2013-05-29, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
JAG VET VARS GARAGET LIGGER!!
Men hur fasiken får jag veta kordinatorerna till det?? :S
Det ligger 150 m från KJ´s bostad.

https://maps.google.se/maps/myplaces?ll=65.822178,21.66822&spn=0.001167,0.0052 52&ctz=-120&t=h&z=18&layer=c&cbll=65.822318,21.667582&pano id=LEnJMOrG3_FeVeE0eXvdLA&cbp=12,83.53,,2,-0.64

ZOOMA in, man ser bara garagetaket!! Men ligger ca 50 meter från det där boendet

Förklara, hur får du denna plats att vara 150 m från KJ bostad ?
Detta är Garnisonsgatan 59 och bildriktning från Hedenbrovägen.
Citera
2013-05-29, 01:58
Medlem
Kavelduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Finns ingen som skottar ett tak på ett litet garaget,som dessutom tillhör hyresvärden. (i detta fall kanske bodenbo)

Och skulle någon mot förmodan få för sig att skotta detta så inte fan använder dom då rep för att säkra sig på ett 2m högt tak med massa mjuk snö runt omkring.
Och skulle hyresvärden skotta det där lilla taket så skulle dom till 100% ta med sig spaden ner,annars skulle det ju ligga en spade på vartenda tak i hela boden...

Suck!!!
Jag har sett folk skotta tak som är mindre än så.
Om det är Bodenbo som eventuellt skottar taket, skulle jag inte bli överraskad om man inte kräver "livrep". Två meter för en anställd vid Bodenbo kan vara väldigt högt och farligt (ironi).
Vem vet hur många spadar Bodenbo har utlagda på diverse garagetak i Boden... Jag bara undrar.

Nu vet jag inte om jag sett fel, men det garage jag sett på bild ligger på Garnisonsgatan i Boden och därmed flera kilometer från den häktade KJ's bostad som ligger på Bodsvedjan. Det garaget ligger inte på vägen mellan Bodsvedjan och ödehuset, långt därifrån.
Citera
2013-05-29, 02:00
Medlem
Kranbilsattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dessutom, notera aftonbladets kameravinkel, borde finnas hus i bakgrunden på bilden, eller åkermark, inte träd.

Plus att om du kollar till vänster på ABs foto så ser man en gatulampa och kollar du street view så ser du att det är sådana lampor efter vägen snett bakom garaget.

Edit: Eller det kanske bara ser ut som en lampa.. aja, tror att det är rätt garage ändå
Senast redigerad av Kranbilsattack 2013-05-29 kl. 02:02.
Citera
2013-05-29, 02:00
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Det låter som en rimlig teori!
Finns det nån hemsida för Airsoftlaget? (Bor i Boden så kan luska lite om medlemmarna, och se om jag kan få fram nått).

Hittade denna http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=6061&sid=38ce11a6f75d693e07d1 ae3016f06e06&start=25

En av medlemmarna tror jag är R***n L**f Å**s*on och finns på FB Tyckte vissa kommentarer där var lite kryptiska samt en bild bland foton där han klippt in olika detaljer, det mest utmärkande är ett par avhuggna ben.. Som en rebus gåta typ. Vet inte om man får länka Fb bilder.
Citera
2013-05-29, 02:01
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Förklara, hur får du denna plats att vara 150 m från KJ bostad ?
Detta är Garnisonsgatan 59 och bildriktning från Hedenbrovägen.

Koordinaterna i länken är inte garagen han syftade på, framgick i hans inlägg
Citera
2013-05-29, 02:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hittade denna http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=6061&sid=38ce11a6f75d693e07d1 ae3016f06e06&start=25

En av medlemmarna tror jag är R***n L**f Å**s*on och finns på FB Tyckte vissa kommentarer där var lite kryptiska samt en bild bland foton där han klippt in olika detaljer, det mest utmärkande är ett par avhuggna ben.. Som en rebus gåta typ. Vet inte om man får länka Fb bilder.

Bilden och personen är känd här sedan tidigare,
Citera
2013-05-29, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett1
http://i42.tinypic.com/ad2iro.jpg

Intressant att en person skriver: Intressant vem AN är gift med..........

På vilket sätt är då MB intressant enligt honom?
Är fullt medveten om varför han är intressant på FB.

Någon kanske skulle ta och skicka en förfrågan till denna person och även till kvinnan som höll med och som skrev om svartsjukedrama. Av dessa kanske vi kunde få bekräftat att MB och BO hade en affär.
Citera
2013-05-29, 02:05
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ja nu blev jag osäker, jag far och kollar imorgon och återkommer med fakta.

Ta även foton om du kan.
Citera
2013-05-29, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
dummaste jag hört! det är klart att man skottar sådana tak! det är norrland och inte skåne du snackar om! har du nån aning om hur många takras vi har från gävle och uppåt, där ingen försäkring gäller då det inte är skottat?

Jag är född där uppe så jag vet nog mer än dig om det verkar det som,har aldrig sett nån skotta ett sånt där garagetak.
Endast om det är risk för gående vid takras,men det är knappast någon gångväg runt det där lilla avsides garaget.
Hade det varit ett privat husgarage hade jag förstått om ägaren skottat det,men inte en hyresvärd!

Säger inte att spaden har med mordet att göra,men tveksamt att det är en snöskottarspade.
Citera
2013-05-29, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett1
Koordinaterna i länken är inte garagen han syftade på, framgick i hans inlägg

Det garage som nu åsyftas är på Garnisonsgatan 59 (Har varit BodenBo som ägt och förmodligen äger byggnaderna) Tidigare fanns det rep patrull BodenBo som huserade i byggnader till höger ur kamaraperspektivet. Det är alltså inte i närheten av Bodsvedjan utan dit pratar vi om ca 3 km, kanske lite dryg det.
Citera
2013-05-29, 02:11
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Jag är född där uppe så jag vet nog mer än dig om det verkar det som,har aldrig sett nån skotta ett sånt där garagetak.
Endast om det är risk för gående vid takras,men det är knappast någon gångväg runt det där lilla avsides garaget.
Hade det varit ett privat husgarage hade jag förstått om ägaren skottat det,men inte en hyresvärd!

Säger inte att spaden har med mordet att göra,men tveksamt att det är en snöskottarspade.
Bul*Sh*t om du har bott där så lär du ju ha koll på vad snö väger och vilka mängder snö som kommer ? orkar inte ens argumentera för det! jag skulle inte ens uttala mig om jag inte hade egna erfarenheter..!
Citera
2013-05-29, 02:12
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
har sett den bilden oxå! rätt creepy om man tänker på omständigheterna :-P

Ja verkligen, nja jag undrar jag om inte det är fler inblandade i detta vansinnesdåd ändå. Hoppas att man kollar upp flera personer i KJs Bekantskapskrets, b.la de ur hans airsoft team. Hur nära ligger ödehuset från där airsoftlaget kör sina spel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in