2013-05-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pytta
Dom har flugit HELA dagen, överallt.
Vad kan de tänkas söka med en helikopter som har med detta mord att göra?
Citera
2013-05-28, 21:34
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Man inte bara fokuserar på KJ. Man vet att det är KJ. Hur vet man det? Jo uteslutningsmetoden att det kan inte vara någon annan. Sedan om bevisen håller för åtal det är inte säkert.

Nej, det kan vara en okänd GM också, det förstår alla. Det finns inget som heter uteslutningsmetod när man ska hitta en GM, i så fall skulle KJ bil justitiemördad. Man måste bevisa att det är han som är GM, tack och lov. Om det är han alltså.

Btw. Din avatar är rätt jobbig att ha i ögat i denna tråden.
Citera
2013-05-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pytta
Dom har flugit HELA dagen, överallt.
Är det polishelikoptrar? Militär?
Citera
2013-05-28, 21:37
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Tror tröjan är VB:s faktiskt.

Hon försvann med svart jacka har jag läst. En Dolce Gabbana-tröja minns man nog..
Citera
2013-05-28, 21:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000

Spadar på garagetak.
Citera
2013-05-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det finns två bilder av KJ nu (oförmögen att ta hand om sig själv/lite efterbliven alternativt kallblodig mördare) och alla som utgett sig för att ha direktkontakt med hans föräldrar kan ju vara så hyggliga och reda ut det här, det finns nu ett antal varianter på det där med hunden med två motpoler:

1. hunden dör, KJ jätteledsen, ringer föräldrar för hjälp
2. hunden dör, skär hunden i två delar, kastar i älven

Vad stämmer? En enda röra.

Om det är nummer 1, hunden dör, KJ ber föräldrarna om hjälp tycker jag att det stämmer bra mycket bättre med hans allmänna situation, att han behöver lite mer hjälp av sina föräldrar än vad brukligt är i den åldern, har far som god man, går i särskild skola, klarade inte vanligt gymnasium.

Hur kan en kille med rätt så begränsad kapacitet klara av hela den här situationen utan stöd och hjälp? Han mår väldigt dåligt enligt advokaten och det kan jag förstå. Jag slits mellan tvivel på om han gjort detta, eller om det är en galning som plockade upp VB på vägen, och erbjöd skjuts? Att killen ryktas ha sagt att han ville pröva på att döda kan ju också vara ett rykte.

Människor med lite handikapp och annorlundahet omgärdas gärna av olika rykten. Tänk om GM är en helt vanlig familjefar med sadistiska intressen? En dubbelnatur?

En sak är säker: Hunden är död.
En sak till är säker: Grannarna klagade hos hyresvärden på just hunden som ylade mm olika tider på dygnet.
Ytterligare en sak som är säker: Oavsett hur och vad som hänt så dör inte hunden av häststängsel eller 220v då min hund bet sönder inkommande ström till värmaren i vattensängen 2ggr
Utsagan om att hunden farit i ett häststängel ska KJ själv ha sagt till fastighetsägare.

Det står ju massor om detta och kompisar som intygat att hundstackarn är död och att han har berättat om det osv.
Det är i vilket fall synd på hunden som (förmodligen) inte gjort något fel (annat än att ylat då han var ensammen och kanske rädd)

Inget illa ment mot din fråga Cinnabar, dock så är det många som frågar om hunden och om den lever så jag hoppade in på ditt inlägg (no hard feelings)
Citera
2013-05-28, 21:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000

Kanske hur vissa fordon rör sig i området? Tror man har någon annan under lupp som man tror varit delaktig på något sätt i något skede.
Citera
2013-05-28, 21:40
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Här är en bild på en Dolce jacka

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16859080.ab
Citera
2013-05-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Här är en bild på en Dolce jacka

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16859080.ab
KJ känns inte som en snubbe som kör D&G-jacka..?
Citera
2013-05-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Är det polishelikoptrar? Militär?

på morgonen så var det 1 polis (tror jag) då den åkte bakom "väggen" på jobbet, såg bara stjärten av den och så var det en Militärheli.

Vid 10 tiden så var det en militärheli och en inhyrd röd heli ovan gruvberget (närheten av)

På eftermiddagen då jag åkte hem (1300) så var det militärheli och jag möttes av den röda helin igen.

Mycket koncentrerat vid just gruvberget eller svartbyn.

Fick idag höra att det söktes till fots runt gruvberget igår, vet inte sanningshalten i detta!!!
Citera
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
...

Polis och åklagare har inte låst fast sig endast vid den nu häktade 22-åringen.

– O, nej. Vi arbetar på bred front, säger Ulri*a Sch*nbeck.[/i]

Jag tolkar texten som att man är på jakt efter medgärningsmän, hur ser ni på saken?

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7679100

Jag tolkar det som att de söker bredare än KJ, alltså även helt annan/andra GM. Allt blir ju så svårt att spekulera om när de inte gått ut med vad de eventuellt "har" på KJ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Citat: Ursprungligen postat av 9ver Sandidan.

Det var jag som skrev om en kvinna, som hade skrivit på mps; "Jag såg dina sista timmar i livet, jag såg vart du låg. Vad betyder sanjadra? Kan vara mkt felstavat."

Fan det där är creapy...
Tänkte om texten i ödehuset kunde ha något med Sanjadra att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in