2013-05-28, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Eller om någon lustigkurre varit där och ristat in det i efterhand.

Det är jag övertygad om att det är. Det hade teknikerna sett annars.
Citera
2013-05-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Om delarna låg så pass öppet ute i skogen så kan ju alltid djur varit där..en hand kan ju en räv eller en större fågel (skata tex) få med sig.

Vi är väl ganska klara över att händerna saknas men sannolikheten att ett eller flera djur tagit just händerna känns minimal. Jag tror att de antingen (troligen) bär spår av GM alternativt att de tagits som trofé. Rimmar helt rätt med det faktum att benen placerats i någon position i huset.
Citera
Bannlyst
Citat:
JAG STÅR FÖR DET HÄR

Ja, det var som det jag skrev .
Men funderar mer filosofiskt vad som menas. Står för mordet? Då borde han ju erkänna.
Fötterna stod ju upp, så det blir ju lite symboliskt.

Kan VB sagt att hon står för något beslut som KJ inte gillade? Typ att hon inte vill vara med han?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Då kanske du kan sluta låta som en skiva som hakat upp sig tills dess. Läsa genom alla sidor från början och se att MB har blivit valsad nog. Men sitter du på info som tyder på annat kanske det är bättre att prata med polisen som verkar ha släppt det spåret helt om de ens hade ett.

ok jag återkommer med utförlig och konkret info om ca 2 dgr... förstår att du vill skydda och försvara din vän
Citera
2013-05-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial
Om polisen sitter på bra bevisning emot KJ nu borde de då inte höja häktningsgraden ganska snabbt?

Tror dem är skyldiga att ha ny häktningsförhandling direkt bevisen blir starka nog för att det övergår till den högre graden av misstanke.
Citera
2013-05-28, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns ju telefon och mejl, de har säkert inte gått och lagt sig, prova

Kan dra ett sms.
Citera
2013-05-28, 23:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhonus
Kan du länka till den "senaste" kartan med garaget markerat? Jag är alldeles för trött för att leta (och har en alldeles för liten skärm med alldeles för stora fingrar)..

OBS!!!

Ej bekräftat att det är rätt garage!

http://goo.gl/maps/VSko4
Citera
2013-05-28, 23:51
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
JAG STÅR FÖR DET HÄR

Illa om det står det

Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Lalajlaj" Vem har bekräftat knivhuggen?

"Enligt uppgift till Expressen hade hon före styckningen blivit knivhuggen – och huggen på kroppen bildar ett sorts mönster som gör att man har fattat misstankar om ett ritualmord.

– Hon hade huggits nio gånger med en kniv, berättar en uppgiftslämnare"

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-det-kan-vara-ett-ritualmord/

Vilket tecken kan bildas av nio punkter?
Citera
2013-05-28, 23:52
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Det är jag övertygad om att det är. Det hade teknikerna sett annars.
vart tror du dom fått ritualmord ifrån?
Citera
Medlem
ispiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Om det är blod går nog ganska snabbt och om det är humant eller inte bör väl teknikerna ta reda på själva genom analyser, men det går inte på en kvart eller så. Sen ska det fastställas vems blod det är då är det nog så att SKL kommer in i bilden. Så nej, så snabbt går det inte.

Det är inte jämförbart med CSI eller andra länder som England tex där dom har en hel del som inte vi har här då det gäller kriminalteknik.
Vet du eller gissar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det ska jag sannerligen inte glömma, vet ju vem som stakade ut vägen för dem.

Jag har inget svar på varför man inte gör det, kanske något symboliskt, kanske käkade upp dem, fanns kanske en massa ringar på fingrarna med GM namn ingraverat, och de var svåra att ta av, då var det lika bra att kapa händerna i två nafs, finns många möjligheter.

Mm GM ville att man skulle hitta hens verk. Söket kanske drog ut på tiden enligt GM och för att snabba på processen med att GMs planerade verk säkert skulle hittas så inkom ett par tips. Gm kanske tom ville vara den som gjorde fyndet?
Citera
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Illa om det står det

Vilket tecken kan bildas av nio punkter?

upp och nedvänt kors?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in