2013-05-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
okej, jag vill inte förstöra hans rykte.. men mkt med honom är SUSPEKT
Kan du inte då punkta upp vad du anser är så suspekt. Jag känner MB och har extremt svårt att tro att han har något med saken att göra.
Citera
2013-05-28, 23:34
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Jag skulle gissa på att Akrobaten0808 sitter på informationen att fläckarna testat positivt för blod. Ingen aning men det skulle stärka misstankarna rejält.

Vore ändå märkligt ifall polisen missat så tydliga fläckar förra svängen
Citera
Medlem
tror dom ha hittat nåt i nån av bilarna
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ett1
Norrbottenskuriren

tillägg: http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6852444

Det där ser ju onekligen ut som blodfläckar. Är det VB:s blod borde det väl räcka för sannolika skäl?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
då hade det funnit mer spår.... vet inte ens om vattnet funkar i huset? styckningen borde ha skett där det finns tillgång till vatten, i ett vattendrag, badkar/dusch, slakteri, restaurangkök etc.

Vadå spår, GM kan ju faktiskt haft något att lägga under kroppen, det vet vi inte, att benen hittades i huset tycker jag tyder mer på att de lämnats än burits dit enskilt. Om man styckar vill man nog göra det så dolt som möjligt. Glöm inte vittnesmålet om att det setts två personer i en bil utanför, en stund efteråt var bilen tom, kanske var de inne i huset då.
Citera
2013-05-28, 23:35
Medlem
Quarrels avatar
En till fågel har slagit sig till ro i örat.
Citat:
Gällande nuvarande misstänkt är min åsikt att han troligtvis är oskyldig. Just ja, till saken hör att jag tidigare bott i Boden och dessutom stött på personen i fråga någon enstaka gång. Han har inte förmåga att organisera det som krävs för att ens frakta bort en kropp, än mindre att undanröja bevisning.

Jag tar inget partis sida utan framför endast min uppfattning, jag brukar inte vara helt lost.

Gällande MB är det enda jag hört om honom att han är en mytoman och allmänt oberäknelig. Han går dessutom under smeknamnet "m*cke med kniven", eftersom han sägs vara beväpnad med kniv till vardags.

Som sagt, utan bevis är både KJ och MB inte att räkna som skyldiga. De båda kanske endast har haft "oturen" att beblandat sig med BO innan dådet verkställdes.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Vart kommer den här bilden ifrån? http://tinypic.com/view.php?pic=14wxabc&s=5 Hittar den inte i sammanfattningen.

"Jag står för D här" får jag texten till. Fattar inte vad det ska betyda, om det nu ens står så...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ungefär hur långt ifrån KJs lgh?

Har vi ens en exakt position på det där garaget? Det enda jag sett är här i tråden där någon länkade en punkt som låg nånstans mellan KJ:s bostad och fyndplatserna

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fanns vajrar i taket i det gula huset, rep har hittats som kan knytas till dådet, hm? Kan hon ha hängt där inne i huset och styckats där?

För sista gången Ödehuset är vare sig mordplats eller styckningsplats. Trodde det var utagerat nu.
Citera
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fanns vajrar i taket i det gula huset, rep har hittats som kan knytas till dådet, hm? Kan hon ha hängt där inne i huset och styckats där?

Svårt att tro det iom att det är trägolv, det skulle vara mycket svårt att få bort blodspår. Om han/hon inte lekt Dexter med plast överallt förstås.
Citera
2013-05-28, 23:36
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Har ingen lust att joina KJ på kåken,,
så tyvärr inte ens en antydan

Bra! Klokt beslut. Strunta i att kommentera detta nåt mer.
Citera
2013-05-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Av den bilden man har idag och de fynd man gjort så tyder mycket på att det va ett planerat mord med någon form rituellt inslag.
Och inte det vanligare scenariot av ett dödsförlopp där börjar med ett gräl och där sedan gärningsmannen i raseri har ihjäl personen.

Där va ganska uppenbart att mördaren inte hade för avsikt att gömma de olika kroppsdelarna, förutom dom saknade händerna som förmodligen bär på nån form av spår som gärningsmannen vill undanröja.. tex. spår på att VB va bunden runt händerna eller att hennes naglar kunde avslöja DNA från mördaren eller kanske spår från terräng,jord och plats.

Och givetvis är dagens fynd intressanta.. med spaden och rep som låg slängd på taket på ett garage inte långt från KJ´s lägenhet.

Då det tidigare frammkommit att en ev. spade hade lånats ut till den misstänkte.

Jag är på samma linje vad gäller att det varit planerat. En hoppsanhejsan händelse/ett dråp skulle inte utmynna i att kroppsdelar placeras ut i morbida positioner, att delar fortfarande saknas etc. GM är stolt över sitt verk...
Citera
2013-05-28, 23:37
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
"Jag står för D här" får jag texten till. Fattar inte vad det ska betyda, om det nu ens står så...

"Jag stå för D här".. att benen står där som en symbol för något VB gjort, att hon får stå för det.. eller att mördaren menar att han eller hon står för mordet.

Man kan nog analysera sönder sig över det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in