2013-05-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diff
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16859080.ab

Rep och spade hittat på garagetak mellan KJ's bostad och fyndplatsen. Enligt Aftonbladet..

Med tanke på att vartannat tak i Boden måste skottas under vintern så gissar jag att det handlar om en snöskyffel och repet är livlinan.
Citera
2013-05-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Frågan är då om det verkligen är en spade och inte en skyffel, man brukar vanligtvis inte använda spadar för att skotta snö. Men man kallar kanske skyfflar för spadar i Norrland, vad vet jag?

En skyffel är inget man gräver gropar med i skogen, så är det en skyffel är detta bara liiiiite intressant.

Vad är det som skulle påvisa att torso/huvud grävts ner eller är det så enkelt att en normal grop i området/terrängen används, sakerna dumpats i all hast och täckts över slarvigt. Jag hittar ännu inget att en spade används utan bara en saknad spade (FB-airsoft) som blivit en trådsanning och då måste ha med mordet att göra.
Citera
2013-05-28, 16:13
Medlem
-silent-s avatar
Min egen teori är att gärningsmannen är någon av alla som börjat sina poster här med "Jag är ny här" följt av spekulationer. Har varit ett flertal användare, någon eller alla av dom

Vi har ju skrivit om siare i tråden och det här är min egen känsel-spekulation. Jag överger alltså KJ för Jag-är-ny-här .
Citera
2013-05-28, 16:16
Medlem
Rolhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
jo jag borde ta kontakt med polisen....

Polisen sa att de är fortsatt tacksamma för alla tips som kommer in och de betas av efter hand
Citera
2013-05-28, 16:18
Medlem

Nu har dom hittat en svart jacka också
Citera
2013-05-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
När det gäller mord så är det otvedtydligt så att

De allra flesta offren känner sin gärningsman sedan tidigare. Koppling VB-KJ finns men mig veterligt finns ingen personlig koppling mellan AN och VB förutom MB som är en länk.

KJ är bevisligen den sista som har sett VB i livet.

Offret hittades i en miljö som är välkänd av KJ.

Att tycka illa om någon på internet är inget riktigt motiv. Att hota någon är en annan sak men det har inte förekommit något hot bara tycka illa om.

Fortfarande verkar det som att folk stoppar huvudet i sanden. Med allra största sannolikhet har Polisen kollat upp alibi för MB och AN och avfärdat dem från utredningen. I alla fall som huvudmisstänkta. Är det ett problem för folk att fatta det? Något finns det som gör att Polisen inte anser dem vara ett huvudspår.

Måste bara få uttala mig angående detta.

Nu är det ju faktiskt så här att anledningen till varför KJ sitter häktad är inte för att det finns bevis som binder honom till brottet! Hela världen förstår att han sitter där han sitter på grund av att han har ett "annorlunda" beteendemönster än normala människor, han råkade också vara den sista som officiellt såg VB i livet det är polsen medveten om. Ingen kan komma och säga att han är mer misstänkt än någon annan i VB's umgängeskrets. Det skulle vara direkt tjänstefel om inte man plockat in honom samt om man inte hade gjort de undersökningar man idagsläget har gjort och som man fortfarande väntar svar på från SKL. Det är fakta. Det är också fakta att vi i tråden inte vet vad poliserna vet, vi vet inte heller vilka de har hört och vilka som skall höras. Är övertygad om att fler personer kommer att häktas inom en snar framtid.

Att polisen har andra misstänkta tar jag förgivet och vilka de personerna är vet varken jag eller du eller hur? Du säger att poliserna redan avfärdat MB och AN, det kan de väl inte ha gjort eftersom man fortfarande idag letar efter både mordplats och mordvapen.

Det kan ju faktiskt vara så att KJ talar sanning och någon annan är GM, det vet inte du. Du känner inte ens KJ! Bara för att han har AS och är kufisk är inte ett motiv till mord.

Motiv finns alltid, svartsjuka, pengar, hat etc. listan kan göras lång. Vi vet att VB hade gjort polisanmälningar emot någon, vi vet dock inte mot vem. Vi vet inte heller vilken typ av anmälan hon lämnat in. Att hon har känt sig hotad är fakta - inte trådsanning. Att AN varit klumpig i sitt sätt att uttrycka sig om VB är fakta. Är det ett motiv till mord? Vem har ett motiv till att mörda och stycka VB? Om vi skulle veta det skulle det här redan vara löst eller hur, det finns en anledning till varför vi väljer att delta i tråden.

Kom inte nu med en massa ogenomtänkta frågor. Läs först - noga.
Citera
2013-05-28, 16:19
Medlem
Rolhens avatar
Om polisen har hittat mörka fläckar (utanför) KJ s bostad kan de lika gärna vara ditplanterade nu .
Det är inget bevis
Citera
2013-05-28, 16:21
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det ser ju ut som ett fotavtryck i blod.

Men att sommarstugan är fortsatt intressant kan man ju spekulera om.

OM det nu skulle vara blod, VBs blod, måste de då bevisa att det är KJs skoavtryck för att det ska gillas? Tänker att vem som helst egentligen kan droppat det där annars. Om man nu skall vara konspiratorisk, eller resonera som hans advokat antagligen skulle göra...
Citera
2013-05-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolhen
Om polisen har hittat mörka fläckar (utanför) KJ s bostad kan de lika gärna vara ditplanterade nu .
Det är inget bevis
tycker det ser ut som rost fläckar
Citera
2013-05-28, 16:23
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pi3rr3s

Nu har dom hittat en svart jacka också

Kommer tydligen in många tips. 99 procent verkar bedömas inte vara relevant för fallet. Men hellre att folk ringer in tips än att man går och håller inne på information och tvekar. Polisen får ju avgöra vad som sen verkar vara relevant eller ej.

Citat:
"Garaget ligger ungefär mittemellan 22-åringens bostad och platsen där man hittade Vatchareeyas kroppsdelar strax utanför Boden.

Vid 15.45 träffade Aftonbladet Bodenbon Mik*el R*ding som såg en svart jacka vid sidan av vägen när han körde förbi på moped.

Hundpatruller kallades till platsen och hundföraren Chr*ster Österst*dt var där när jackan togs om hand.

– Vi har hittat jättemycket saker, men 99 procent är inte relevant i fallet. Men man kan inte avfärda någonting, säger han till Aftonbladet."

Citat:
"Vad fynden på garagetaket betyder för det fortsatta polisarbetet är oklart.
– Det är för tidigt att säga om de här fynden har någon betydelse för utredningen, säger Anna-Lena Hesse på polisen i Norrbotten.

Det har emellertid kommit in fler tips och Anna-Karin Hesse berättar att man följer upp de uppgifter som bedöms vara intressanta för utredningen."
Citera
2013-05-28, 16:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Lite tragikomiskt är att den anläggningen gör olika former av avfallsåtervinning eller hur?

Jasså det säger du, okej, tro det då, jag bedömer satellitbilden som att det är en typisk svensk SIB anläggning, dom ser ut så, jag vet, har varit på dem många gånger. Vill du ha det till en avfallsanläggning så för det stå för dig. Här har du ett jämförelseobjekt, så ta dina sopor och håll käften om du inte vet vad du pratar om.

http://goo.gl/maps/i76zc
Citera
2013-05-28, 16:26
Medlem
Rolhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Måste bara få uttala mig angående detta.

Nu är det ju faktiskt så här att anledningen till varför KJ sitter häktad är inte för att det finns bevis som binder honom till brottet! Hela världen förstår att han sitter där han sitter på grund av att han har ett "annorlunda" beteendemönster än normala människor, han råkade också vara den sista som officiellt såg VB i livet det är polsen medveten om. Ingen kan komma och säga att han är mer misstänkt än någon annan i VB's umgängeskrets. Det skulle vara direkt tjänstefel om inte man plockat in honom samt om man inte hade gjort de undersökningar man idagsläget har gjort och som man fortfarande väntar svar på från SKL. Det är fakta. Det är också fakta att vi i tråden inte vet vad poliserna vet, vi vet inte heller vilka de har hört och vilka som skall höras. Är övertygad om att fler personer kommer att häktas inom en snar framtid.

Att polisen har andra misstänkta tar jag förgivet och vilka de personerna är vet varken jag eller du eller hur? Du säger att poliserna redan avfärdat MB och AN, det kan de väl inte ha gjort eftersom man fortfarande idag letar efter både mordplats och mordvapen.

Det kan ju faktiskt vara så att KJ talar sanning och någon annan är GM, det vet inte du. Du känner inte ens KJ! Bara för att han har AS och är kufisk är inte ett motiv till mord.

Motiv finns alltid, svartsjuka, pengar, hat etc. listan kan göras lång. Vi vet att VB hade gjort polisanmälningar emot någon, vi vet dock inte mot vem. Vi vet inte heller vilken typ av anmälan hon lämnat in. Att hon har känt sig hotad är fakta - inte trådsanning. Att AN varit klumpig i sitt sätt att uttrycka sig om VB är fakta. Är det ett motiv till mord? Vem har ett motiv till att mörda och stycka VB? Om vi skulle veta det skulle det här redan vara löst eller hur, det finns en anledning till varför vi väljer att delta i tråden.

Kom inte nu med en massa ogenomtänkta frågor. Läs först - noga.

Just det . Jag intresserade mig för fallet och följde på Flashback då jag fattade sympati för VB och hennes hemska öde . Alla har rätt att spekulera . Jag tror inte KJ är den skyldige . Varför vet jag inte
Mördaren måste fast !men det finns många intressanta som skriver här eller hur
Hoppas polisen följer tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in