2013-05-28, 23:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Har vi ens en exakt position på det där garaget? Det enda jag sett är här i tråden där någon länkade en punkt som låg nånstans mellan KJ:s bostad och fyndplatserna

För sista gången Ödehuset är vare sig mordplats eller styckningsplats. Trodde det var utagerat nu.

Nej, vi vet inte om det är rätt garage markerat, jag har gjort kartan, ingen har opponerat sig, dock har jag två gånger förtydligat att jag inte vet om det är rätt garage. Tilläggas kan att avståndet stämmer med "ungefär mitt emellan", samt visuellt ser det ut att kunna vara det garaget med tanke på träd och övrig bebyggelse.

mvh
Citera
2013-05-28, 23:39
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En till fågel har slagit sig till ro i örat.

Jag har fått samma uppfattning om KJ. Han och hans kompisgäng är verkligen inte gjorda av det virke som krävs för det här.
Citera
2013-05-28, 23:39
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffiqq
Laddade upp en inverterad version av bilden från huset:
Kanske blir lättare att försöka tyda vad som står

http://imgur.com/dLSHbx6
Det hade varit önskvärt om något gick dit och tog nya bättre bilder, vinkelrätt mot golvet.
Citera
2013-05-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vadå spår, GM kan ju faktiskt haft något att lägga under kroppen, det vet vi inte, att benen hittades i huset tycker jag tyder mer på att de lämnats än burits dit enskilt. Om man styckar vill man nog göra det så dolt som möjligt. Glöm inte vittnesmålet om att det setts två personer i en bil utanför, en stund efteråt var bilen tom, kanske var de inne i huset då.

Om man inte vill att de ska hittas, glöm inte att MPS fått flera tips om platsen. Varför hittar man inte samtliga kroppsdelar?
Citera
Medlem
Bissingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeNameith
Vem har säkerhetslina för att skotta en carport i Boden.
Riskerar att fall 2 meter i djup snö?
Vilket öde?
Vem skottar en carport?
Vem skottar med en spade?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Jag skulle gissa på att Akrobaten0808 sitter på informationen att fläckarna testat positivt för blod. Ingen aning men det skulle stärka misstankarna rejält.

Igen då så får man analys svar på tidigare prover på fredag enligt åklagarmyndigheten, så innan dess kanske man inte vet så mycket.
Sen detta fynd i dag ska testas först om det är blod sen vilket blod och vidare vems blod.

Som sagt är det alltså inte bara att kliva in och tro att allt är blod man ser och då från offret.
Det skulle se illa ut om kriminalteknikerna och åklagaren gick på den här trådens fantasier om blodfynd.

Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Det hade varit önskvärt om något gick dit och tog nya bättre bilder, vinkelrätt mot golvet.

Nja, vad det är på dom bilderna kan man tvista om.
Citera
2013-05-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
förstår.. jag gör det om ett par dagar.. måste bara jobba undan lite först, vill ta tid på mig isåfall......
Då kanske du kan sluta låta som en skiva som hakat upp sig tills dess. Läsa genom alla sidor från början och se att MB har blivit valsad nog. Men sitter du på info som tyder på annat kanske det är bättre att prata med polisen som verkar ha släppt det spåret helt om de ens hade ett.
Citera
2013-05-28, 23:42
Medlem
Lalajlaj" Vem har bekräftat knivhuggen?

"Enligt uppgift till Expressen hade hon före styckningen blivit knivhuggen – och huggen på kroppen bildar ett sorts mönster som gör att man har fattat misstankar om ett ritualmord.

– Hon hade huggits nio gånger med en kniv, berättar en uppgiftslämnare"

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-det-kan-vara-ett-ritualmord/
Citera
2013-05-28, 23:43
Medlem
Om polisen sitter på bra bevisning emot KJ nu borde de då inte höja häktningsgraden ganska snabbt?
Citera
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Om man inte vill att de ska hittas, glöm inte att MPS fått flera tips om platsen. Varför hittar man inte samtliga kroppsdelar?

Om delarna låg så pass öppet ute i skogen så kan ju alltid djur varit där..en hand kan ju en räv eller en större fågel (skata tex) få med sig.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
"Jag står för D här" får jag texten till. Fattar inte vad det ska betyda, om det nu ens står så...

JAG STÅR FÖR DET HÄR
Citera
Medlem
"Enligt uppgift till Expressen hade hon före styckningen blivit knivhuggen – och huggen på kroppen bildar ett sorts mönster som gör att man har fattat misstankar om ett ritualmord.

– Hon hade huggits nio gånger med en kniv, berättar en uppgiftslämnare"

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-det-kan-vara-ett-ritualmord/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in