Citat:
Ursprungligen postat av
Zebulah
När det gäller mord så är det otvedtydligt så att
De allra flesta offren känner sin gärningsman sedan tidigare. Koppling VB-KJ finns men mig veterligt finns ingen personlig koppling mellan AN och VB förutom MB som är en länk.
KJ är bevisligen den sista som har sett VB i livet.
Offret hittades i en miljö som är välkänd av KJ.
Att tycka illa om någon på internet är inget riktigt motiv. Att hota någon är en annan sak men det har inte förekommit något hot bara tycka illa om.
Fortfarande verkar det som att folk stoppar huvudet i sanden. Med allra största sannolikhet har Polisen kollat upp alibi för MB och AN och avfärdat dem från utredningen. I alla fall som huvudmisstänkta. Är det ett problem för folk att fatta det? Något finns det som gör att Polisen inte anser dem vara ett huvudspår.
Måste bara få uttala mig angående detta.
Nu är det ju faktiskt så här att anledningen till varför KJ sitter häktad är inte för att det finns bevis som binder honom till brottet! Hela världen förstår att han sitter där han sitter på grund av att han har ett "annorlunda" beteendemönster än normala människor, han råkade också vara den sista som officiellt såg VB i livet det är polsen medveten om. Ingen kan komma och säga att han är mer misstänkt än någon annan i VB's umgängeskrets. Det skulle vara direkt tjänstefel om inte man plockat in honom samt om man inte hade gjort de undersökningar man idagsläget har gjort och som man fortfarande väntar svar på från SKL. Det är fakta. Det är också fakta att vi i tråden inte vet vad poliserna vet, vi vet inte heller vilka de har hört och vilka som skall höras. Är övertygad om att fler personer kommer att häktas inom en snar framtid.
Att polisen har andra misstänkta tar jag förgivet och vilka de personerna är vet varken jag eller du eller hur? Du säger att poliserna redan avfärdat MB och AN, det kan de väl inte ha gjort eftersom man fortfarande idag letar efter både mordplats och mordvapen.
Det kan ju faktiskt vara så att KJ talar sanning och någon annan är GM, det vet inte du. Du känner inte ens KJ! Bara för att han har AS och är kufisk är inte ett motiv till mord.
Motiv finns alltid, svartsjuka, pengar, hat etc. listan kan göras lång. Vi vet att VB hade gjort polisanmälningar emot någon, vi vet dock inte mot vem. Vi vet inte heller vilken typ av anmälan hon lämnat in. Att hon har känt sig hotad är fakta - inte trådsanning. Att AN varit klumpig i sitt sätt att uttrycka sig om VB är fakta. Är det ett motiv till mord? Vem har ett motiv till att mörda och stycka VB? Om vi skulle veta det skulle det här redan vara löst eller hur, det finns en anledning till varför vi väljer att delta i tråden.
Kom inte nu med en massa ogenomtänkta frågor. Läs först - noga.