2013-05-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja vi får se hur detta utvecklar sig, man kunde ju hoppats på att den eller dem som gjort detta har något litet uns av heder och samvete i kroppen att den lägger korten på bordet och erkänner. Om inte så hoppas jag innerligt att man löser detta fruktansvärda mord och placerar nollorna där de hör hemma. Ge sig på en försvarslös tjej och dessutom skändar hennes kropp.
Med tanke på att man dödar och sen delar kroppen i delar så har man tappat allt vad heder heter för länge länge sedan. Och tro att en person som är kapabel till detta har ett samveta? Nä enligt mig så är denna person helt samvetslös och så långt borta från verkligheten det bara går.
Citera
2013-05-29, 20:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Visst, vi kan hänga ut hela Boden i vår jakt, men vi bör ju ändå ha någonting som anknyter till dels händelsekedjan denna kväll och dels till vad vi vet om VB.

Det är inte logik att springa och leta satanister för att media påstår att de kan vara två jävla ben som är arrangerade.

Vänta tills provsvaren kommer från SKL så får vi se om KJ sätts på sannolika eller släpps. Först därefter är det av intresse att dra igång en metodisk diskussion och ett grävande som går ut på att hitta något som kan föra oss framåt i vårt resonemang om var man kan hitta hennes mördare.

Det håller jag med om, och KJ hävdar att VB gick vid 21 tiden. Om vi utgår ifrån att KJ talar sanning, då blir det genast intressant vad som kan ha hänt henne utmed promenadvägen. Tidigare fanns det ingenting att gå på, random, javisst, påkörsel osv. men nu har vi iaf ett namn. Jag tar det en gång till, det postades om en man här som sysslade med tak eller plåtslageri, och att arbetsplatsen låg nära KJ bostad eller Bodsvedjan i största allmänhet. Om det som sades om den mannen stämmer tycker jag att det är ett i allra högsta grad intressant spår. Dock, mina pengar är satsade på KJ i nuläget, men det utesluter inte att sidospår utreds.

Om det stämmer att mannen sysslar med droger, piller eller hur det nu uttrycktes, så är det ju intressant i sig därför att det finns folk här som menar att det är ganska sannolikt att styckaren inte var nykter i något hänseende. Jag vet inte, men även mördare kan säkert spela Candy crush liksom soft air eller schack, så det är inte en omständighet som per automatik utesluter honom.
Citera
2013-05-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose
Hennes pappa är finsk, hon har finska bekanta och pratar finska. De kan ha lärt känna varandra på det sättet. Menar på intet sätt att finnar skulle vara mer benägna att mörda.

det finska språket är ju så fruktansvärt sällsynt i norrbotten? var du med på teorin om att styckningen skulle ha skett i köket på sushi restaurangen också...?
Citera
2013-05-29, 20:21
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
KJ får inte prata med någon annan än häktesvakter, polis och advokat. Han får inte se på tv, läsa tidningar, höra på radio, skriva brev eller träffa andra häktade.

Han är helt isolerad från det som händer utanför hans fyra väggar.

Ok, tack för uppdateringen!

Tanken slog mig att det KAN finnas medhjälpare som är dold för den öppna allmänheten. Precis som att det inte behöver finnas nåt sånt spår.

Polisen sa till media att det inte fanns någon misstänkt. Sen häktades KJ med effektiv snabbhet.

Mina funderingar är om det är samma sak här. Inga läckage av vikt, polisen jobbar brett & förutsättningslöst. Det kanske finns indikationer att någon hjälpt den misstänkta GM:en.
Citera
2013-05-29, 20:22
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojne85
Med tanke på att man dödar och sen delar kroppen i delar så har man tappat allt vad heder heter för länge länge sedan. Och tro att en person som är kapabel till detta har ett samveta? Nä enligt mig så är denna person helt samvetslös och så långt borta från verkligheten det bara går.

Ja Ondska existerar!
Citera
2013-05-29, 20:22
Medlem
succubusans avatar
Är det verkligen så få människor från Boden här inne? Det vi vet är ju mest från media och polisen. Jag vill veta vad som sägs där uppe, vem tror folket i stan att mördaren är? Varför är det så att (som kriminologen sade på nyheterna) att många i Boden inte tror att KJ är GM?

O andra sidan så sägs det att KJ har varit rätt obehagligt hela uppväxten, vissa talar tom om godeman(?) som om han inte klarar att fixa sånt själv. Vad säger grabbarna i teamet han "leker" med?
Citera
2013-05-29, 20:23
Medlem
sisterroses avatar
Det skulle förklara varför ingen granne sett henne gå därifrån; för att hon inte har gjort det, men samtidigt så har hon lämnat KJs lägenhet, precis som han sagt. Eventuellt någon som känner VB, har spanat in henne eller tycker illa om henne, eller vill sätta dit KJ (bråk om tvättstugetider? Skämtåsido... Är inte extremt långsökt.
Citera
2013-05-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
En av KJ:s vänner tror inte att han gjort det. Otippat. En ganska vanlig hållning, bland anhöriga. Mer i efterlyst kl 21:00. http://www.expressen.se/nyheter/hans-van-misstanks-for-styckmordet-pa-vatchareeya-i-boden/

Vem är denne kompis Karl som ska vara med i Efterlyst? Nån av hans plastkuleskjutande vänner?
Citera
2013-05-29, 20:28
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Visst, vi kan hänga ut hela Boden i vår jakt, men vi bör ju ändå ha någonting som anknyter till dels händelsekedjan denna kväll och dels till vad vi vet om VB.

Det är inte logik att springa och leta satanister för att media påstår att de kan vara två jävla ben som är arrangerade.

Vänta tills provsvaren kommer från SKL så får vi se om KJ sätts på sannolika eller släpps. Först därefter är det av intresse att dra igång en metodisk diskussion och ett grävande som går ut på att hitta något som kan föra oss framåt i vårt resonemang om var man kan hitta hennes mördare.
Men en person i Boden som länge haft en väldig fascination för styckmord kan väl inte vara alldeles ointressant? Det är nog inte en vanlig böjelse ens inom hårdrockskretsar..

Taggar som kan vara värda att söka på är death, murder, serial killer, lucifer mm Styckning är ett ständigt återkommande tema..
Efter webbadressen till sidan lägg till /tagged/det du vill söka på..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja Ondska existerar!
Oja de är ju absolut inte första och sista gången något så här brutalt och hemskt kommer inträffa.
Lästa nånstans kommer i skrivandestund ej ihåg vart.
( ett sådant mord brukar elda upp och idefylla andra personer att begå samma brott.)
Vet inte riktigt sanningsgraden i det påståenset
Citera
Medlem
Rolhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose
Det skulle förklara varför ingen granne sett henne gå därifrån; för att hon inte har gjort det, men samtidigt så har hon lämnat KJs lägenhet, precis som han sagt. Eventuellt någon som känner VB, har spanat in henne eller tycker illa om henne, eller vill sätta dit KJ (bråk om tvättstugetider? Skämtåsido... Är inte extremt långsökt.

Okej VB lämnar KJ framför tvn. Hon blir indragen i någon annans lägenhet därav kommer de 2 skriken som en granne hört. De som ser på tv hör ej skriken
Citera
2013-05-29, 20:29
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Är det verkligen så få människor från Boden här inne? Det vi vet är ju mest från media och polisen. Jag vill veta vad som sägs där uppe, vem tror folket i stan att mördaren är? Varför är det så att (som kriminologen sade på nyheterna) att många i Boden inte tror att KJ är GM?

O andra sidan så sägs det att KJ har varit rätt obehagligt hela uppväxten, vissa talar tom om godeman(?) som om han inte klarar att fixa sånt själv. Vad säger grabbarna i teamet han "leker" med?

Tror att många från Boden har svårt att se att någon från denna lilla stad och som dessutom är ursvensk skulle kunna begå ett sådant vidrigt brott som nu är begånget.

Bodensarna vill hellre se att det är någon galen 08 (sådana finns det gott om) som är utsläppt från rättspsyk alldeles för tidigt. Alternativt någon asylkille från förläggningen. Men inte någon J*hansson från Boden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in