Resultat: .
0%
röster
2013-05-27, 20:36
Bannlyst
Riktigt sugen på den nästkommande säsongen, även om jag sällan skriver härinne. Därför får Oragina mer än gärna starta en ny Tyskland-tråd direkt efter kvalet.
Citera
2013-05-27, 20:44
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unicorn.
Riktigt sugen på den nästkommande säsongen, även om jag sällan skriver härinne. Därför får Oragina mer än gärna starta en ny Tyskland-tråd direkt efter kvalet.

Denna tråden är inte längre säsongsbunden utan kommer vara kvar och bara fortsätta i all oändlighet.
Citera
2013-05-27, 20:59
Medlem
motvalls avatar
Detta är en evighetstråd, så någon ny kan ingen skapa.

Om du vill suga någon så är det inte något man här är intresserad av. Speciellt inte om detta är Stuttgarts.
Citera
2013-05-27, 22:27
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Detta är en evighetstråd, så någon ny kan ingen skapa.

Om du vill suga någon så är det inte något man här är intresserad av. Speciellt inte om detta är Stuttgarts.

Beträffande nästa säsong så har jag redan bokat en julmarknadsresa till Ruhr på vinst och förlust. Är man ute i så här god tid så blir det urbilligt med flyg och hotell. Blir dessutom minst ett par matcher att se med det stora utbudet som finns i de trakterna. Hoppas på att Köln, Schalke och/eller Düsseldorf har hemmamatcher den helgen då de lagen är de jag har kvar att se i Ruhr
Citera
2013-05-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Beträffande nästa säsong så har jag redan bokat en julmarknadsresa till Ruhr på vinst och förlust. Är man ute i så här god tid så blir det urbilligt med flyg och hotell. Blir dessutom minst ett par matcher att se med det stora utbudet som finns i de trakterna. Hoppas på att Köln, Schalke och/eller Düsseldorf har hemmamatcher den helgen då de lagen är de jag har kvar att se i Ruhr

Är skapligt avundsjuk på dig... Har varit i Köln, Mönchengladbach och Bonn med omnejd och gillar verkligen västra delen av Tyskland. Synd att man är en fattig student och dessutom eventuellt flyttar till Glasgow i höst , annars hade en fotbollsresa till Nordrhein-Westfalen inte suttit fel! Får väl eventuellt dra mig till Celtic Park istället...
Citera
2013-05-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Är skapligt avundsjuk på dig... Har varit i Köln, Mönchengladbach och Bonn med omnejd och gillar verkligen västra delen av Tyskland. Synd att man är en fattig student och dessutom eventuellt flyttar till Glasgow i höst , annars hade en fotbollsresa till Nordrhein-Westfalen inte suttit fel! Får väl eventuellt dra mig till Celtic Park istället...

Du får hoppas på ett cupmöte mellan Celtic och Rangers
Citera
2013-05-28, 00:03
Medlem
Steff83s avatar
Kommer bli en grymt spännande sommar nu. Kan knappt bärga mig för hur BL-lagen kommer se ut!

Hoffenheim kvar..för övrigt! Därmed....Düsseldorf och Fürth byts ut mot Braunschweig och Hertha Berlin.
Citera
2013-05-28, 15:16
Medlem
Oranginas avatar
"As things stand now, we have to reach our maximum and hope that Bayern don't play at their highest level that day." - Bruno Gulaschfadern

Seriöst......
Citera
2013-05-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
"As things stand now, we have to reach our maximum and hope that Bayern don't play at their highest level that day." - Bruno Gulaschfadern

Seriöst......

De slog ett lag med 10-0 senast, de slog Schalke borta... Vad som helst kan hända.
Citera
2013-05-28, 16:57
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Kommer bli en grymt spännande sommar nu. Kan knappt bärga mig för hur BL-lagen kommer se ut!

Hoffenheim kvar..för övrigt! Därmed....Düsseldorf och Fürth byts ut mot Braunschweig och Hertha Berlin.

Tuff säsong kommer det bli, lag som Freiburg, Gladbach, Mainz och Hannover har ju blivit mitten lag som jag har svårt att se i botten.

Dålig koll på Braunschweig så får plugga om dem i sommar!
Citera
2013-05-28, 19:23
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Tuff säsong kommer det bli, lag som Freiburg, Gladbach, Mainz och Hannover har ju blivit mitten lag som jag har svårt att se i botten.

Dålig koll på Braunschweig så får plugga om dem i sommar!

Tja, har du några frågor så finns det en person har inne med koll i alla fall.

Målet för Eintracht är plats 10-15 enligt vår sportchef, något optimistiskt, men siktet är självklart att hålla sig kvar i Bundesliga. Tror att alla skulder är avbetalda nu och staden betalar ombyggnaden av arenan till stor del så en del pengar finns till värvningar (relativt sett då). Omar Elabdellaoui (tidigare City u21) och Marco Caligiuri från Mainz har redan värvat. Det stora problemet för Eintracht är egentligen att många av spelarna faktiskt är samma spelare som var med i 3.liga och har rest hela vägen upp genom ligorna. Fler värvningar kommer behövas för att höja klassen - men överlag vill nog Lieberknecht spela vidare med samma stomme.

Edit: Missa inte Dresden nu halv, lär bli en jävla match och stämning.
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-05-28 kl. 20:07.
Citera
2013-05-28, 20:07
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
De slog ett lag med 10-0 senast, de slog Schalke borta... Vad som helst kan hända.

Well, Bayern är ju storfavoriter. Det fattar ju vem som helst, men som tränare ska man inte gå ut och säga att man hoppas att motståndarna har en dålig dag för att sitt egna lag ska ha en chans. Med den inställningen är man rätt så körd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in