2013-05-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitebananaboy
Ska bli väldigt intressant att se hur Platini står sig till sitt FFP nu när två franska klubbar har dykt upp och på riktigt kan göra Ligue 1 konkurrenskraftig igen.

Ja, det borde ju minst sagt vara ett litet dilemma för honom. Efter hans beslut att förstöra kommande EM-slutspel genom att utöka antalet lag och lägga det i x antal olika länder är jag dock beredd på vilken galenskap som helst från den mannen vilket gör det hela svårt att förutspå.
Senast redigerad av Rastapopulos 2013-05-29 kl. 11:36.
2013-05-29, 12:18
Medlem
http://www.espn.co.uk/football/sport/story/209491.html#

Fabregas, Silva och Fellaini till United? Känns helt otroligt att de skulle värva tre stycken innermitt..
2013-05-29, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
http://www.espn.co.uk/football/sport/story/209491.html#

Fabregas, Silva och Fellaini till United? Känns helt otroligt att de skulle värva tre stycken innermitt..

Fabregas till United känns väldigt osannolikt, mestadels eftersom Arsenal har två klausuler i Fabregas kontrakt: 50% av nästa övergångsumma och Barcelona måste acceptera Arsenals bud om det är likvärdiga det andra dom har accepterat. Så då skulle United kunna säga 30£ och Arsenal då matcha det och eftersom dom har 50% av nästa övergångsumma så skulle Arsenal "bara" behöva betala 15£ för Fabregas. Och jag hoppas och tror att Fabregas isf skulle välja Arsenal istället för United.
2013-05-29, 12:38
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brinba
Fabregas till United känns väldigt osannolikt, mestadels eftersom Arsenal har två klausuler i Fabregas kontrakt: 50% av nästa övergångsumma och Barcelona måste acceptera Arsenals bud om det är likvärdiga det andra dom har accepterat. Så då skulle United kunna säga 30£ och Arsenal då matcha det och eftersom dom har 50% av nästa övergångsumma så skulle Arsenal "bara" behöva betala 15£ för Fabregas. Och jag hoppas och tror att Fabregas isf skulle välja Arsenal istället för United.

Det kan väl inte vara så det fungerar? Budar United £30m måste väl Arsenal också göra det. Man kan ju inte räkna 50% på nästa försäljning om det går till sig själva. Det är ju separata klausuler...
2013-05-29, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brinba

Källa på att dom har 50 procent vid nästa övergång? Inte för att förringa Arsenal på något sätt men senast Fabregas var där så vann dom knappt något, så vad skulle ha förändrats nu? Givetvis älskar Fabregas Arsenal men har han några som helst ambitioner så bör han välja Manchester United.
2013-05-29, 12:58
Medlem
Robertuzs avatar
Läser här och där att Suarez skulle va ''så säker'' att han vill lämna Pool, trots kontraktet till 2016 och hans egna uttalanden om att han älskar Liverpool och vill spela där. Lite orolig är jag kanske, men fullt förståeligt om han vill lämna England.
2013-05-29, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det kan väl inte vara så det fungerar? Budar United £30m måste väl Arsenal också göra det. Man kan ju inte räkna 50% på nästa försäljning om det går till sig själva. Det är ju separata klausuler...

Jag har inte så stor koll på det men det kanske är så det fungerar, isf blev Fabregas till United mer sannolikt

Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Källa på att dom har 50 procent vid nästa övergång? Inte för att förringa Arsenal på något sätt men senast Fabregas var där så vann dom knappt något, så vad skulle ha förändrats nu? Givetvis älskar Fabregas Arsenal men har han några som helst ambitioner så bör han välja Manchester United.

Här är källan: http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/8703312/Arsenals-sense-of-loss-from-Cesc-Fabregas-departure-softened-by-clauses-in-his-Barcelona-contract.ht ml

Vet inte om det är en trovärdig källa men det finns flera källor som säger samma sak.

Men jag är ändå ganska säker på att om Arsenal matchar Uniteds bud så går han till Arsenal. Om Arsenal matchar Uniteds bud är ju en annan fråga.
2013-05-29, 13:14
Medlem
Ollitos avatar
Enligt Gazettan ska tydligen Gattuso ta över nyligen nedflyttade Palermo i Serie B. Hoppas han kan göra det bra!

I övrigt verkar Monaco vara intresserade av Abidal och Hulk, det börjar ju nästan bli komiskt hur många spelare dom vill plocka in
2013-05-29, 14:43
Medlem
Salamancas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollito
Enligt Gazettan ska tydligen Gattuso ta över nyligen nedflyttade Palermo i Serie B. Hoppas han kan göra det bra!

I övrigt verkar Monaco vara intresserade av Abidal och Hulk, det börjar ju nästan bli komiskt hur många spelare dom vill plocka in

Abidal är nog högst möjligt men Hulk.. nae någonstans måste det ta stopp.. Kan ju ske ändå dock...
2013-05-29, 14:43
Medlem
Bales agent smörar för Real i deras eget fanzine Marca:

Citat:
If Florentino [Pérez, the Real president] is interested in Gareth Bale, it would be an honour and we'd listen, but his contract is with Tottenham. We aren't free to talk with anybody at the moment, that's the point we're at.

Det är självklart ingen direkt skräll att han är sugen på en affär för sin klient, men då det där nya kontraktet som skulle skrivas på med Spurs samtidigt dröjer blir man ju lite orolig. Ska han säljas nu i sommar tycker jag dock det i så fall vore bäst att göra det så tidigt som möjligt - inte vänta till slutet av augusti som med Modric förra året - så att man kan anpassa sitt transferfönster därefter.

Min gissning är att man slutligen får igenom köpet av Leandro Damião och att han även kompletteras av någon mer rutinerad David Villa-typ (även om jag har svårt att se att det blir just han) oavsett vad som sker med Bale. Säljer man Bale behöver han dock givetvis ersättas samtidigt som pengara man skulle få öppnar för ytterligare förstärkningar på andra postioner.
2013-05-29, 14:44
Medlem
don.megamans avatar
Citat:

Frågan är bara hur länge Zamparini orkar stå ut med en hetlevrad person som Gattuso . Zamparini är inte direkt mannen med tålamod och byter ut tränare som han byter kalsonger. Vinner inte Palermo alla sina matcher så åker Gattuso ut.

Förresten har du någon källa?
2013-05-29, 14:54
Medlem
Smirmats avatar
Citat:

Hulk ännu en före detta Porto spelare då med andra ord. Man har ju redan 3 kanske blir 5 då med Hulk och Falcao.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in