Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Jag trodde att Allegri var "klar". Pellegrini är dock en bra tränare som kanske skulle kunna lyfta Roma dit de hör hemma baserat på spelarmaterial.
Nja, Berlusconi har varit på resa så det har inte tagits något beslut gällande Allegri. Galliani bearbetar med all sannolikhet ägaren och det kan kanske till och med bli så att Allegri blir kvar. Tyvärr, för Roma.
Pellegrini hade varit kanon, mycket bra tränare. City ligger väl dock en bit före i racet s a s.
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Får man fråga varför? Roma har hamnat lite i Ingenmansland och lär fortsätta härva där. Bielsa är precis den typen av wild-card som kan höja Roma, men likförbannat finns risken att han drar ner er ännu lägre ner i skiten.
Jag vill påstå att ni måste chansa med det galna geniet eller någon i det stuket för att aspirera på en Europa-plats.
Jag vill ha stabilitet i Roma nu. Min känsla vad gäller Bielsa är att han bränner ut sig väldigt snabbt hos sina spelartrupper med sin hårda och närmast fundamentalistiska stil. Dessutom är jag ganska skeptisk till hans spelidé.
Min favorit är Allegri.