2013-05-29, 19:02
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Hans vänner på den sidan har liknande bilder , undrar om den personen/ personerna är relevanta för polisen? Bilderna ger väldigt hemska vibbar. Bor i Boden? gillar och är fascinerad av död? plåtar ödehuset så hans död älskande vänner får ngt att gotta sig med? Ärligt detta är obehagligt

Hmm ja Creepy värre. Precis , det finns människor som gottar sig och njuter av såna här hemska brott. De måste ju verkligen vara påverkade av The Devil Him Self. Usch
Citera
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eftersom att polisbevakningen upphört är det troligen omöjligt att veta hur många som har besökt huset.

Här har du iaf en som bevisligen har gjort det, har för mig att vederbörande varit inne också, och dessutom fann en tjusning med det.

http://schlangekraft.tumblr.com/post/51320790155/now-that-the-police-has-left-the-mountains-i-took
Bilden från den 16:e Maj taggad med Fenrir har temat avhuggning av händer... Otäck slump efter vad som kommit fram senare måste jag säga..
Även den första bilden från platsen är otäck, det ser ut som en kropp ligger i gropen, den kan ju iofs hamnat där efteråt med hjälp av Photoshop eller så ser jag bara fel..
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Här är en facebook länk till den som jag tyckte kunde passa in som eventuell GM.
Människan har spårat ur totalt på sistone, och har kopplingar i thaikretsar och droger.
http://www.facebook.com/mik*el.k*rlsson.96155?fref=ts

(*=a)

Bor nära fyndplatsen, har rört sig i skogarna sen barnsben bland annat.

Vad är klubben "necro official" för nåt? Killen gillar Hannibal och Die Hard. Kombinationen av intressen kanske bör ses över... om han inte gillar att sprida hemliga meddelanden, precis som den förmodade GM verkar göra.

I övrigt ser han ut att ha prefixet "fet", precis enligt ryktet.

Jag drar mig till minnes den norska flickan Sigrid som försvann, och INGEN hade sett henne lämna sin kompis, precis som i det här fallet. Det visade sig att hon blivit indragen i en bil, och brutalt mördad av minst en GM. Den ena var känd inom psykiatrin. Detta sagt utifrån tesen att hon inte kan vara bortförd för att ingen sett henne... hon kan mycket väl ha bestämt sig för att gå hem, och mött fel person. Det är väl ödsliga sträckor på vägen hem? Sigrid blev bortförd i förort, bland villor.
Senast redigerad av Cinnabar Idag kl. 18:26.

Tydligen va FB sidan borttagen.. hmm.. eller kanske inte så kul och va utpekad..

Dock skulle det va väldigt intressant och veta hur ungefär långt avståndet är från KJ´s lägenhet till VB.. någon som vet ca ??

Ja, det är kanske polare som driver med varandra. Uppenbart går djungeltelegrafen varm i Boden. Hoppas att de som för fram misstänkta är seriösa, det är trots allt ett allvarligt brott som diskuteras.
Citera
2013-05-29, 19:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Visst, de kan se arrangerat ut men kan även hamnat så av en slump, om man bara slänger in dessa.

Jag tror inte på arrangemang av kroppsdelar eller att det är ett ritualmord.

Nä det verkar ju långsökt och skruvat av bara den. Skulle det vara något sådant så tyder det hela på att vi har en väldigt, väldigt sjuk och störd gm.
Citera
2013-05-29, 19:05
Medlem
Quarrels avatar
Garaget på Garnisionsgatan 59 att jämföra med Aftonbladets bild.

Men jag står kvar vid kvarglömdskyffelteorin.
Citera
2013-05-29, 19:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Om man tänker sig att detta med mobilsignalerna skulle ha betydelse.

Signalen klockan 18:40 går till en mast som täcker in KJs hem medan signalen vid 21 går till en mast som vissa säger inte når KJs hem på grund av berget.

Då bör ju telefonen ha rört sig från KJs hem, där den var 18:40, till berget eller parallellt med berget så att signalen fångades upp av masten vid Sävastklinten.

Det betyder att hennes telefonen kan ha förflyttats söderut vid 21, alltså i motsatt riktning mot hemmet.

Hur kan man tolka det i så fall?

Kan det vara så att KJ drar iväg för att dumpa bland annat telefonen, det har ju pratats om en spade som dykt upp senaste tiden i en skog en kilometer från hans hem, eller kan det vara VB som rör sig söderut, ensam eller i sällskap med KJ?
Citera
2013-05-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Kanske lastbilsmekaniker....?

Eller lastbilschaufför.. fanns i tråden av akrobaten några dagar innan fynd FP1 som en tes att hon blivit upplockad av en sådan,

Citat från akrobaten:

Jag tror VB helt enkelt var i en sån period i livet att hon ville experimentera, leka av sig, vara med om spännande äventyr - romanser.. Ja o allt de där.
Jag tror att VB blivit upphämtat på em/ kväll 4 Maj, på bodsvedjan - därför att mannen jobbar där/ passerar där (lastbil?) el likannde av en man (äldre) och att dom skulle dejta/ träffas på avlägsen eller annan ort / hans skoterstuga tex, och att han lovade henne att skjutsa tillbaka henne sen,, men han skjutsade aldrig tillbaka henne.

Önskar polisen kunde undersöka hur framkomligheten med lastbilar o liknande kring det området, då jag bor i Boden så råkar jkg veta att lastbilar måste ta särskilda rutter för att komma fram genom o förbi i Boden, då många vägar inte håller eller tillåter lastbilar. Kan inte så mkt om just bodsvedjan dock, men är inte bodsvedjan ett område som går ihop med bra vägar för att ta sig över till Finland o fjällen ? (Stugor) eller ??

Jag tror hon gick till Bodsvedjan för att bli upphämtad av en dejt,, äldre modellen.
Slut Citat.

Kan vara fullt möjligt men var kommer lastbilen in i bilden, en lördag raggar ingen ikring med en lastbil men däremot finns en och annan "Epa-traktor" i rörelse i denna stads ytterområden. eller räknas en pickup som lastbil numera.
Citera
2013-05-29, 19:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Visst, de kan se arrangerat ut men kan även hamnat så av en slump, om man bara slänger in dessa.

Jag tror inte på arrangemang av kroppsdelar eller att det är ett ritualmord.

Klart det är en slump lika mycket sanning i ritualsnacket, som svampätarna som ser texter i vätan på golvet i ödehuset.
Benen kan ha stått lite konstigt, men det är inget arrangemang utan ren slump givetvis.
Nej, då det är ett vanligt simpelt styckmord och inget annat. Det ger sig snart vad det handlar om då de allra värsta ryktena och hörsägen har lagt sig.
Citera
2013-05-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och då tänker du att det skulle vara samma GM menar du? Ser du öht någon likhet med fallet VB och det du nämner? Eller du tror att GM helt plötsligt börjar styckmörda? Det tror inte jag.

Jag tror hellre på en GM som är påverkad än
en som inte är det. Droger ställer till med en
hel del och det är många som använder det idag.
Behöver inte bara vara de fallen jag pratar om finns
säkert ett stort mörkertal.
Citera
2013-05-29, 19:10
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Bilden från den 16:e Maj taggad med Fenrir har temat avhuggning av händer... Otäck slump efter vad som kommit fram senare måste jag säga..
Även den första bilden från platsen är otäck, det ser ut som en kropp ligger i gropen, den kan ju iofs hamnat där efteråt med hjälp av Photoshop eller så ser jag bara fel..

Kan det vara någon av dessa två?

http://24.media.tumblr.com/36bc62c08e13439df5aa7cfed12dbcbd/tumblr_mmcdkmzA3G1qhmiblo1_500.jpg
Citera
2013-05-29, 19:11
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan det vara någon av dessa två?

http://24.media.tumblr.com/36bc62c08e13439df5aa7cfed12dbcbd/tumblr_mmcdkmzA3G1qhmiblo1_500.jpg

alltså som bor i Boden?
Citera
2013-05-29, 19:12
Medlem
MrFolds avatar
Men folk har då en förmåga att plocka fram de små "misstänkta" bitarna och förtiga allt annat. Var själv inne på killens profil nu och bortsett från nämnda artistlänk så är det ju inte direkt så att man reagerar. Länkar till 80-talspop och killen spelar Candy crush saga. Många fb-vänner också som ser helt normala ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in