2013-06-07, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Glömde nämna att Napoli's president sagt att det finns ett klart intresse för Cavani från Chelsea's sida, och att de ska prata om spelaren inom kort via telefon. Den länkade källan är Napoli's officiella twitter, så bör vara väldigt trovärdig.
Cavani är utan tvekan den anfallare som jag helst vill se, dock så blir han otroligt dyr. Om man på något sätt skulle lyckas skicka Torres åt andra hållet så skulle det dock vara fantastiskt.

Det är tidigt på silly, men de spelare som Chelsea har ett klart intresse för denna säsong verkar vara:
Cavani, Schurrle/Hulk (utgår att bara en av de värvas) och De Rossi. Laget vet iaf vad de behöver.

Cavani/lukaku

Hazard - Mata - Hulk

Oscar/Ramires - De Rossi/Mikel/Romeu

Cole - Luiz - Ivanovic - Cesar

Cech

verkar vara en realistisk startelva med tanke på hur ryktena ser ut i dagsläget (dock så verkar Mou vara ute efter en ny mittback också).
Hazard och Hulk skulle båda vara fantastiska i kontringar, De Rossi en enorm uppgradering i mitten samtidigt som Cavani har en väldigt bra arbetsmoral och skulle kunna bidra defensivt när det väl behövs. Frågetecknen defensivt skulle vara Mata, Hazard och Oscar, jag antar att Mou kommer att låta Mata hänga där uppe utan att jobba hem för mycket (då han inte är så snabb heller) medan han kommer att arbeta med att få Hazard och Oscar att göra det bättre defensivt (Oscar i en modric-liknande roll)

Nyss så skrev du att Cavani och Yilmaz vore otroligt svårt med tanke på FFP, och nu har du Hulk, de Rossi, Cavani i en elva du tycker är trolig till nästa säsong..
2013-06-07, 09:09
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Nyss så skrev du att Cavani och Yilmaz vore otroligt svårt med tanke på FFP, och nu har du Hulk, de Rossi, Cavani i en elva du tycker är trolig till nästa säsong..
Du får ta och åtskilja min personliga åsikt från rykten som jag inte har någonting att göra med.
När jag skrev att Cavani skulle bli svår att få pga FFP (Yilmaz skrev jag var rätt prisnivå, så osäker på varför du nämner honom) så var det vad jag tyckte om den transfern.
Nu så skapade jag en trolig startelva baserad de spelare som det ryktas om till Chelsea, med andra ord har min åsikt ingenting med saken att göra, mer utav kuriosa för de som bryr sig om Chelsea.

Att jag tycker att det är en brutalt stark startelva betyder inte att jag tror att den är realistisk att bli av, rykten blir trots allt inte alltid sanna.
2013-06-07, 09:10
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis

Det beror naturligtvis på att Chelsea bara bryr sig om financial fair play när det passar, precis som City. Ingen av dem tycks bry sig om att anpassa sig märkbart till regelverket och man kan inte hoppas annat än att de övriga klubbarna pressar UEFA till att följa sina egna regler.
2013-06-07, 09:22
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det beror naturligtvis på att Chelsea bara bryr sig om financial fair play när det passar, precis som City. Ingen av dem tycks bry sig om att anpassa sig märkbart till regelverket och man kan inte hoppas annat än att de övriga klubbarna pressar UEFA till att följa sina egna regler.
Eller så är det så att Chelsea vet hur mycket de kan värva för bättre än vad du gör? Jag tvivlar starkt på att de totalt ignorerar FFP samtidigt som de vet att de kommer att behöva lida konsekvenserna för det.
Antingen så har de marginaler som tillåter laget att värva starkt, eller så sitter de på någon insider-information som säger FFP aldrig kommer att slå igenom på samma skala som folk antar.
2013-06-07, 13:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Eller så är det så att Chelsea vet hur mycket de kan värva för bättre än vad du gör? Jag tvivlar starkt på att de totalt ignorerar FFP samtidigt som de vet att de kommer att behöva lida konsekvenserna för det.
Antingen så har de marginaler som tillåter laget att värva starkt, eller så sitter de på någon insider-information som säger FFP aldrig kommer att slå igenom på samma skala som folk antar.

Antagligen så vet de att de aldrig kommer straffas. De största klubbarna kommer aldrig någonsin bli straffade av UEFA. Det kommer UEFA varken vilja eller våga.
2013-06-07, 13:25
Medlem
FM11s avatar
När vi ändå är inne på ämnet: hur funkar FFP egentligen? Läst ganska mycket om det men inte riktigt förstått vad det går ut på exakt, det lilla jag vet är att det handlar om att sänka spelarpriserna. Någon vänlig själ som vill förklara?
2013-06-07, 13:30
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
När vi ändå är inne på ämnet: hur funkar FFP egentligen? Läst ganska mycket om det men inte riktigt förstått vad det går ut på exakt, det lilla jag vet är att det handlar om att sänka spelarpriserna. Någon vänlig själ som vill förklara?

Jag rekommenderar att du läser denna sidan: http://www.financialfairplay.co.uk/financial-fair-play-explained.php och framförallt denna tabellen då den visar vad det är som gäller rent ekonomiskt: http://www.financialfairplay.co.uk/resources/Monitoring%20Periods.jpg
2013-06-07, 13:52
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurPhil
Jag rekommenderar att du läser denna sidan: http://www.financialfairplay.co.uk/financial-fair-play-explained.php och framförallt denna tabellen då den visar vad det är som gäller rent ekonomiskt: http://www.financialfairplay.co.uk/resources/Monitoring%20Periods.jpg
Tackar! Nu blev det lättare att förstå.
2013-06-07, 15:57
Bannlyst
Då verkar Cavani klar för Chelsea. Iallafall om man litar på mediaset. 58 miljoner ska han tydligen gå på, överpris enligt mig. Av dom matcherna jag sett napoli spela som han har spelat så har han varit bra, absolut, men inga 58 miljoner inte.

Han kan skjuta och nicka och han jobbar hemåt som en durasellkanin. Jag hoppas verkligen att han blir den nya torres.

http://www.sportmediaset.mediaset.it/mercato/mercato/2013/articoli/1000782/napoli-cavani-al-chelsea-per-58-milioni-di-euro.shtml
2013-06-07, 16:00
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamon
Då verkar Cavani klar för Chelsea. Iallafall om man litar på mediaset. 58 miljoner ska han tydligen gå på, överpris enligt mig. Av dom matcherna jag sett napoli spela som han har spelat så har han varit bra, absolut, men inga 58 miljoner inte.

Han kan skjuta och nicka och han jobbar hemåt som en durasellkanin. Jag hoppas verkligen att han blir den nya torres.

http://www.sportmediaset.mediaset.it/mercato/mercato/2013/articoli/1000782/napoli-cavani-al-chelsea-per-58-milioni-di-euro.shtml

Om det stämmer så är det ändå imponerande att Chelsea fått De Laurentiis att sänka sig till €58m från €63m.
2013-06-07, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salamon

Han kan skjuta och nicka och han jobbar hemåt som en durasellkanin.

För han kan ju inte göra mål.
2013-06-07, 17:09
Medlem
xenosans avatar
Peter Gulacsi lämnar Liverpool för Red Bull Salzburg där han kommer konkurrera med bland andra Eddie Gustafsson.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in