2013-05-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Kanske någon som varit uppe på taket i vintras, förankrat sig med rep och skottat bort stora snömassor? Men teknikerna borde ju ganska snabbt se om grejerna ser ut att ha legat där under en längre tid eller ej.

Norrlänningar binder aldrig fast sig när de skottar taket utan de ramlar ner :-)

Sen beror det på vad det är för en spade. Är det en vanlig snöskyffel så kan väl inte ens Polisen tro att man använder en sån för att gräva i jorden med.

Om jag hade använt en spade och ett rep vid ett mord så hade jag såklart kastat upp dem på ett garagetak i Boden. Inte skulle jag ha eldat upp repet och kastat spaden i vattnet. Inte alls.
Citera
2013-05-28, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag misstänker att det finns en eller flera här i tråden som inte varit med från början och som har fått uppfattningen om att skrönan om hunden var en händelse i samband med VB försvinnande. Så är det INTE, jag repeterar INTE. Den skrönan grundar sig på att någon i tråden har förmedlat en historia om KJ hund som ska ha utspelat sig långt tidigare än när VB försvann, det är en obekräftad uppgift.

Det kan vara sant, men i nuläget finns det ingenting som bekräftar att KJ hund dött pga av att ha tuggat elkablar i hans lägenhet.

Jag har läst tråden från början. Och jag vet att händelsen med hunden inträffade i vintras.Enligt "skrönan". Enligt en annan tråduppgift hade ena föräldern sagt att hunden tuggat på en elkabel i lägenheten och dött. En annan uppgift gör gällande att grannen som såg blod droppa från säcken fick intrycket att det var KJ:s hund och på frågan vart hunden tagit vägen svarade Kj att den sprungit på ett elstängsel i hagen.
Citera
2013-05-28, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
mig veterligt finns ingen personlig koppling mellan AN och VB förutom MB som är en länk.

.

Nej,inte dig veterligen, men om du hade tagit dig mödan att läsa lite i tråden innan du slänger ur dig skit, så hade du lärt dig att detta påstående är fel. Det finns mer än en koppling mellan AN och VB
Senast redigerad av asshat 2013-05-28 kl. 15:51.
Citera
2013-05-28, 15:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Kanske någon som varit uppe på taket i vintras, förankrat sig med rep och skottat bort stora snömassor? Men teknikerna borde ju ganska snabbt se om grejerna ser ut att ha legat där under en längre tid eller ej.

Frågan är då om det verkligen är en spade och inte en skyffel, man brukar vanligtvis inte använda spadar för att skotta snö. Men man kallar kanske skyfflar för spadar i Norrland, vad vet jag?

En skyffel är inget man gräver gropar med i skogen, så är det en skyffel är detta bara liiiiite intressant.
Citera
2013-05-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenjet
Det var en "jordspade" med mörkgrönt handtag. I en skog drygt 1km från KJs hem

Kanske det var spaden KJ's vänner frågade efter? Finns uppgifter om det i tråden.
Citera
2013-05-28, 15:50
Medlem
Kliniks avatar
Rykten som snurrar runt i Boden. KJ:s föräldrar har meddelst husbil lämnat staden på obestämd tid. Innan dess hann de meddela grannar om att de känt obehag när deras son vistades i hemmet (efter flickans försvinnande) de upplevde honom inte som sig själv, han pratade konstigt och de tyckte det var skönt när han lämnade barndomshemmet. Annat rykte säger att KJ kallas prästen då han idoliserar en viss pastor från Knutby. Som sagt rykten så ta det för vad det är...
Citera
2013-05-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Nej, men om du hade tagit dig mödan att läsa lite i tråden innan du slänger ur dig skit, så hade du lärt dig att detta påstående är fel. Det finns mer än en koppling mellan AN och VB

Det finns ingen BEVISAD koppling bara skvaller och rykten. Berätta då vilken personlig koppling jag missat mellan An och VB?
Citera
2013-05-28, 15:52
Medlem
http://www.armyshopen.se/product_images/1703Oliv.jpg
intressant kan det vara en sån spade som det talats om dom är jäkligt vassa
Citera
2013-05-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Frågan är då om det verkligen är en spade och inte en skyffel, man brukar vanligtvis inte använda spadar för att skotta snö. Men man kallar kanske skyfflar för spadar i Norrland, vad vet jag?

En skyffel är inget man gräver gropar med i skogen, så är det en skyffel är detta bara liiiiite intressant.

Var det inte en journalist som skrivit artikeln? Troligen en journalist som har skottat snö lika många gånger som jag bestigit Mount Everest.
Citera
2013-05-28, 15:56
Medlem
AN var ju svartsjuk och rädd för VB... MB hade ju visat intresse för VB. MB var troligtvis också rädd för vad VB kunde ställa till med om hon polisanmälde de mot hot och förtal
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinik
Rykten som snurrar runt i Boden. KJ:s föräldrar har meddelst husbil lämnat staden på obestämd tid. Innan dess hann de meddela grannar om att de känt obehag när deras son vistades i hemmet (efter flickans försvinnande) de upplevde honom inte som sig själv, han pratade konstigt och de tyckte det var skönt när han lämnade barndomshemmet. Annat rykte säger att KJ kallas prästen då han idoliserar en viss pastor från Knutby. Som sagt rykten så ta det för vad det är...

Och då skulle den här personen kanske kunna vara hans ämbetskollega då?

Men vad hände med Ro*in Frä*saren Åk*sson?

Källa:Ovanståendes facebook

Kanske finns det mer än en GM, känns för bra för att vara sant att KJ skulle ha klarat av det här projektet helt på egen hand tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Jag vill inte sia om GM på något vis, jag försöker att inte värdera, det får polisen göra.
Glöm inte Anna Lind: En man satt anhållen, om det var skäliga eller sannolika skäliga kommer jag inte ihåg, men det var tjuv och rackar spel från polisen och då får jag en känsla efter vad media har rapporterat att den nuvarande MGM inte visade några känslor vid senaste Tf och det vet jag inte om den första MGM gjorde heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in