2013-05-29, 09:35
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanibrallan
jag har flera vänner som gått i hans parallellklass på högstadiet, där han en gång mordhotade en annan elev med kniv. 2 ggr kom polisen till skolan och gick igenom hans skåp. han berättade gärna hur han haft ihjäl fåglar och andra smådjur och dissekerat dem. detta minns jag även då det hände så att folk pratar om det nu är ju inte konstigt heller.
sen har han sprungit omkring och lekt krig i skogen runt aldersjön då vi varit där och badat och kört cross. mycket underlig person! skulle inte alls förvåna mig om han är skyldig
Om det verkligen stämmer att han dödat och dissekerat smådjur (och sedan eventuellt avancerat till hund) skulle jag tro att det är ordentligt intressant. Gissar att typ alla i tråden känner till att mördare av "den här sorten" ofta börjat med djur. Att döda en människa blir liksom själva slutmålet.
Citera
2013-05-29, 09:40
Medlem
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article12971.ab

Om det inte redan är postad så... Film inne i huset.
Kan ju vara värt att visa för er våldsrunkare som sitter och fantiserar om bokstäver och lik vätska.
Fläckar, fukt och bös överallt i den där kåken. Som sagt.
Citera
2013-05-29, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Att det inte finns bevis betyder inte att man är oskyldig. Det betyder dock att man inte kan dömas för brottet. "The perfect crime" går att begå, tro det eller ej.

Tror du verkligen att denne KJ skulle kunna begå " The perfect crime " ?
Snälla, ni tänker alldeles för långsökt.
Ni skriver ju själva att han lider av någon bokstavkombination, och det vet jag fler som gör.
Jag vet också att folk med Asperger är väldigt snälla som personer, de är inte ens aggressiva.

Begränsning av beteenden, aktiviteter och intressen

Barn med Aspergers syndrom leker sällan fantasilekar eller rollekar med sina kamrater, även om de kan ha en egen väl utvecklad fantasivärld. Så kallade specialintressen förekommer ofta, vilket innebär att ett eller flera intressen utövas så intensivt att de blir till hinder för andra, mer vardagliga aktiviteter. Exempel på specialintressen är matematik, historia eller datakunskap. Många tycker också om att samla på fakta om t ex tidtabeller, hästar, resultatlistor, såpoperor eller seriefigurer. Dessa intressen kan hålla i sig under mycket lång tid men även avlösas av nya intressen och flera intressen kan vara aktuella samtidigt.

Sen vill jag även påpeka till er som skriver att man är psykisktsjuk och nervärderar vissa diagnoser.
Era egna barn kanske får en diagnos! Ofta så är aspergare väldiiigt SMARTA och iget dåligt med det.

Själv har jag ADHD, inte är jag mördare för det!!

SLÄPP KJ och hitta den rätta mördaren istället.
Citera
2013-05-29, 09:44
Medlem
Fyfan om den skyldige kommer undan. fattar inte heller hur man lyckats med detta och lämna så lite spår.....
Citera
Medlem
highfives avatar
Min intitution säger mig att det är på skjutfältet i området kring just Aldersjön - Rödberget eller möjligtvis området bakom Rödberget som han tagit död på VB och kanske även styckat där.

En fågel viskade till mig att området där airsoftspelet "Fallen Angel" skulle ske den 11/5, meddelades rätt sent till deltagarna. Troligtvis en eller två dagar efter VB försvann. Detta kan innebära att KJ i så fall var tvungen att flytta kroppen innan spelet skulle börja. Kanske fick han panik pga detta och därför valde han Mjösjöberget i brist på annat.

Med detta som utgångstanke är det mao området i jämnhöjd med Väderkvarnshöjden som skulle vara intressant. Detta område ligger uppskattningsvis några hundra meter sydväst om Aldersjön efter vägen mot Mockträsk. Frågan är vad som kan finnas kvar av styckningsplats och händer så här 25 dagar efteråt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Om det verkligen stämmer att han dödat och dissekerat smådjur (och sedan eventuellt avancerat till hund) skulle jag tro att det är ordentligt intressant. Gissar att typ alla i tråden känner till att mördare av "den här sorten" ofta börjat med djur. Att döda en människa blir liksom själva slutmålet.

hunden är jag mer osäker om, men det andra vet jag är sant, gick ju massa rykten om det redan då. men tillbaka till hunden. en vän bor i samma hus som honom och det ska ha varit diskussioner med fastighetsskötaren ang blod i trappen. och en hund som biter i en strömkabel blöder inte, däremot om den blivit styckad. (vild spekulation där) men varför blödde den annars?
Citera
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvanax2
Bekräftat att det är "bara" händerna som saknas

KÄLLA: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16861770.ab

Ber om ursäkt om det postats tidigare

Herregud, vilket stolpskott! Jag syftar på hundföraren som blir så till sig i trasorna av att bli intervjuad av Aftonbladet att han babblar bredvid munnen och avslöjar detaljer från utredningen (att händerna saknas). Utgår från att förundersökningsledaren tar vederbörande i båda öronen - och nyper till ordentligt!
Citera
2013-05-29, 09:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Om händerna inte redan är förstörda så tror jag de är kastade utmed vägen. Alltså mellan FP och GMs hem.

Om syftet med att kapa händerna var att dölja spår, och inte att dränera kroppen på blod, så finns de nog inte vid FP 1 och FP 2.
Citera
2013-05-29, 09:47
Medlem
är hon styckad ute vid 4-5 maj tror jag inte de kommer hitta några spår ute i alla fall inte blod. det regnade nåt fruktansvärt efter försvinnandet. de som var på skallgång med MP var ju dyngsura har jag hört
Citera
2013-05-29, 09:47
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanibrallan
jag har flera vänner som gått i hans parallellklass på högstadiet, där han en gång mordhotade en annan elev med kniv. 2 ggr kom polisen till skolan och gick igenom hans skåp. han berättade gärna hur han haft ihjäl fåglar och andra smådjur och dissekerat dem. detta minns jag även då det hände så att folk pratar om det nu är ju inte konstigt heller.
sen har han sprungit omkring och lekt krig i skogen runt aldersjön då vi varit där och badat och kört cross. mycket underlig person! skulle inte alls förvåna mig om han är skyldig

Har han personligen berättat för dig om tortyren av djur?
I så fall borde du ringa polisen med dessa uppgifter. Det är inte självklart att någon rapporterat om detta om det endast är baserat på samtal för flera år sedan.

Om det är dina kompisar som hört det så borde de ringa istället. Uppgifterna kan ju inte användas i förundersökningen men det kan hjälpa förhörsledare och psykologer att förstå KJ bättre.
Citera
2013-05-29, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Har han personligen berättat för dig om tortyren av djur?
I så fall borde du ringa polisen med dessa uppgifter. Det är inte självklart att någon rapporterat om detta om det endast är baserat på samtal för flera år sedan.

Om det är dina kompisar som hört det så borde de ringa istället. Uppgifterna kan ju inte användas i förundersökningen men det kan hjälpa förhörsledare och psykologer att förstå KJ bättre.

ska kontakta dem och även se om dom kan minnas namnet på den mordhotade så kanske denne kan kontakta polisen också.
Citera
2013-05-29, 09:50
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om händerna inte redan är förstörda så tror jag de är kastade utmed vägen. Alltså mellan FP och GMs hem.

Om syftet med att kapa händerna var att dölja spår, och inte att dränera kroppen på blod, så finns de nog inte vid FP 1 och FP 2.

Ett alternativ är ju också att ett djur tagit händerna. Inte omöjligt att en räv skulle kunna få lust att ta med sig händerna och käka upp dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in