Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Har jag aldrig varit med om eller hört. De lata grannarna ringer bara om någon stör en längre tid, men hög musik eller sådant. Men hör man kvinnoskrik så ringer man väl polisen och inte störningsjouren.
Detta var nog enstaka skrik, 2 eller 4 stycken. En av grannarna funderade på om han var tvungen att gå upp ur sängen, så det var nog mer än ett vanligt skrik, men självklart lämnade han inte sängen.
Den andra grannen bodde vägg i vägg med KJ och han sa att det var ett kvinnoskrik.
Nej, men bara för att du inte varit med om det betyder det inte att det aldrig har hänt. Jag har larmat både störningsjouren och polisen, och anledningen var att störningsjouren snabbt skulle kunna öppna för polisen när vi inte ville ge oss ut i trapphuset på grund av en galen misshandlare i huset. Man hör om det handlar om misshandel, man hör skillnad på relationsbråk och fara för livet. Har man aldrig hört något misshandlas kan det vara svårt att föreställa sig hur det låter, men man förstår direkt när man hör det.
Jag tror alltså inte att det skett något allvarligt i lägenheten, och om det var så, måste det ha gått oerhört fort. Folk skriker för livet, om de fruktar det. Det hörs, det går genom märg och ben.
Som boende i bostadsrätt finns inte det utmärkta stödet i form av störningsjour, då måste man prata direkt med polisen. Jag tror att KJ bor i hyresrätt och jag tror att grannarna inte hört något som väckt särskild uppmärksamhet, för då skulle de ha larmat akut.