2013-05-28, 15:57
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinik
Rykten som snurrar runt i Boden. KJ:s föräldrar har meddelst husbil lämnat staden på obestämd tid. Innan dess hann de meddela grannar om att de känt obehag när deras son vistades i hemmet (efter flickans försvinnande) de upplevde honom inte som sig själv, han pratade konstigt och de tyckte det var skönt när han lämnade barndomshemmet. Annat rykte säger att KJ kallas prästen då han idoliserar en viss pastor från Knutby. Som sagt rykten så ta det för vad det är...

Oj. Kan mordet ha gått till som i Knutby, alltså det första prästamordet där första frun dör i badet, förgiftad och med hål i huvudet? Man kanske kan tänka sig att KJ slagit VB i huvudet med en hammare, kanske två gånger (därav två skrik)? Ett fegt mord kanske, riktigt fegt. Ingen strid alls kanske, därav städat i lägenheten och begränsat med blod. Han var väl van vid att frakta ut döda i svarta plastsäckar från sin lägenhet (hunden, kanske andra djur också?) och det här kunde han lätt göra lite senare på natten?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Helge_Fossmo
Citera
2013-05-28, 15:57
Medlem
Soffpotatis1s avatar
Jag har jobbat med KJ. Vill inte säga mer än så. Han prata om att han o gänget brukade köra "krig" ute på ett militärområde. han nämnde något skjutfält.

Där på området har det byggts en "fake stad". Hus gjorda av playwood som militären använder vid övning.
Kan tänka mig att det området är intressant och även där på skjutbanan. Vet något vart det stället ligger? Jag tror vid rödbergsfortet men är osäker.
Citera
2013-05-28, 15:58
Medlem
Citat:
Rykten som snurrar runt i Boden. KJ:s föräldrar har meddelst husbil lämnat staden på obestämd tid. Innan dess hann de meddela grannar om att de känt obehag när deras son vistades i hemmet (efter flickans försvinnande) de upplevde honom inte som sig själv, han pratade konstigt och de tyckte det var skönt när han lämnade barndomshemmet. Annat rykte säger att KJ kallas prästen då han idoliserar en viss pastor från Knutby. Som sagt rykten så ta det för vad det är...

Var inte husbilen med på bild, den stod brevid deras sommarstuga?
Om stugan och stugtomten är avspärrad, får de ta husbilen därifrån då?
Citera
2013-05-28, 15:59
Medlem
Citat:

Det där tror jag inte ett dugg på om att föräldrarna
skulle ha sagt till sina grannar om sin son.
Citera
2013-05-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Vad vet du om det? Det mesta pekar på att de är skyldiga så är det, det behöver man inte ens hög IQ för att kunna lista ut.

Va bara 33?

Varför tar du inte kontakt med Polisen? Du verkar sitta inne med en massa upplysningar som de inte har.

Eller är det kanske så att vi har en GM som aktivt sitter och försöker kasta över skulden på någon annan?
Citera
2013-05-28, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Varför tar du inte kontakt med Polisen? Du verkar sitta inne med en massa upplysningar som de inte har.

Eller är det kanske så att vi har en GM som aktivt sitter och försöker kasta över skulden på någon annan?

jo jag borde ta kontakt med polisen....
Citera
2013-05-28, 16:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1
Jag har jobbat med KJ. Vill inte säga mer än så. Han prata om att han o gänget brukade köra "krig" ute på ett militärområde. han nämnde något skjutfält.

Där på området har det byggts en "fake stad". Hus gjorda av playwood som militären använder vid övning.
Kan tänka mig att det området är intressant och även där på skjutbanan. Vet något vart det stället ligger? Jag tror vid rödbergsfortet men är osäker.

Den anläggningen är lokaliserad, vassego!

http://goo.gl/maps/jdL3d
Citera
2013-05-28, 16:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
OK! Ge mig EN(helst flera) anledning/ar till att de skulle kunna vara oskyldiga?

Det saknas skälig misstanke, det innebär att polisen har förhört dessa, kontrollerat telefoner och kommunikation och deras alibi för kvällen. Eftersom inget av detta har lett till skälig misstanke så finns det ingen orsak alls att påstå att de kan vara skyldiga.

Deras person måste kunna sättas in i den händelsekedja som föregicks hennes försvinnande, det har man hittills inte kunnat gjort, annat än med gissningar och dessa är ju inte värda någonting om det visar sig att de har alibi denna lördagskväll klockan 21.

När det gäller KJ så finns det bara skälig misstanke men det finns flera omständigheter som sammantaget påvisar att det finns goda grunder att utreda om han är inblandad eller inte i hennes död.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-05-28 kl. 16:08.
Citera
2013-05-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
men du är ju en jävel på å spekulera

vi måste spekulera tillsammans här för att lösa brottet. Tänke brett och inte utesluta tänkbara scenarier förrän motsatsen bevisats... KJ är skäligen misstänkt och därför måste vi undersöka och diskutera möjliga GM som inte heter KJ
Citera
2013-05-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den anläggningen är lokaliserad, vassego!

http://goo.gl/maps/jdL3d

Lite tragikomiskt är att den anläggningen gör olika former av avfallsåtervinning eller hur?
Citera
2013-05-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
När det gäller mord så är det otvedtydligt så att

De allra flesta offren känner sin gärningsman sedan tidigare. Koppling VB-KJ finns men mig veterligt finns ingen personlig koppling mellan AN och VB förutom MB som är en länk.

KJ är bevisligen den sista som har sett VB i livet.

Offret hittades i en miljö som är välkänd av KJ.

Att tycka illa om någon på internet är inget riktigt motiv. Att hota någon är en annan sak men det har inte förekommit något hot bara tycka illa om.

Fortfarande verkar det som att folk stoppar huvudet i sanden. Med allra största sannolikhet har Polisen kollat upp alibi för MB och AN och avfärdat dem från utredningen. I alla fall som huvudmisstänkta. Är det ett problem för folk att fatta det? Något finns det som gör att Polisen inte anser dem vara ett huvudspår.

Om man näthatar en föesvunnen tjej så finns det väl en koppling mellan AN och BO, det verkar vara du som stoppar huvudet i sanden av någon konstig anledning. Du tror att AN näthatar BO utan att känna henne? Vilken slutledningsförmåga du har!

MB kände BO, hans son gjorde det, AN gjorde det och hennes dotter har varit vänner. Något har hänt som gör att AN hatar BO så mycket och det är ett fullgott motiv om något, behöver ju inte vara hon som utfört mordet utan någon annan i familjen!

Om du vet att MB och AN med familj är avförda från utredningen, presentera då en länk på det eller gilla läget.
Citera
2013-05-28, 16:11
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det tyda på att polisen håller dörren öppen för medgärningsman alternativt en helt annan GM?

Tycker det är rätt tydligt att det är vad som menas faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in