2013-05-29, 18:41
Medlem
MrFolds avatar
Ni inser väl risken att nya "misstänkta" som plötsligt dyker upp i tråden efter flera veckor mycket väl kan vara billiga försök till hämnd från förorättade ex, fd affärskompanjoner eller bara någon som fått på truten av vederbörande i ett fylleslagsmål. På varje svensk mördare går det garanterat 100-tals skitpratare som sprider lögner om andra bara för att såra och skada.

Något att tänka på innan man börjar vränga ut och in på dem här i tråden...
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eftersom att det finns motstridiga uppgifter kan man kanske tänka sig att det som fanns på golvet var ben med fötter, eftersom att man såg att det var ben, då gick man ut ur huset och larmade polisen. Det var troligen ganska mörkt i huset, kan det vara så att någon tittat upp i taket och att det där hängde kroppsdelar, kanske armarna, men att man inte såg riktigt vad det var? Armar har förvandlats till ben?

Ja, alltså, var kommer informationen om att det bara hittades två ben?

Polisen spärrade av och kan ha hittat vad som helst efter det. Benen var ju inte så mycket att orda om för det hade ju allmänheten sett, likaså torso och huvud.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
eller hur!!!!!

ta och prata med din källa och fråga om han vaknade sen.
benen LÅG ner på golvet.
totalt 4st gick in i huset den kväll dom hittades och en av dom har i förhör intygat att så var fallet.

tyvärr kan jag inte nämna namn eller källa till det men ni lär ju se att så var fallet när FUP presenteras.

Ja, det är då ingen idé att tjafsa om det här. Jag vet ju vad h*n har sagt men jag vill inte heller out:a vem det är. Det lär ju dröja länge tills dess att FUP släpps men vi får se då.

Jag har hört någonstans (tror det var i media) att de var sex personer som var med den kvällen. Men det är klart, alla kanske inte gick in i huset. Jag skulle nog inte göra det om jag fick veta vad som fanns därinne.
Citera
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Eftersom att polisbevakningen upphört är det troligen omöjligt att veta hur många som har besökt huset.

Här har du iaf en som bevisligen har gjort det, har för mig att vederbörande varit inne också, och dessutom fann en tjusning med det.

http://schlangekraft.tumblr.com/post/51320790155/now-that-the-police-has-left-the-mountains-i-took

Vidrigt jag checkar precis hens länkar under notes, bara massa seriemord och våldsamma brutal mord. Får man lägga upp sådana bilder verkligen? Det är grymt
Citera
2013-05-29, 18:42
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Bra jobbat, där har vi det. Portarna är öppna på aftonbladets bild,

EDIT;http://goo.gl/maps/Il8u9

Jag hade ju markerat rätt plats på andra kartan, dock satt markören över fel byggnad.

Förutom en sak, det är inte träd bakom garaget där.
Citera
2013-05-29, 18:43
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hade vi haft FBI här så hade de sökt igenom huset minutiöst med lupp, de teknikerna vet vad dom håller på med. De analyserar allt. Men de kanske har bättre resurser i form av vetande och expertis. De hade förmodligen kunnat avgöra vad för slags såg som använts vid styckningen t.om. Kanske är jag för kritisk nu men vissa brister finns det i svenska mordutredningar

Mord är ju inget federalt brott i normala fall, så jag förstår inte riktigt vad FBI har med detta att göra. Även om de säkert har skickliga kriminaltekniker och stora resurser till sitt förfogande. I vanliga mordutredningar lär det dock vara delstatspolisen som sköter jobbet.
Citera
2013-05-29, 18:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam

Bra att du är uppmärksam, tack, men jag skiter högaktningsfullt i det garaget nu tills vi fått bekräftat att en styck spade samt ett rep har relevans för fallet vi diskuterar. Kan vi inte enas om det nu, låt Bodens alla garage vara ifred, stan har tillräckligt mycket uppmärksamhet just nu.

EDIT;Har du sett träden irl, eller på en bild, de kan ha sågats ner? Om du är på plats i Boden kan du väl kila ut på stan se om du hittar något smaskigt polispådrag som du kan skvallra om här, vore kul med lite nya inputs.

mvh
Senast redigerad av OY 2013-05-29 kl. 18:51.
Citera
2013-05-29, 18:47
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Det var rätt kul att sidan schlangenkraft hade texten "Mannen. Myten. Legenden" under en bild av Hans Scheike.

Men usch vilken obehaglig sida vem som nu äger den! Vad är det för sjuka äckliga bilder han lagt upp. Vet man vem denne person bakom hemsidan är?
Citera
2013-05-29, 18:49
Medlem
reveniouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Här är en facebook länk till den som jag tyckte kunde passa in som eventuell GM.
Människan har spårat ur totalt på sistone, och har kopplingar i thaikretsar och droger.
http://www.facebook.com/mik*el.k*rlsson.96155?fref=ts

(*=a)

Bor nära fyndplatsen, har rört sig i skogarna sen barnsben bland annat.

Vad är klubben "necro official" för nåt? Killen gillar Hannibal och Die Hard. Kombinationen av intressen kanske bör ses över... om han inte gillar att sprida hemliga meddelanden, precis som den förmodade GM verkar göra.

I övrigt ser han ut att ha prefixet "fet", precis enligt ryktet.

Jag drar mig till minnes den norska flickan Sigrid som försvann, och INGEN hade sett henne lämna sin kompis, precis som i det här fallet. Det visade sig att hon blivit indragen i en bil, och brutalt mördad av minst en GM. Den ena var känd inom psykiatrin. Detta sagt utifrån tesen att hon inte kan vara bortförd för att ingen sett henne... hon kan mycket väl ha bestämt sig för att gå hem, och mött fel person. Det är väl ödsliga sträckor på vägen hem? Sigrid blev bortförd i förort, bland villor.
Senast redigerad av Cinnabar Idag kl. 18:26.

Tydligen va FB sidan borttagen.. hmm.. eller kanske inte så kul och va utpekad..

Dock skulle det va väldigt intressant och veta hur ungefär långt avståndet är från KJ´s lägenhet till VB.. någon som vet ca ??

necro är en rappare/producent, necrohiphop.com / rappar mest om att trycka ned kvinnor och att mörda folk typ, han som startade sk hela "deathcore" hiphopen, han har gjort sjuka låtar om just hur man får iväg ett lik osv, kika låten "dead body disposal" o "scalpel"
Citera
2013-05-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Har inte polisen gått igenom hela ödehuset? Tycker det är märkligt att det ligger kvar så mycket skräp.

Seriöst? Skulle polisen plockat med varenda pryl som låg löst i huset och dammsugit hela kåken för att analysera 100-årigt damm?
Citera
2013-05-29, 18:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Något vi tagit reda på nu på slutet är masternas placering. Noterbart är att Åbergsmasten är placerad nedanför berget mot Bodsvedjan. Har nu Sävastmasten tagit emot sista signalen vi känner till vid 18 40 så kan VBs mobil omöjligtvis befunnit sig i KJs lägenhet. Signaler går knappast genom berg. Har hon däremot ex varit på skjutfältets södra delar så är det däremot troligt att Sävastmasten varit aktuell.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, enligt NSD var det senaste signalen som gick till Sävastmasten. Det var vid 21-tiden.
Angående triangulering vill jag bara påpeka att det inte alltid nödvändigtvis är närmsta mast som mobilen kopplar upp sig mot. Om en mast s.a.s är "full" så letar signalen efter nästa mast. Vet inte om det har någon praktisk relevans i detta fall, men det är en teknikalitet man alltid bör ha i bakhuvudet när man studerar trianguleringsresultat.
Citera
2013-05-29, 18:52
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam

Det står ju en halv skog 20 meter bakom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in