2013-05-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har inte sett någon bild men med tanke på vad spaden användes till kan jag tänka mig att det är något typ av fältspade.

I vilken skog hittade du spaden?

Det var en "jordspade" med mörkgrönt handtag. I en skog drygt 1km från KJs hem
Citera
2013-05-28, 15:40
Moderator
OYs avatar
Den plats jag pekat ut på kartan, om det är där, har för mig att en kändis i tråden bor däromkring. Kan minnas fel.

http://goo.gl/maps/2Xx3q
Citera
2013-05-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumpan
Vet inte om denna bild lagts upp tidigare, hittade den iallafall på facebook.
Vet inte när den är tagen eller om det har med V att göra men...
http://imgur.com/oipA2Nu
Dagens asgarv.

Set där är ju Hitta Vilse-skylten på Gruvberget. En undervisningsstig för barn så de kan lära sig hur man skall göra om man gått vilse.
Citera
2013-05-28, 15:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag ber er att sluta chatta och även att sluta tjata om vem som registrerade sitt konto när och varför.

//Moderator
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny

Jag tycker det finns ett rätt tydligt motiv där, tydligare motiv än KJ och VB.

När det gäller mord så är det otvedtydligt så att

De allra flesta offren känner sin gärningsman sedan tidigare. Koppling VB-KJ finns men mig veterligt finns ingen personlig koppling mellan AN och VB förutom MB som är en länk.

KJ är bevisligen den sista som har sett VB i livet.

Offret hittades i en miljö som är välkänd av KJ.

Att tycka illa om någon på internet är inget riktigt motiv. Att hota någon är en annan sak men det har inte förekommit något hot bara tycka illa om.

Fortfarande verkar det som att folk stoppar huvudet i sanden. Med allra största sannolikhet har Polisen kollat upp alibi för MB och AN och avfärdat dem från utredningen. I alla fall som huvudmisstänkta. Är det ett problem för folk att fatta det? Något finns det som gör att Polisen inte anser dem vara ett huvudspår.
Citera
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diff
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16859080.ab

Rep och spade hittat på garagetak mellan KJ's bostad och fyndplatsen. Enligt Aftonbladet..
Citat:
"– De var här i ungefär en halvtimme och klättrade upp och undersökte taket. De tog med sig en spade och ett rep som någon hade slängt upp på taket, säger en granne som blev vittne till händelsen.
Garaget ligger ungefär mittemellan 22-åringens bostad och platsen där man hittade Vatchareeyas kroppsdelar strax utanför Boden."

Kanske någon som varit uppe på taket i vintras, förankrat sig med rep och skottat bort stora snömassor? Men teknikerna borde ju ganska snabbt se om grejerna ser ut att ha legat där under en längre tid eller ej.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den plats jag pekat ut på kartan, om det är där, har för mig att en kändis i tråden bor däromkring. Kan minnas fel.

En med militärkläder, cykel och som skulle ställa frågor till polisen när Efterlyst hade riggat sina kamror? Jag fick då inte svar på min fråga som jag pm:ade.
Citera
2013-05-28, 15:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenjet
Det var en "jordspade" med mörkgrönt handtag. I en skog drygt 1km från KJs hem

Det kan vara intressanta uppgifter, eftersom du anser att spaden dök upp nyligen och även avståndet till KJs hem.

Detta bör polisen underrättas om då det fortfarande saknas kroppsdelar.
Citera
2013-05-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
När det gäller mord så är det otvedtydligt så att

De allra flesta offren känner sin gärningsman sedan tidigare. Koppling VB-KJ finns men mig veterligt finns ingen personlig koppling mellan AN och VB förutom MB som är en länk.

KJ är bevisligen den sista som har sett VB i livet.

Offret hittades i en miljö som är välkänd av KJ.

Att tycka illa om någon på internet är inget riktigt motiv. Att hota någon är en annan sak men det har inte förekommit något hot bara tycka illa om.

Fortfarande verkar det som att folk stoppar huvudet i sanden. Med allra största sannolikhet har Polisen kollat upp alibi för MB och AN och avfärdat dem från utredningen. I alla fall som huvudmisstänkta. Är det ett problem för folk att fatta det? Något finns det som gör att Polisen inte anser dem vara ett huvudspår.

vad snackar du om?
Det är verkligen INTE bevisat att KJ var den sista som såg VB i livet!!!!!!!!!!!!!! Du verkar skydda Mb och AN. Varför är MB skuggad då? Har de undersökt sushirestaurangens kök?
Citera
2013-05-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Jo, enligt någons karta så skulle visst ett av exen bo i det området.
Om jag nu inte är helt ute och cyklar förstås.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Med tanke på att det är nästan 5 km fågelvägen så känns det verkligen som att det binder KJ vid brottet - INTE

Nej, men det är en stor chans att det finns bevisning att hämta från dem, om de nu är relaterade till VBs försvinnande.

Men ett rep. Vad har det använts till?
Citera
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Kanske någon som varit uppe på taket i vintras, förankrat sig med rep och skottat bort stora snömassor? Men teknikerna borde ju ganska snabbt se om grejerna ser ut att ha legat där under en längre tid eller ej.
KJ hade lånat en spade under en airsoft spel som var strax efter morddagen! minns inte datum men om jag säger mellan 6e och 15e så ljuger jag inte iaf! vilket även den rättmätiga ägaren har bekräftat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in