2013-05-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Tack för ett konstruktivt och vettigt inlägg. Ett ljus i mörkret.

Vi ska också ha i minne att vi inte har en aning om vilken bevisning polisen sitter på i dagsläget. De släpper ju inte avgörande uppgifter till media i detta läge.

Att KJ har styckat BO i sin lägenhet finner jag högst osannolikt, Då hade Åklagaren haft teknisk bevisning i inledningsskeendet och då häktat på sannolika skäl. Ingen tror väl på att KJ kunnat klarat detta utan att lämna spår i lägenheten. Om det skulle vara han som var GM så har det troligen skett utomhus.
Senast redigerad av Priotaire 2013-05-29 kl. 21:06.
Citera
2013-05-29, 21:05
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag har utgått från KJ som GM och försökt göra någon slags tidsanalys utifrån ett scenario som jag finner troligt.
...
ca 23-24 tiden
Styckningen börjar. Eventuella pauser och byten av verktyg är troliga. En styckning tar ganska lång tid att utföra och är jobbigt. Enligt media så är det huvudet, händerna samt underbenen som har avskiljts från kroppen. Efter att KJ är färdig så har han paketerat kroppsdelarna för vidare transport och troligtvis städat undan det allra värsta. Detta bör väl kanske ta någonstans mellan 3-5 timmar att göra. Jag tror inte att han har varit iväg någon annanstans under den här tiden och hämtat diverse hjälpmedel, utan allt han använt har funnits i lägenheten.

Styckmordet på Lars Mikaelsson i Umeå 14 januari 2006
Martin LundgrenHan berättar att det var jobbigt och att han fick hålla på länge. Han fick byta knivar för att komma igenom benet.
Källa: http://www.svenskamord.se/index.php?topic=256.0
...
Läste något om en såg, men det kan ha varit en tråduppgift?

Att huvudet är skilt från kroppen verkar vara en osäker trådsanning som uppstått till följd slutsatser dragna av medias ordval ("en människoöverkropp och ett huvud"). Jag tycker det verkar vara hugget som stucket hur den saken förhåller sig.
Citat:
Det var också svårt att urskilja om torson och huvudet var separerade från varandra och oklart om det fanns några fler kroppsdelar på fyndplatsen.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7671321
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2013-05-29 kl. 21:08.
Citera
2013-05-29, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Är du säker på det? att anmälningar om hot eller kränkning inte är allmäna handligar?

Nu jobbar jag inte på polisen, men har hanterat andra sekretessprövningar. Och jag tror att även polisanmälningar är offentliga handlingar, men att de sekretessgranskas innan de lämnas ut. Gäller det pågående ärenden gäller förubdersökningssekretessen, annars gäller säkerligen de paragrafer som handlar om sekretess avseende personliga eller ekonomiska förhållanden.
Citera
2013-05-29, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Hoppas efterlyst har lite mer om fallet än sist, då de i princip bara intervjuade ledaren i MPS, och snackade en massa skit.

Finns ju inte så mycket att ta upp just nu heller . De har ju en gripen nu. Vad skall de diskutera liksom?
Citera
2013-05-29, 21:07
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tror att många från Boden har svårt att se att någon från denna lilla stad och som dessutom är ursvensk skulle kunna begå ett sådant vidrigt brott som nu är begånget.

Bodensarna vill hellre se att det är någon galen 08 (sådana finns det gott om) som är utsläppt från rättspsyk alldeles för tidigt. Alternativt någon asylkille från förläggningen. Men inte någon J*hansson från Boden.

Japp, visst är det väl lite så men hoppas ändå man tagit rätt man så detta kan klaras upp.

Angående inga Bodensare här, är själv en och har sett många kommit och gått men jag vet att väldigt många följer tråden utan att kommentera. Snackisen runt matborden i många hem figurerar ofta kring flashback, kj, osv.
Citera
2013-05-29, 21:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Finns ju inte så mycket att ta upp just nu heller . De har ju en gripen nu. Vad skall de diskutera liksom?
Polisen kanske vill ha fler vittnesuppgifter.
Citera
2013-05-29, 21:10
Moderator
v50s avatar
En kompis till den häktade kommer intervjuas i efterlyst på tv3 om några minuter där han verkar hävda att han ej tror att MGM är skyldig.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Nja, jag hade att göra med triangulering för cirka ett halvår sen och då bekräftades det att det förhåller sig som jag beskriver. Sen om min källa eller forumskribenten har fel låter jag vara osagt.

Ok det var jag som pratade om master och hur det funkar, jag kanske ska förtydliga mig då.
Telefonsamtal söker master hela tiden beroende på om du rör dig för att du hela tiden ska kunna samtala. Till exempel om masten är full med samtal och 112 samtal kommer så kommer någon att förlora sitt samtal pga att 112 har prio.

Angående triangulering är det ju annorlunda då pratar vi om gps och satelliter. Och då spelar ju inte det någon roll om det är ett berg i vägen signalen går ju rätt upp.
Citera
Bannlyst
Tydligen kan det vara fler inblandade enligt polisen . Vilka kan ha hjälpt KJ? MB eller AN?
Citera
2013-05-29, 21:12
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
Att KJ har styckat BO i sin lägenhet finner jag högst osannolikt, Då hade Åklagaren haft teknisk bevisning i inledningsskeendet och då häktat på sannolika skäl. Ingen tror väl på att KJ kunnat klarat detta utan att lämna spår i lägenheten. Om det skulle vara han som var GM så har det troligen skett utomhus.
Jo visst. Men det kan ju ha hittats spår man ännu inte fått svar på eller som KJ kunnat lämna en rimlig förklaring till och som måste undersökas vidare. Det är ju inte så att teknikerna hittar något de tror kan vara blod och efter några timmar vet vem blodet i så fall kommer ifrån. Detta vet vi inget om eftersom polisen/åklagaren knappast skulle släppa den informationen. Det är locket på som gäller, även gentemot försvararen, som dessutom har yppandeförbud. Vi VET egentligen inte ett skit om bevisläget f.n.

Och inlägget handlar i vart fall om den, i dagsläget, huvudmisstänkte. Då tycker jag det är helt OK att spekulera i hur MGM skulle ha kunnat gå tillväga. Men att börja blanda in alkoholiserade grannar, proppskåpsteorier rörande utomstående och fan och hans moster för knappast tråden framåt utan gör den bara rörig och förvirrande.
Citera
2013-05-29, 21:12
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Läste något om en såg, men det kan ha varit en tråduppgift.

Att huvudet är skilt från kroppen verkar vara en osäker trådsanning som uppstått till följd slutsatser dragna av medias ordval. Jag tycker det verkar vara hugget som stucket hur den saken förhåller sig.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7671321

"De verkade vara slarvigt ditlagda, som att det var en stressad människa som hade tryckt dit dem och försökt gömma dem". Intressant observation av de som hittade kroppsdelarna.

Jag har haft en teori förut om KJ kan ha haft en kniv med såg. Det har nog förekommit alla slags spekulationer såsom spadar och motorsågar. Jag är inte heller säker på att huvudet var separerat från kroppen men jag tror att det är det mest sannolika.
Citera
2013-05-29, 21:13
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
En kompis till den häktade kommer intervjuas i efterlyst på tv3 om några minuter där han verkar hävda att han ej tror att MGM är skyldig.

Ja, men den kompisen känner nog inte KJ riktigt, han hävdade i trailern att KJ har stor respekt för vapen!Jag tycker snarare det verkar vara KJ:s största intresse. Han blandar nog ihop kompisarna..
Senast redigerad av why123 2013-05-29 kl. 21:16. Anledning: ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in