2013-05-27, 19:11
Medlem
snillet_1s avatar
Lite nya Roma-rykten:

Det rapporteras att Roma skall ha kontaktat Udinese angående Benatia. En värvning jag ställer mig positiv till. Marquinhos, Benatia, Castán och eventuellt Burdisso (om han stannar) vore en stark grupp mittbackar.

Mediaset rapporterar att Baldini skall ha kontaktat Bielsa och Pellegrini. Jag hade fått för mig att Pellegrini redan var klar för City men så verkar alltså inte fallet vara. Big no-no till Bielsa för min del i alla fall.
2013-05-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Lite nya Roma-rykten:

Det rapporteras att Roma skall ha kontaktat Udinese angående Benatia. En värvning jag ställer mig positiv till. Marquinhos, Benatia, Castán och eventuellt Burdisso (om han stannar) vore en stark grupp mittbackar.

Mediaset rapporterar att Baldini skall ha kontaktat Bielsa och Pellegrini. Jag hade fått för mig att Pellegrini redan var klar för City men så verkar alltså inte fallet vara. Big no-no till Bielsa för min del i alla fall.

Jag trodde att Allegri var "klar". Pellegrini är dock en bra tränare som kanske skulle kunna lyfta Roma dit de hör hemma baserat på spelarmaterial.
2013-05-27, 19:36
Medlem
Maravillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Big no-no till Bielsa för min del i alla fall.

Får man fråga varför? Roma har hamnat lite i Ingenmansland och lär fortsätta härva där. Bielsa är precis den typen av wild-card som kan höja Roma, men likförbannat finns risken att han drar ner er ännu lägre ner i skiten.
Jag vill påstå att ni måste chansa med det galna geniet eller någon i det stuket för att aspirera på en Europa-plats.
2013-05-27, 19:45
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Jag trodde att Allegri var "klar". Pellegrini är dock en bra tränare som kanske skulle kunna lyfta Roma dit de hör hemma baserat på spelarmaterial.

Nja, Berlusconi har varit på resa så det har inte tagits något beslut gällande Allegri. Galliani bearbetar med all sannolikhet ägaren och det kan kanske till och med bli så att Allegri blir kvar. Tyvärr, för Roma.

Pellegrini hade varit kanon, mycket bra tränare. City ligger väl dock en bit före i racet s a s.

Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Får man fråga varför? Roma har hamnat lite i Ingenmansland och lär fortsätta härva där. Bielsa är precis den typen av wild-card som kan höja Roma, men likförbannat finns risken att han drar ner er ännu lägre ner i skiten.
Jag vill påstå att ni måste chansa med det galna geniet eller någon i det stuket för att aspirera på en Europa-plats.

Jag vill ha stabilitet i Roma nu. Min känsla vad gäller Bielsa är att han bränner ut sig väldigt snabbt hos sina spelartrupper med sin hårda och närmast fundamentalistiska stil. Dessutom är jag ganska skeptisk till hans spelidé.

Min favorit är Allegri.
2013-05-27, 20:23
Medlem
Enligt Di Marzio är Monaco på gång med Ricardo Carvalho. Verkar finnas någon hung-up på gamla Porto-spelare. Kanske något som ligger i efter Champions League-finalförlusten 2004.
2013-05-27, 20:38
Medlem
Salamancas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Enligt Di Marzio är Monaco på gång med Ricardo Carvalho. Verkar finnas någon hung-up på gamla Porto-spelare. Kanske något som ligger i efter Champions League-finalförlusten 2004.
Haha, väl noterat

Carvalho känns som en möjlig (och bra) värvning, inte så dyr som de andra de köpt och med mycket rutin. Kan vara guld värt när man börjar en sån här "satsning" som Monaco gör.
2013-05-27, 20:55
Medlem
erikbes avatar
Victor Valdes & Falcao ska vara på plats i Monaco
2013-05-27, 21:18
Medlem
tomatpojkens avatar
Rafa klar för Napoli !
2013-05-27, 21:20
Medlem
Smirmats avatar
Jag vet ju vilket lag jag ska spela på FM nästa år! Även Coentrão verkar ju vara på gång till Monaco.
2013-05-27, 21:22
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatpojken
Rafa klar för Napoli !

Ye. Bild på paret:

https://twitter.com/ADeLaurentiis/status/339095640736931842/photo/1

Ett intressant vägval av Napoli. Det lär bli andra bullar nu och knappast det där vansinnet som Mazzarris Napoli präglades av i mångt och mycket. På sätt och vis tråkigt då matcherna hemma på San Paolo ibland kunde vara bland de mest underhållande i hela Europa. Men kanske är det rätt väg att gå.
Senast redigerad av snillet_1 2013-05-27 kl. 21:25.
2013-05-27, 21:24
Medlem
vattenpipskamelens avatar
Hur blire med Real? Vilka ska dem värva tillslut?

Har hört allt från Cavani till Pirlo (neymar också men han är ju borta till rivalen). Falcao?

Hoppas bara Higuan försvinner snabbt!
2013-05-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Victor Valdes & Falcao ska vara på plats i Monaco
Även Coentrao verkar vara nära en flytt dit.

Edit: Även Carvalho vad det verkar.
Senast redigerad av Pellebelle 2013-05-27 kl. 21:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in