2013-05-28, 23:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ja, det var som det jag skrev .
Men funderar mer filosofiskt vad som menas. Står för mordet? Då borde han ju erkänna.
Fötterna stod ju upp, så det blir ju lite symboliskt.

Kan VB sagt att hon står för något beslut som KJ inte gillade? Typ att hon inte vill vara med han?

Det var ju the commander som utfört uppdraget inte KJ. Uppdraget var avslutat. Game over.

Jag tror nog som sagt att någon (gissa vem) har ristat in detta efter att ha tagit en holk för mycket.
Citera
Medlem
succubusans avatar
Läste just att man letat efter händerna i Bodens återvinningscentral, någon som vet varför man valt att kolla just där?

Sen undrar jag.. det här med ritualmord.. finns det någonting i KJs liv som pekar på att han skulle göra ett ritualmord? Med det menar jag att har han visat sig vara en person som tror på något speciellt? Att vara intresserad av vapen, svärd eller liknande är ju inte ett bevis på att han tror på något där ritualmord förekommer.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ispik
Vet du eller gissar du?

Tja se på Anna Lindh mordet man skickade iväg lite fynd och dom har alltså bättre teknik än vad vi har. Det är nog dyrt men så ligger det till., Det är så man önskar i bland att dom ska sända iväg lite analyser som dom inte kan utröna här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Det är jag övertygad om att det är. Det hade teknikerna sett annars.

Seriöst, vem skulle utsätta sig för att bli risken att bli indragen i en brottsutredning av den här arten?

Står det ens något? Jag förhåller mig med skepsis till det.
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
upp och nedvänt kors?

Tänkte först på pentagram men det är väl typ 5 punkter eller så..

EDIT:
Vart är dessa nio knivhuggen lagda?
Vet vi det?
Citera
2013-05-28, 23:54
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Illa om det står det

Vilket tecken kan bildas av nio punkter?

Det finns en hel del tecken man kan bilda med 9 knivhugg. Vi får nog vänta tills polisen släpper uppgifter om det innan vi kan dra några slutsatser.
Citera
2013-05-28, 23:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Illa om det står det

Det finns de nio satanistiska deklarationerna, vet dock ej om det finns någon symbol som motsvarar det.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Om det är blod går nog ganska snabbt och om det är humant eller inte bör väl teknikerna ta reda på själva genom analyser, men det går inte på en kvart eller så. Sen ska det fastställas vems blod det är då är det nog så att SKL kommer in i bilden. Så nej, så snabbt går det inte.

Det är inte jämförbart med CSI eller andra länder som England tex där dom har en hel del som inte vi har här då det gäller kriminalteknik.
Vadå CSI? Det är fiction, vet du inte det?
Citera
Medlem
Citat:
Illa om det står det

Jag får känslan av att det inte är kopplat till ritualer vad tidningarna än skriver.
Citera
2013-05-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Det finns en hel del tecken man kan bilda med 9 knivhugg. Vi får nog vänta tills polisen släpper uppgifter om det innan vi kan dra några slutsatser.

det kan råkat ha bli ett tecken också utan att GM hade det som avsikt.. annars borde GM gjort det mer tydligt kan jag tycka- så att GMs budskap gick fram om GM nu hade något sådan vill säga
Citera
2013-05-28, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Seriöst, vem skulle utsätta sig för att bli risken att bli indragen i en brottsutredning av den här arten?

Står det ens något? Jag förhåller mig med skepsis till det.

Fast efter att avspärrningarna är borta och tekniker undersökt får man väl ändå bajsa på platsen utan att bli indragen...
Citera
2013-05-28, 23:57
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Jag får känslan av att det inte är kopplat till ritualer vad tidningarna än skriver.

Nej, det känns lite väl faktiskt.
Dock bra för media att krydda nyheten. Även med bilden som använder på KJ när han står i full militärutrustning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in