2013-05-29, 00:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Kan man tolka det på något annat sätt än du pratar om dig?
Låter ju ytterst märkligt om du blev attackerad av polisen om du inte var på plan.

Ja verkligen.. Har du överhuvudtaget varit på Friends? "Upp från läktaren" betyder att man kommer ut till kioskerna/toaletterna och gången utanför. Där låg pepparsprayen tung i luften och snuten går bärsärk. Ja just det, den vägen alla supportrar måste gå för att komma ut från arenan.

Klarare nu?
2013-05-29, 00:33
Medlem
Netos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Haha. Alltså vi har ett fåtal sånger om er av en väldigt stor sångrepetoar men visst.
37:an brukar vara fylld men som det senast sades för 2-3 dagar sen i den här tråden så är högsta maxkapaciteten låg och man hade kunnat kränga in fler så därför det kan se tunt ut.
Apropå ingenting.

När påbörjas ombyggnaden av Olympia och hur stora förändringar ska göras? Vet att kortsidorna ska byggas om så de smälter in i arenan, men är det andra stora skillnader?
2013-05-29, 00:36
Medlem
UMs avatar
Snälla! Sluta prata om Helsingborgs diverse ramsor. Bespara oss från dessa extremt långsökta krönikor som Olympian annars frälser oss med. Jag orkar inte läsa en till.
2013-05-29, 00:42
Medlem
GalnasteGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Snälla! Sluta prata om Helsingborgs diverse ramsor. Bespara oss från dessa extremt långsökta krönikor som Olympian annars frälser oss med. Jag orkar inte läsa en till.

Stick och hylla barnvåldtäkter på mff-familjens forum då istället din jävla pedofilhyllare!
2013-05-29, 00:42
Medlem
Argh123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Kollar man på reprisen tar det runt 40 sekunder efter det att straffen är i mål till dess att polisen börjar synas vid er kortsida, så nog hade de kunnat jogga över till vår läktare på den tiden om det nu vore så. Men jag vet inte var poliserna står redo någonstans. Var det under er läktare eller står de i någon katakomb under långsidan någonstans? Det har ju viss betydelse för hur man planerar också. Jag spekulerar bara och säger inte att du har fel eller jag rätt.

Jag säger inte emot dig och håller även med om att man hade kunnat dela på polislinjen och skapa två, en för att mota eventuella djurgårdssupportrar vid den kortsidan och en för att hålla de idioter i vår skara som hellre retar än firar i schack.

/feldgrau

Tack. Tyvärr saknar jag uppfattningen av säkerheten eftersom jag inte var på plats. Är det någon från publiken som filmade straffläggningen? Om JA, har ni bild längs hela plan?
Jag kan tycka att när Göteborg hade avgörande straffen skulle extra mycket styrka läggas på deras sektion även om man kunnat förutse förbannade djurgården också som änträt planen. Hade Göteborg missat kunde säkerhets-personalen ändå stå kvar eftersom Göteborg fortfarande kunnat avgöra.
Inför Göteborgs fjärde straff stod det 2-1. Hade Göteborg missat skulle Djurgården behöva göra mål på femte straffen och Göteborg missa sin femte. Alltså hade personalen kunnat stå kvar.
2013-05-29, 00:47
Avslutad
Fan vad låg närvaro jag haft härinne, vägs dock upp med fulltalig närvaro på samtliga matcher denna säsong bortsett från träningslägret i USA. Hursomhelst vill jag sammanfatta säsongsinledningen supportermässigt på ett sätt; Jag hatar vår nya arena. Inte bara på grund av akustikproblematiken utan för att den är allt Råsunda inte var. Mina farhågor besannades, jag sa tidigare att det aldrig mer kommer bli samma sak att gå på fotboll igen men att det skulle bli såhär illa vågade jag inte ens föreställa mig. Jag känner stor sorg över detta och trots att jag kommer fortsätta gå vart vi än spelar så måste jag säga att det känns som att en del av min passion slocknat. Att man kunde ha så starka känslor för en plats...
2013-05-29, 00:47
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Eller så är det kanske dags för er att ta en ny sväng i lingonserierna i 25 år eller så.

Om man leker med tanken att vi helt plötsligt skulle förvinna så kan man undra hur det skulle se ut för er. Sångrepetoaren skulle gå från tunn till obefintlig när man inte längre kan sjunga om storebror. Vilka matcher är det tänkt att ni ska fylla tårtbiten? Mot Halmstad? Hela er identitet bygger på rivaliteten mellan oss och utan den hade ni varit ett skånskt Örebro.
24 år och 11 dagar var det senast och ändå var vi Sveriges största klubb publikmässigt efter det stålbadet.
Vi är inte beroende av er. Det har däremot hänt att ni varit beroende av våra bortaföljen för att rädda ert publiksnitt. Så är det inte riktigt idag, men det kommer nog bistra tider i malmö så småningom och då är er publik betydligt mindre benägen att komma till fotbollsarenan. Vad det gäller den så kallade "tårtbiten" så har vi redan växt ur den och det är förmodligen en utveckling som kommer att fortsätta.

Vårt förhållande till mff skulle kunna liknas vid en långdragen sjukdom eller en permanent skada. Personer som drabbas av sådant lär sig ofta att leva med det och visst blir det en naturlig del utav deras identitet, men ändå kan de känna en oerhörd lycka om de på något vis slutligen skulle bli av med sjukdomen eller skadan.
Personligen tror jag att jag överlag skulle ha mera lugn i mitt sinne och finna mera välbehag i mitt liv om mff hade upphört att existera. Jag gläds visserligen åt deras misslyckanden på olika plan, men i längden är det inte nog för att uppväga det fullständigt motbjudande äckel som uppstår vid blotta tanken på den klubben, dess emblem och matchdräkt, dess spelare och supportrar. Över huvud taget allt som gör pedofilklubben från malmö till vad den är. I grund och botten är det mff som är sjukdomen och vi kan bara göra vad vi kan för att bota den.
Senast redigerad av Olympian 2013-05-29 kl. 00:51.
2013-05-29, 00:49
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neto
Apropå ingenting.

När påbörjas ombyggnaden av Olympia och hur stora förändringar ska göras? Vet att kortsidorna ska byggas om så de smälter in i arenan, men är det andra stora skillnader?
Södra ståplats ska börja rivas redan i Oktober om jag inte har helt för mig.
Och ja, det är vädigt stora skillnader över hela arenan och även från utsidan.

http://hd.se/multimedia/archive/00779/ML_webb_-Olympia_779894a.jpg Här är en bild hur det ska se ut och allt ska vara klart 2015 alt. 2016.

Gillar verkligen inte sportbaren under Södra, ser rätt förjävligt ut att läktaren börjar ett par meter upp även om tanken var god.
Senast redigerad av Chew1907 2013-05-29 kl. 01:07.
2013-05-29, 00:53
Medlem
Argh123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ja verkligen.. Har du överhuvudtaget varit på Friends? "Upp från läktaren" betyder att man kommer ut till kioskerna/toaletterna och gången utanför. Där låg pepparsprayen tung i luften och snuten går bärsärk. Ja just det, den vägen alla supportrar måste gå för att komma ut från arenan.

Klarare nu?

Nej faktiskt inte. Det var ju tråkigt att höra om pepparsprayen
Har hört flera saker om arenan, hur dålig säkerhet den har. Trist att höra. Trots allt nationalarenan! Inte alls bra! Det jag dock inte förstår. Angrep polisen dig, utan att du gjort något? Lät som värsta kriget där ute
Finns det film på detta? Eller andra stationer? Efter ditt svar ska jag allt kolla upp hur arenan är uppbyggd. En fråga då bara. Är tele2 arena lika dålig för då tycker jag inte dif skulle byta arena.
Ledsen för min okunskap "/
2013-05-29, 00:57
Medlem
Netos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Södra ståplats ska börja rivas redan i Oktober om jag inte har helt för mig.
Och ja, det är vädigt stora skillnader över hela arenan och även från utsidan.

http://hd.se/multimedia/archive/00779/ML_webb_-Olympia_779894a.jpg Här är en bild hur det ska se och allt ska vara klart 2015 alt. 2016.

Gillar verkligen inte sportbaren under Södra, ser rätt förjävligt ut att läktaren börjar ett par meter upp även om tanken var god.
Okej. Verkar schysst, men håller med Södra.

Norra är i två etage = Bortasektionen är avlång och kass som på GU, Guldfågeln, Myrsjöhus..?
Förmodligen en förbättring från hur det är nu, då akustiken är kass utan tak, men ändå tråkigt om så är fallet.
2013-05-29, 00:58
Medlem
15Februaris avatar
Finns det fler bilder på nya Olympia?

Arenan blir ju faktiskt rätt schysst. Väldigt synd att ni bygger den Norra kortsidan i 2 etage. Kunde ha byggts i ett etage den med. Istället lär det bli lika usel som Gamla Ullevis bortasektion.

Ja, baren under hemmaklackläktaren är ju också ganska underlig. Varför placera den där? Idioti.

Synd bara att ni har rätt dåligt stöd på era matcher, för här har ni en arena som verkligen kan bli schysst.
2013-05-29, 00:59
Medlem
Netos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Finns det fler bilder på nya Olympia?

Arenan blir ju faktiskt rätt schysst. Väldigt synd att ni bygger den Norra kortsidan i 2 etage. Kunde ha byggts i ett etage den med. Istället lär det bli lika usel som Gamla Ullevis bortasektion.

Ja, baren under hemmaklackläktaren är ju också ganska underlig. Varför placera den där? Idioti.

Synd bara att ni har rätt dåligt stöd på era matcher, för här har ni en arena som verkligen kan bli schysst.
Hörru, vad hände med rapporten från cupfinalen, va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in