Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Visst, vi kan hänga ut hela Boden i vår jakt, men vi bör ju ändå ha någonting som anknyter till dels händelsekedjan denna kväll och dels till vad vi vet om VB.
Det är inte logik att springa och leta satanister för att media påstår att de kan vara två jävla ben som är arrangerade.
Vänta tills provsvaren kommer från SKL så får vi se om KJ sätts på sannolika eller släpps. Först därefter är det av intresse att dra igång en metodisk diskussion och ett grävande som går ut på att hitta något som kan föra oss framåt i vårt resonemang om var man kan hitta hennes mördare.
Det håller jag med om, och KJ hävdar att VB gick vid 21 tiden. Om vi utgår ifrån att KJ talar sanning, då blir det genast intressant vad som kan ha hänt henne utmed promenadvägen. Tidigare fanns det ingenting att gå på, random, javisst, påkörsel osv. men nu har vi iaf ett namn. Jag tar det en gång till, det postades om en man här som sysslade med tak eller plåtslageri, och att arbetsplatsen låg nära KJ bostad eller Bodsvedjan i största allmänhet. Om det som sades om den mannen stämmer tycker jag att det är ett i allra högsta grad intressant spår. Dock, mina pengar är satsade på KJ i nuläget, men det utesluter inte att sidospår utreds.
Om det stämmer att mannen sysslar med droger, piller eller hur det nu uttrycktes, så är det ju intressant i sig därför att det finns folk här som menar att det är ganska sannolikt att styckaren inte var nykter i något hänseende. Jag vet inte, men även mördare kan säkert spela Candy crush liksom soft air eller schack, så det är inte en omständighet som per automatik utesluter honom.