2013-05-29, 19:39
Medlem
Den där bilden kommer från ett brittiskt band kallat Death In June (http://www.lastfm.se/music/Death+in+June/+images/56623041) så tror inte dessa personer har något med mordet att göra.
Senast redigerad av Awesomooo 2013-05-29 kl. 19:41.
Citera
2013-05-29, 19:39
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har jag aldrig varit med om eller hört. De lata grannarna ringer bara om någon stör en längre tid, men hög musik eller sådant. Men hör man kvinnoskrik så ringer man väl polisen och inte störningsjouren.

Detta var nog enstaka skrik, 2 eller 4 stycken. En av grannarna funderade på om han var tvungen att gå upp ur sängen, så det var nog mer än ett vanligt skrik, men självklart lämnade han inte sängen.

Den andra grannen bodde vägg i vägg med KJ och han sa att det var ett kvinnoskrik.

Nej, men bara för att du inte varit med om det betyder det inte att det aldrig har hänt. Jag har larmat både störningsjouren och polisen, och anledningen var att störningsjouren snabbt skulle kunna öppna för polisen när vi inte ville ge oss ut i trapphuset på grund av en galen misshandlare i huset. Man hör om det handlar om misshandel, man hör skillnad på relationsbråk och fara för livet. Har man aldrig hört något misshandlas kan det vara svårt att föreställa sig hur det låter, men man förstår direkt när man hör det.

Jag tror alltså inte att det skett något allvarligt i lägenheten, och om det var så, måste det ha gått oerhört fort. Folk skriker för livet, om de fruktar det. Det hörs, det går genom märg och ben.

Som boende i bostadsrätt finns inte det utmärkta stödet i form av störningsjour, då måste man prata direkt med polisen. Jag tror att KJ bor i hyresrätt och jag tror att grannarna inte hört något som väckt särskild uppmärksamhet, för då skulle de ha larmat akut.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-29 kl. 19:43.
Citera
2013-05-29, 19:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ska vi gissa på att de är någon i 20 års åldern. Rätt duktig på att skriva på engelska. Bär svarta kläder, är en han, lite udda typ. Gillar svart musik. Oy får väl ta fram en profil på denna sort också?

Någon i Boden kanske kan känna igen någon det kan stämma in på? Ibland kan en person skriva samma ord felstavat och återkomma på andra sidor med samma stavfel.

Faktum är att jag ska göra det, kul att se om det stämmer när facit kommer.

Den där plåtslagarkillen, har vi någon koll på honom, snackades något om att han hade anknytning till ett företag i Bodsvedjan nära KJ, samt bor nära FP, om jag inte missminner mig. Man kan ju alltid kolla upp, säger som polisen, söker brett.
Citera
2013-05-29, 19:41
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfSensation
Haha ni har inte tänkt på att sajter drar nytta av att få besökare på sin sida och det trollas i tråden hejvilt? Jag skulle kunna lägga upp en bild på mitt band och säga joj hon där ser lite satanistisk ut och var i boden precis vid mordet och bar en gul kasse. Alla skulle komma i brallan direkt!

Visst kan det vara så, men den här sidan tycker jag har kört med detta tema lite för länge, men visst man passar på att svarttona pressens bilder, men insidan i färg för man vet att Boden är aktuellt och kanske kan värva någon ny medlem. Tycker ändå det kan vara värt att kolla om vi kan hitta någon sån här typ i något annat gäng också.
Citera
2013-05-29, 19:41
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men fy vad är det för sjuka människor. Denna bild lades ut den 3 Maj. Samband?
http://schlangekraft.tumblr.com/image/49536796592
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
men fy nu blir det en vaknatt, vad är det för sjuka människor som lägger upp sådant??
Vilket trams. Det där materialet är relativt milt. Har ni precis upptäckt internet?

Det är mer troligt att det är en finnig tonåring bakom sidan som inte har något med fallet att göra.

Originalbilden till den länkade, ser ut att vara i en serie av fake-snuff, och går att bl.a. finna här (om ni nu är så lättstätta som ni verkar ska ni nog inte klicka på länken): http://mansonmarilyn.blog.cz/en/0706
Citera
2013-05-29, 19:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfSensation
Haha ni har inte tänkt på att sajter drar nytta av att få besökare på sin sida och det trollas i tråden hejvilt? Jag skulle kunna lägga upp en bild på mitt band och säga joj hon där ser lite satanistisk ut och var i boden precis vid mordet och bar en gul kasse. Alla skulle komma i brallan direkt!

Med den avgörande skillnaden att du troligtvis inte hade haft bilder på fyndplatsen och berättat om atmosfären i positiv andemening, eller?
Citera
2013-05-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Garaget på Garnisionsgatan 59 att jämföra med Aftonbladets bild.

Men jag står kvar vid kvarglömdskyffelteorin.

Lysande bild. Dessutom kan vi även upplysa alla som pratar om avsaknad om träd bakom garaget.

Bilden är tagen mot Nordväst, där finns en mindre skog 20-40m bort. Tegelhusen på den här bilden som ser ut att ligga precis bakom garagelängan är de hus som ligger på andra sidan Garnisonsgatan (mellan Garnisonsgatan och ringvägen) Skärpedjup mm kan spela spratt.

Även jag är skeptisk till den där spaden. Troligen fel modell. Dessutom ser det ut som att det finns jord/grus/sand högar i området, inte helt osannolikt att någon på fastighetsbolaget som huserar på adressen glömt den ute och sen har någon förbipasserande skickat upp den på taket
Citera
2013-05-29, 19:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awesomooo
Den där bilden kommer från ett brittiskt band kallat Death In June (http://www.lastfm.se/music/Death+in+...ages/56623041) så tror inte dessa personer har något med mordet att göra.

Äntligen ett vettigt inlägg efter 10 sidor.

När försvinnandetrådar går över till krimforumet så följer många skribenter med som har till vana att spekulera och fantisera vad som hänt den försvunne, och då utan något underlag alls i princip, och dessa är inte speciellt bekanta med källgranskning eller att använda logiskt tänkande.

Vi får hoppas SKL presenterar något av värde imorgon.
Citera
2013-05-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
http://schlangekraft.tumblr.com/#

http://24.media.tumblr.com/36bc62c08e13439df5aa7cfed12dbcbd/tumblr_mmcdkmzA3G1qhmiblo1_500.jpg

Kan det vara samma hus? nån som har bra ögon?
Njää de är ej samma hus. Har vart på platsen och detaljerna på bild med 2pers fibbs ej på ödehuset
Citera
2013-05-29, 19:45
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Det var en annan på forumet som sa han jobbade med att bygga ut till 4g och så är inte fallet numera med 3g och bättre. Får man inte kontakt med närmaste mast så dröjer det bara ett tag innan signalen går fram. Jag säger inte du har fel, men det var en uppgift som framkom tidigare.
Nja, jag hade att göra med triangulering för cirka ett halvår sen och då bekräftades det att det förhåller sig som jag beskriver. Sen om min källa eller forumskribenten har fel låter jag vara osagt.
Citera
2013-05-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Klart det är en slump lika mycket sanning i ritualsnacket, som svampätarna som ser texter i vätan på golvet i ödehuset.
Benen kan ha stått lite konstigt, men det är inget arrangemang utan ren slump givetvis.
Nej, då det är ett vanligt simpelt styckmord och inget annat. Det ger sig snart vad det handlar om då de allra värsta ryktena och hörsägen har lagt sig.

Simpelt styckmord ?? Varför bryter man upp ett fönster och lägger in ett par ben ?? Nej,låter inte speciellt vettigt..
Citera
2013-05-29, 19:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Visst kan det vara så, men den här sidan tycker jag har kört med detta tema lite för länge, men visst man passar på att svarttona pressens bilder, men insidan i färg för man vet att Boden är aktuellt och kanske kan värva någon ny medlem. Tycker ändå det kan vara värt att kolla om vi kan hitta någon sån här typ i något annat gäng också.

Börja med att försök hitta en bild på hur KJ kan ha sett ut den där dagen, sades ju att han hade en lång svart rock eller liknande, dock har jag inte hittat det någonstans. Om han hade det så kan det ju vara ett tecken. Noterade filmklippen på hans facebook från någon fest/er, och klädstilen var åt det hållet, kanske svartrockare bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in