2013-05-24, 19:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
I dagsläget borde polisen fått ut all sms-trafik och sånt va?
Man borde ju i alla fall kunna avgöra någorlunda om hon haft för avsikt att träffa någon annan efteråt eller om hon skickat några sms till folk om hur KJ var under kvällen.
Typ om han varit full och jobbig eller något.
Ja, trafikdata fick polisen ut inom några dagar efter försvinnandet. Men innehåll i SMS sparas inte, så det får den inte ut.
Citera
2013-05-24, 19:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nu vet alla hur det ligger till med häktning. Vill ni fortsätta diskussionen kan ni starta en tråd i Juridik. Åter till ämnet. Tack!

//Moderator
Citera
2013-05-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicamace
Allt är ju i detta läge möjligt. Vi vet att hon frivillligt gått med på att träffa KJ den 4 maj och då kan hon lika frivilligt åkt med till en stuga/en fest/en kompis till KJ/festat hemma hos KJ någon gång under eftermiddagen/kvällen.

KJ:s ord i sammanhanget är väl inget mer än en presumtiv styckmördares, eller?
Jag fortsätter spekulera. Kroppen togs till gropen i skogen, marken var tjärad och det visade sig svårt att med spade få till en övertäckning. Kroppen måste göras mindre, därför styckning med spaden, därav en slarvig styckning och att hennes kläder fanns invid platsen. Efter detta försökte GM täcka med sten, men fick inte plats med armar och ben, eller bara benen som slängdes in i huset på färden därifrån då man passerade huset. GM skulle fixa till detta senare men blev förhindrad.
Citera
2013-05-24, 19:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Folk som följt polisjobbet på plats i dag hade en del intressanta åsikter om vad som händer. Fast det är ju inte fakta, men ändå.

En annan grej: Familjens garage är avskiljt från huset. Det är fristående på en platå med minimal insikt. Det sägs att polisen visat stort intresse för just garaget i dag i alla fall.
Det verkade som KJs bil, Hyundaien, stod inne i garaget.
Vet inte säkert, men den andra stod nog i vänstra porten eller till vänster om garaget.
Har han försökt att gömma bilen, och borde inte föräldrarna ha märkt det.

Har han varit väck i många dagar, "illrarna" saknade honom den 18:e.
Citera
2013-05-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Där har vi motivet. VB ska till KJ för att studera som han säger. Hon anar att han vill ngt mer då han varit på henne en tid. Hon bestämmer sig för att gå till KJ och säga att det är definitivt slut och hon vill inget mer. De börjar bråka. KJ antingen misshandlar eller stryper henne. Han är fullständigt rasande. Vanligt att personer med AS har svårt att förstå och acceptera ett Nej. Likaså personer med antisocial personlighets störning

satsar alla mina pengar på att det gått till ungefär så.de AS personer jag mött har haft vissa svårigheter att tolka andra människors "signaler" och ofta missuppfattat händelser.jag tror att KJ
blivit avvisad av VB många ggr.men att dom fortsatte ha kontakt som vänner enligt VB men det förstod inte KJ i sin lilla värld.när KJ sen insåg att VB inte var intresserad av något kärleksförhållande
kände han sig kanske lurad,kränkt och ströp VB
Citera
2013-05-24, 19:12
Medlem
Citat:
Källa på det?
Vad jag hört var torso och huvud intakt.
Mycket tal om att tillföra tråden något!
Tyvärr är Media vår enda källa fn, så bedöm själv:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7671321

Citat:
Mitt i skogen låg en torso (människokropp) och ett huvud, kvarlevorna efter en död människa.

- Kroppsdelarna låg i en hög vid en sten. De var illa tilltygade, troligtvis av värmen, säger NSD:s källa.
Citera
2013-05-24, 19:13
Medlem
Ursäkta om jag missat något, men en sak har jag inte riktigt kunna få in i bilden...

Det sas att sista kontakten med VB's telefon var till Sävastmasten samma kväll som hon försvann!? Den borde rimligtvis ligga nästan rakt söderut från KJ's lägenhet medan fyndplatsen ligger österut!

I så fall måste han (om han är GM) kört söderut och slagit av telefonen när han var i närheten av Sävast. Kanske irrade han runt med hennes telefon på sig efter att han bragt henne om livet, upptäckte att han hade telefonen med sig och dumpade den i farten?!

Ber om ursäkt om detta avklarats redan!
Citera
2013-05-24, 19:13
Bannlyst
Bilder på KJ

http://imageshack.us/photo/my-images/194/33776810150416369384193.jpg/

http://img694.imageshack.us/img694/7299/57546710150744459834193.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/6636/15555010151163938134193.jpg

Det har framkommit mer detaljer i dag som pekar mot KJ.

Och med tanke på dessa bilder som man ser nu blir jag fundersam står i armekläder och siktar in i kameran, jag har bara tidigare sett bilden på KJ och hunden, nu verkar han inte alls som den person jag tänkt mig.

Får vibbar som får mig att tänka på personer som typ Breivik. Vapen intresserad gillar svärd och uniformer.
Men vad vet jag när jag var 19 år så var alla tvungna att göra lumpen och att hantera en AK-4?

Skulle det funnits facebook då skulle man aldrig posera med ett vapen, så ointressant, lika ointressant som att sitta bakom ratten på en bil bara för att visa att man har körkort på den tiden kosta ett körkort lika mycket som en normal Tv iofs.

Det bör väl finnas gott om Dna bevis eftersom han har handlat så orationellt, gömt kroppsdelar lite hur som helst?
Citera
2013-05-24, 19:15
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingVolvo
Vad i helvete.... Aftonbladet kallar airsoft för vapen. Nu försvinner väl skyttet också för vi alla är barnmördande med våra "assault weapons" som är psykiskt sjuka och riskerar att styckmörda folk. Jag hoppas att AB inte tar upp vapenpolitiken igen som när Sandy Hook hände. Vad tror ni? Kanske är jag lite paranoid men justitiekanslern ville ju ha bort dom där 700 automatvapnen som används helt lagligt i sportskytte. Bara o' hoppas att inget händer.
Det måste ju räknas som gravt efterblivet att leka med soft air guns och gå runt i kamouflage-kläder. Många bokstavskombinationer där.
Citera
2013-05-24, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, trafikdata fick polisen ut inom några dagar efter försvinnandet. Men innehåll i SMS sparas inte, så det får den inte ut.

Noterade det, men innehåll får lämnas ut om domstol beslutat om hemlig avlyssning. Jag antar att det bara avser från och med beslutet och framåt då.

Å andra sidan, polisen lär väl åtminstone kunna beslagta och analysera KJs lur och kolla vad han skickat och tagit emot på senare tid. Det kan vara en potentiell guldgruva.
Citera
2013-05-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolhen
Jag vill fråga är det någon som vet om polisen tar sig tid att läsa detta forum ?
Det har redan nämnts i tidigare poster .

Ingen som fått höra av sina källor någe mer ?
Citera
2013-05-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicamace
Allt är ju i detta läge möjligt. Vi vet att hon frivillligt gått med på att träffa KJ den 4 maj och då kan hon lika frivilligt åkt med till en stuga/en fest/en kompis till KJ/festat hemma hos KJ någon gång under eftermiddagen/kvällen.

KJ:s ord i sammanhanget är väl inget mer än en presumtiv styckmördares, eller?
Jag fortsätter spekulera. Kroppen togs till gropen i skogen, marken var tjärad och det visade sig svårt att med spade få till en övertäckning. Kroppen måste göras mindre, därför styckning med spaden, därav en slarvig styckning och att hennes kläder fanns invid platsen. Efter detta försökte GM täcka med sten, men fick inte plats med armar och ben, eller bara benen som slängdes in i huset på färden därifrån då man passerade huset. GM skulle fixa till detta senare men blev förhindrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in