlättar det transporten? Blir ju knappt skillnad när det bara är underben, händer och huvudet som är borta (okej, det låter extremt hemskt att skriva så).
Den kroppsdelen måste varit tung och inte så lätt att dölja?
Han kanske insåg hur jobbigt det var att stycka och det tog för lång tid, så därför slutade han där.

Jag kollar inte på dagens Efterlyst. Jag gjorde det de två föregående gångerna och där var inget nytt eller av intresse, så kände att det antagligen blir samma denna gång. Men ni får gärna skriva om det dyker upp något nytt.
Senast redigerad av engultomat 2013-05-29 kl. 21:49.
Citera
2013-05-29, 21:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal

Inte om huvudet låg under torso i gropen
Citera
2013-05-29, 21:47
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal

Ja det var ett märkligt uttalande.

Men någon vecka i skogen, speciellt om solen ligger på kan nog få en kropp att likna "The thing" kan jag tänka mig.
Citera
2013-05-29, 21:48
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Är det troligt att han ha fått hjälp med att röja undan ev bevis? Av någon med vissa erfarenheter och kunskaper.
Statistiskt sett är det mycket ovanligt att styckmördare får hjälp. Om polisen på allvar spekulerar om medhjälpare till KJ är jag rädd att det mest visar hur långt de har kvar till att kunna knyta ihop säcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in