Citat:
Ursprungligen postat av
Dalesmale
Eller så är det kanske dags för er att ta en ny sväng i lingonserierna i 25 år eller så.
Om man leker med tanken att vi helt plötsligt skulle förvinna så kan man undra hur det skulle se ut för er. Sångrepetoaren skulle gå från tunn till obefintlig när man inte längre kan sjunga om storebror. Vilka matcher är det tänkt att ni ska fylla tårtbiten? Mot Halmstad? Hela er identitet bygger på rivaliteten mellan oss och utan den hade ni varit ett skånskt Örebro.
24 år och 11 dagar var det senast och ändå var vi Sveriges största klubb publikmässigt efter det stålbadet.
Vi är inte beroende av er. Det har däremot hänt att ni varit beroende av våra bortaföljen för att rädda ert publiksnitt. Så är det inte riktigt idag, men det kommer nog bistra tider i malmö så småningom och då är er publik betydligt mindre benägen att komma till fotbollsarenan. Vad det gäller den så kallade "tårtbiten" så har vi redan växt ur den och det är förmodligen en utveckling som kommer att fortsätta.
Vårt förhållande till mff skulle kunna liknas vid en långdragen sjukdom eller en permanent skada. Personer som drabbas av sådant lär sig ofta att leva med det och visst blir det en naturlig del utav deras identitet, men ändå kan de känna en oerhörd lycka om de på något vis slutligen skulle bli av med sjukdomen eller skadan.
Personligen tror jag att jag överlag skulle ha mera lugn i mitt sinne och finna mera välbehag i mitt liv om mff hade upphört att existera. Jag gläds visserligen åt deras misslyckanden på olika plan, men i längden är det inte nog för att uppväga det fullständigt motbjudande äckel som uppstår vid blotta tanken på den klubben, dess emblem och matchdräkt, dess spelare och supportrar. Över huvud taget allt som gör pedofilklubben från malmö till vad den är. I grund och botten är det mff som är sjukdomen och vi kan bara göra vad vi kan för att bota den.