2013-05-29, 18:52
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Och om de låg ned så har jag svårt att se att de kunde vara arrangerade, för hur arrangerar man två ben?

Kryss/kors på golvet, ovanpå varandra, fotsula mot fotsula, sittande mot väggen i vinkel, snitt yta mot snitt yta. Går väl att hitta andra kombinationer också. Om något är arrangerat behöver det väl inte hänga?
Citera
2013-05-29, 18:52
Medlem
Nu verkar det som man tillfälligt tagit bort alla nyhetsartiklar ang.mordet på VB,med kanske till hänsyn och respekt för hennes familj och dom sörjande. Eller så är det polisen själva som vill täppa till all information då det fortfarande är under ett känsligt läge i utredningen.
Citera
2013-05-29, 18:53
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reklamblad
Jag har just fått höra en sak från en bekant som känner en av dem som var med i MP och gjorde fyndet i ödehuset.
Vet inte om detta framkommit i tråden, isf ber jag om ursäkt.

I alla fall fall. Det som hittades var ben. Så mycket verkar vara allmänt känt. Men benen var upphängda i taket i ett kryss.

Fy fan så vidrigt...
Låter ju som en sann historia.
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Förutom en sak, det är inte träd bakom garaget där.
Jo, 20-40 m bakom, på kartan. Har de sågats ner?
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2013-05-29 kl. 18:58.
Citera
2013-05-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Seriöst? Skulle polisen plockat med varenda pryl som låg löst i huset och dammsugit hela kåken för att analysera 100-årigt damm?
Bara jag som reagerade på att ett tomt cigarettpaket låg kvar, det borde väl ändå analyserats.
Citera
2013-05-29, 18:54
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men usch vilken obehaglig sida vem som nu äger den! Vad är det för sjuka äckliga bilder han lagt upp. Vet man vem denne person bakom hemsidan är?

Hans vänner på den sidan har liknande bilder , undrar om den personen/ personerna är relevanta för polisen? Bilderna ger väldigt hemska vibbar. Bor i Boden? gillar och är fascinerad av död? plåtar ödehuset så hans död älskande vänner får ngt att gotta sig med? Ärligt detta är obehagligt
Citera
2013-05-29, 18:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kryss/kors på golvet, ovanpå varandra, fotsula mot fotsula, sittande mot väggen i vinkel, snitt yta mot snitt yta. Går väl att hitta andra kombinationer också. Om något är arrangerat behöver det väl inte hänga?

Visst, de kan se arrangerat ut men kan även hamnat så av en slump, om man bara slänger in dessa.

Jag tror inte på arrangemang av kroppsdelar eller att det är ett ritualmord.
Citera
2013-05-29, 18:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Nu verkar det som man tillfälligt tagit bort alla nyhetsartiklar ang.mordet på VB,med kanske till hänsyn och respekt för hennes familj och dom sörjande. Eller så är det polisen själva som vill täppa till all information då det fortfarande är under ett känsligt läge i utredningen.

Vilka nyhetsartiklar?
Citera
2013-05-29, 18:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Angående triangulering vill jag bara påpeka att det inte alltid nödvändigtvis är närmsta mast som mobilen kopplar upp sig mot. Om en mast s.a.s är "full" så letar signalen efter nästa mast. Vet inte om det har någon praktisk relevans i detta fall, men det är en teknikalitet man alltid bör ha i bakhuvudet när man studerar trianguleringsresultat.

Det var en annan på forumet som sa han jobbade med att bygga ut till 4g och så är inte fallet numera med 3g och bättre. Får man inte kontakt med närmaste mast så dröjer det bara ett tag innan signalen går fram. Jag säger inte du har fel, men det var en uppgift som framkom tidigare.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Mord är ju inget federalt brott i normala fall, så jag förstår inte riktigt vad FBI har med detta att göra. Även om de säkert har skickliga kriminaltekniker och stora resurser till sitt förfogande. I vanliga mordutredningar lär det dock vara delstatspolisen som sköter jobbet.

FBI kopplas säkert på då Fallet behöver en skjuts framåt och bevis kallnar och jag tror t.om delstatspolisen är duktigare på att lösa mord än här i Sverige. Tycker vi borde ta lärdom på hur dom jobbar
Citera
Medlem
Jag tror att de har fel Gm.
Tror att det kan var några som var
påverkade den kvällen. Jag tror att VB
blev upplockad den av okända eller kända.
VB kan mycket väl ha blivit drogad hoppas
att det i så fall kan visa sig när de har gjort obduktion.
En del tjejer i Boden har råkat ut för att bli drogade.
Sedan blivit utnyttjade, och jag tror en del till och
med inte har anmält det till polisen för de orkar inte
med förhör och liknande.
Citera
2013-05-29, 19:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Bara jag som reagerade på att ett tomt cigarettpaket låg kvar, det borde väl ändå analyserats.

Säkert mopedmannen som slängt sitt tomma paket vita Prince på golvet bara.
Citera
2013-05-29, 19:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Jag tror att de har fel Gm.
Tror att det kan var några som var
påverkade den kvällen. Jag tror att VB
blev upplockad den av okända eller kända.
VB kan mycket väl ha blivit drogad hoppas
att det i så fall kan visa sig när de har gjort obduktion.
En del tjejer i Boden har råkat ut för att bli drogade.
Sedan blivit utnyttjade,
och jag tror en del till och
med inte har anmält det till polisen för de orkar inte
med förhör och liknande.

Och då tänker du att det skulle vara samma GM menar du? Ser du öht någon likhet med fallet VB och det du nämner? Eller du tror att GM helt plötsligt börjar styckmörda? Det tror inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in