2013-05-28, 15:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det ser ju ut som ett fotavtryck i blod.

Men att sommarstugan är fortsatt intressant kan man ju spekulera om.

Kan ju bli så om man slafsat runt i blod och sedan ger sig av utanför lägenheten, och sedan tillbaks för att städa, men man missar alltid något. Ska kanske inte dra för stora växlar på det här ännu, men det är onekligen intressant.
Citera
2013-05-28, 15:06
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan ju bli så om man slafsat runt i blod och sedan ger sig av utanför lägenheten, och sedan tillbaks för att städa, men man missar alltid något. Ska kanske inte dra för stora växlar på det här ännu, men det är onekligen intressant.

Jag hoppas dock att detta är genombrottet som utredarna hoppats på.
Citera
2013-05-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Skrev du det på MPs vägg där BO's mamma skrev och tackade för hjälpen?
Skillnad på att skriva att en person som bor (nu gissar jag 70+ mil) ifrån dig att hon är död och du skriver det på Flashback.

Jag ser iaf en rätt tydlig skillnad.

Nu menade inte jag på att hon sålde utan att det kan vara något man säger i frustration om kvinnor ifrån Thailand.

Jag tror absolut inte att hon hade någon kontakt med den verksamheten.
Tycker då det är lika illa att försöka dra KJ till BDSM och sånt.. eller?

Att VB skulle ha bott 70+ mil från mig? Skulle inte tro det eftersom det är 10- mil från mig.

Så man får inte uttrycka en åsikt om att man tror att en saknad person är död? Ärligt talat tror jag nog att Polisen också utgick från att hon var död när de påbörjade eftersöken. Har man varit borta ett tag så är det faktiskt så att de allra flesta är rätt säker på att man är död.

Dessutom kan man önska livet av hur många som helst utan att man skall måsta bli mordmisstänkt för det.

Att dra KJ till BDSM anser jag inte är lika illa. Däremot är det illa att uttrycka en åsikt att alla som är på darkside är potentiella mördare. Är liksom inte det BDSM går ut på.

Att säga att alla Thailändskor är "horor" är däremot j*vligt illa.

Personligen tycker jag att drevet mot MB och AN börjar likna sjuklig förföljelse från vissa håll. Antingen undersöks de redan av Polisen eller så är de avförda pga alibi och då får vi faktiskt acceptera det. Framtiden får visa vilket.
Citera
2013-05-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Säkert Kling och Klang som trampat i fläcken.

Om man säger så här; Jag hade också planterat lite fläckar där om jag var en GM på fri fot För de borde ju varit där vid första besöket...
Citera
2013-05-28, 15:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Säkert Kling och Klang som trampat i fläcken.

Antagligen, hehe, de har väl läst här och sett diskussionen om hur KJ skulle kunna ha gjort för att få ut kropp eller kroppsdelar till en bil, och, heureka!, det kan ju finnas spår utomhus också.

Det framgår inte av artikeln vem som gjorde upptäckten, kanske var det grannen som såg det och tipsade polisen om att det finns en misstänkt blodfläck utanför er misstänkta brottsplats.

Om det är blod från VB borde det finnas spår även i bilen, frågan är bara vems bil, uppenbarligen har man ju inte hittat något i de beslagtagna bilarna, åtminstone är det inte offentliggjort.
Citera
2013-05-28, 15:15
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Att VB skulle ha bott 70+ mil från mig? Skulle inte tro det eftersom det är 10- mil från mig.

Så man får inte uttrycka en åsikt om att man tror att en saknad person är död? Ärligt talat tror jag nog att Polisen också utgick från att hon var död när de påbörjade eftersöken. Har man varit borta ett tag så är det faktiskt så att de allra flesta är rätt säker på att man är död.

Dessutom kan man önska livet av hur många som helst utan att man skall måsta bli mordmisstänkt för det.

Att dra KJ till BDSM anser jag inte är lika illa. Däremot är det illa att uttrycka en åsikt att alla som är på darkside är potentiella mördare. Är liksom inte det BDSM går ut på.

Att säga att alla Thailändskor är "horor" är däremot j*vligt illa.

Personligen tycker jag att drevet mot MB och AN börjar likna sjuklig förföljelse från vissa håll. Antingen undersöks de redan av Polisen eller så är de avförda pga alibi och då får vi faktiskt acceptera det. Framtiden får visa vilket.

Ja, men när man läser invändningar mot att misstänka AN och MB av typen "är du sur för att du missade graderingen" känns det som att något inte står rätt till med behandlingen av folk på karateklubben. Är det många konflikter runt graderingar på klubben i Boden? Visserligen tror jag i första hand att KJ är den skyldige, men det är många som tänker brett, och det för att polisen ännu inte hittat några bindande bevis mot KJ. Han måste ha klantat sig någonstans, eller poliserna. Hoppas att blodfläckarna (?) i loftgången är det första beviset för det. Att båda klantat sig.
Citera
2013-05-28, 15:17
Medlem
Nu vill jag veta två saker..om nån kan svara mig?

1) Har man kollat upp KJ:s alibi att han varit hos sin bror och spelat dataspel?

2) Hur f-n är det med hunden? Inte dör den väl och det droppar blod ur säcken om den fått en el-chock?

Jag tror polisen nu undersöker den närmaste kretsen runt KJ. Det här är frågor som jag tycker är riktigt jävla viktiga!!
Citera
2013-05-28, 15:18
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exorganic
Om det är blodspår borde det rimligtvis finnas på mer än ett ställe? Eller kanske man tänker sig att GM bär på något tungt och måste byta grepp, samtidigt hamnar något på marken tillfälligt, ben eller arm som dinglar ut ur nån påse? (teorier).

Kanske spåren är från någon annan typ av vätska som använts vid undersökning / låsbyte etc...?

Kan vara vätska från soppåse, om inte annat.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hahahaha, där fick alla som tror att en GM kan städa kliniskt efter sitt brutala dåd, om det visar sig att det är VB blod. Nu MrsMagoo, är det dags att sända prover till labb för att testa vems och vad. Kan också vara läge att göra en lite mer grundlig undersökning av lägenheten, gå ner på en annan nivå, lite mer i mikroskopisk detalj.

Om det inte är VB blod, kan det vara blod från hunden, om nu den skrönan är sann, om det ens är blod.

Haha, ja, det skulle sitta fint om detta var blodspår efter VB. Då hade fallet varit klappat och klart! Förhoppningsvis så har de nu gjort en grundlig undersökning. Dock var de bara på plats någon timme enligt grannen.

Jag är så nyfiken på vad för bevis man funnit som kan binda KJ till brottet, att VBs DNA och fingeravtryck finns i hans lägenhet är det ju ingen fråga om. I vilken form de funnit DNA skulle var intressant att veta.
Citera
2013-05-28, 15:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Om man säger så här; Jag hade också planterat lite fläckar där om jag var en GM på fri fot För de borde ju varit där vid första besöket...

Det du egentligen säger är att någon sparat en del av VBs blod för att vid ett senare tillfälle använda detta för att misstänkliggöra någon som är oskyldig?
Citera
2013-05-28, 15:21
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22

1) Har man kollat upp KJ:s alibi att han varit hos sin bror och spelat dataspel?

2) Hur f-n är det med hunden? Inte dör den väl och det droppar blod ur säcken om den fått en el-chock?

Jag tror polisen nu undersöker den närmaste kretsen runt KJ. Det här är frågor som jag tycker är riktigt jävla viktiga!!

Alibi är väl det första man kontrollerar när man har en misstänkt GM? Jag tror inte att det är något man missar i en polisutredning. Vi har dock ingen information huruvida alibit är kontrollerat.

Hunden har vi väl delvis släppt, det är just nu en trådsanning.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22

Varför är dessa frågor viktiga, inget av detta förklarar om KJ är skyldig eller oskyldig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, men när man läser invändningar mot att misstänka AN och MB av typen "är du sur för att du missade graderingen" känns det som att något inte står rätt till med behandlingen av folk på karateklubben. Är det många konflikter runt graderingar på klubben i Boden? Visserligen tror jag i första hand att KJ är den skyldige, men det är många som tänker brett, och det för att polisen ännu inte hittat några bindande bevis mot KJ. Han måste ha klantat sig någonstans, eller poliserna. Hoppas att blodfläckarna (?) i loftgången är det första beviset för det. Att båda klantat sig.

Vet inte hur man graderar nuförtiden men när jag graderade så:

Samlades alla Norrbottensklubbar (Luleå, Boden, Piteå, Kalix och eventuellt någon från inlandet) i Luleå och en gång i Boden.

Graderingen sköttes av en utomstående från Uppsala dvs de lokala tränarna hade inget med besluten att göra.

Så om det fortfarande fungerar på samma sätt nu så kan knappast en bommad gradering leda till osämja inom klubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in