2013-05-28, 21:12
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Sökfunktionen är inte så bra här. Som jag skrev så sökte jag på "satanist" (3 träffar då) samt "satanism" (10 träffar då) och då fick jag inte upp ditt tidigare inlägg om Facebookkonversationen. Skrev alltså utifrån som jag mindes det hela. Visst, det kanske ligger något bakom, verkar ju som om det har uppstått tjafs i gruppen. Men, meningen om satanister kan fortfarande vara en slags jargong, man överdriver något. Det räcker inte riktigt för att visa på satanism, enligt mig.

Men finns det andra tunga och säkra källor, utöver Facebook-meningen? I så fall kan ju tolkningen bli annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
Bevis finns det självklart inte. Annars hade dom nog varit förhörda. Men vi letar alla efter motiv/bevis, och jag är inne på samma linje som OY. KJ och det gänget kände varandra väl. Det gänget gillar oxå "vassa" grejer som "Ramboknivar", samurajsvärd etc.

En teori är att BO legat någonstans (hel) och blivit styckad av flera (KJ + kompisarna?) den dagen dom skrev det inlägget. Dom lade kroppen på FP1 och FP2, men blev störda av någon/något och drog. Därav kommentaren "Blev lite drama. Vi låter det ligga så." Långsökt? Troligtvis lika stor chans som att bli mördad och styckad i Boden...

Fyra dagar senare skriver en annan kompis i det gänget (R*bi* B*bbs K*rl**on) "drar till älven vid damen nu för att grilla syns där" klockan 19.33. Reagerade på uttrycket "vid damen". Hade det varit med flickvännen hade man väl skrivit med damen, eller? Vet ej hur vädret är uppe i Boden, men är det vanligt att dra o grilla vid den tiden? Inte för kallt? Kanske grilla något annat/göra sig av med saker?

Min tanke är att det kan vara en felstavning. Inte ovanligt att man missar dubbelkonsonanterna.

Känner inte till Boden så bra, men visst finns det en damm i älven? (t ex vattenfall.se)

Google map, fördämning.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-05-28 kl. 21:22.
Citera
2013-05-28, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Klart att allmänheten ska invaggas i tron om att man fokuserar på honom, det är bäst så.

Man inte bara fokuserar på KJ. Man vet att det är KJ. Hur vet man det? Jo uteslutningsmetoden att det kan inte vara någon annan. Sedan om bevisen håller för åtal det är inte säkert.
Citera
Medlem
Citat:
Ingen aning. Har aldrig varit så långt uppe i Sverige Någon som vet om det finns en damm nära Boden?

Vet inte om gamla Sandidan kallas för dammen men det var en konstgjord damm precis på södra sidan älven för hängbron, bara en bit bort från KJ´s lägenhet, där grillas det ofta kvällstid. Dammen är annars kraftverksdammen i Lule älv (Bodens vattenkraftverk, Vattenfall) som ligger några hundra meter nord för Sandidan men där vet jag inte att det grillas.
Citera
Medlem
Det har väl inte framkommit än vem VB anmälde? Hon kände sig hotad.
Citera
Medlem
Kan inte folk bara sluta älta den där hundjäveln? Klart att han inte styckade sin bäste vän och dumpade honom i en älv..

Nej men seriöst, vart kommer uppgifterna om hundstyckningen ifrån? Trådsanning som vanligt i just denna tråd?
Citera
2013-05-28, 21:15
Medlem
Observera att mamman säger i intervjun att innan hon gick för att plugga den dan hon försvann så delade hon ut reklam. Verkar ha varit exemplariskt skötsam tjej.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Sandidan.

Det order känner jag i gen från tråden för några dar sen. Nån undrade vad det betydde.
Citera
Medlem
Citat:
Bevis finns det självklart inte. Annars hade dom nog varit förhörda. Men vi letar alla efter motiv/bevis, och jag är inne på samma linje som OY. KJ och det gänget kände varandra väl. Det gänget gillar oxå "vassa" grejer som "Ramboknivar", samurajsvärd etc.

En teori är att BO legat någonstans (hel) och blivit styckad av flera (KJ + kompisarna?) den dagen dom skrev det inlägget. Dom lade kroppen på FP1 och FP2, men blev störda av någon/något och drog. Därav kommentaren "Blev lite drama. Vi låter det ligga så." Långsökt? Troligtvis lika stor chans som att bli mördad och styckad i Boden...

Fyra dagar senare skriver en annan kompis i det gänget (R*bi* B*bbs K*rl**on) "drar till älven vid damen nu för att grilla syns där" klockan 19.33. Reagerade på uttrycket "vid damen". Hade det varit med flickvännen hade man väl skrivit med damen, eller? Vet ej hur vädret är uppe i Boden, men är det vanligt att dra o grilla vid den tiden? Inte för kallt? Kanske grilla något annat/göra sig av med saker?
vissa saker gör man bara en gång sa en kompis kompis till VB och detta i en kommentar till att hans bil vart stulen och hittad nedbränd, silverfärgad var den.
Citera
2013-05-28, 21:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Ja, jag tror faktiskt att det är ganska vanligt i vissa kretsar, utan att man för den skull vare sig sympatiserar med eller utövar satanism. Killar i den åldern kan t ex slänga sig med all möjlig jargong. Hårdrockare gör satanisttecknet hur ofta som helst, utan att på något vis verkligen anspela på satanism.

Kan också vara jargong i den åldern, man munhuggs på alla möjliga vis. Ironi och drifter med allt möjligt.

Ok, kanske inte med det gänget.

Jag tycker att språnget är för långt mellan ovanstående exempel till det du skrev tidigare ikväll (spoilern nedan):

Att vi sen spekulerar i tråden är naturligt, vi testar teorier mm.

Men hittills är dom konkreta exemplen på någon slags satanism för lättviktiga, enligt min uppfattning.

Jag håller med dig, sätter mina spänn på KJ, men lägg till att det ordats om nio knivhugg i ett mönster, arrangerade ben, försvunna händer, då kan man få till en rimlig teori om det skulle visa sig vara sant.

Personligen har jag den här satanistgrejen/ritualmord lagd i en rosa liten ask på hyllan, fyller på den efter hand som jag kommer över något intressant, och när jag ändå har den nere på bordet visar jag vad som finns i asken, men nu ska den tillbaks.
Citera
2013-05-28, 21:18
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Det är inte spänningen i sig som är farlig, utan vilken ström som går genom kroppen. Om hunden inte stått på något som jordar, får den en rejäl stöt och det är inget den dör av. Det som händer är att säkringen löser ut. Det krävs att man jordar för att strömmen ska gå genom kroppen.

Det känner jag mycket väl till. Jag sa att olyckor med el kräver mer än att bara tugga på en kabel. Kanske hunden tuggat på en kabel på diskbänken eller i KJ:S dusch?
Därav skrev jag att det krävs MER än att bara tugga på en kabel. Jag skrev också att det KAN ha skett men att det krävs andra omständigheter i samband med detta.
Vidare skrev jag att diskussioner om elektrisitet lämpligast tas i en annan tråd?

Att säkringen löser ut är väl en sanning om man har en jordfelsbrytare. Tror knappast en vanlig "porslinssäkring" skulle göra det.
Nog om elsäkerhetssfrågor i den här tråden.
Citera
2013-05-28, 21:18
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kanske jag som var otydlig, men jag menade den gröna spaden.
Jag hade nämligen en sån, en väldigt rejäl spade, tung och ordentligt slipad. Men jag ska söka på spade.
Alltså den här tråden är vansinnig, man försöker hålla sig ajour men ständigt känns det bara som "få se nu var det på flashback eller i AB jag läste det? Och var nånstans såg jag det där? Hmmm *klia hårbotten*
Hur som helst, jag är nästan hundra på att jag sett en screenshot från facebook i den här tråden, där en bekant/vän till KJ skriver typ "Vart tog Kibba vägen?" och sen, vilket verkade ha varit riktat direkt till KJ: "Var är spaden?", följt av en kortare, obegriplig konversation där det såg ut som att kompisen pratade med sig själv.
Lät iaf som att KJ hade lånat en spade av denne kompis.
Citera
2013-05-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluecupboard
Vet inte hur det ser ut med grillplatser. Men detta verkar ju föreställa en damm
https://maps.google.se/maps?q=damm+boden&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.4700851 4,d.bGE&biw=1280&bih=629&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&sa=N&tab=wl&authuser=0

Dammen som är där är ju kraftverksdammen och den ligger fågelvägen 4-500 meter från KJs bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in