2013-05-27, 15:00
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Tack! Tyckte väl det..

Så då är det inget som säger emot min teori...

Om din teori var den där AN skulle ha lejt någon som mördat VB så sätter jag mig emot den då det känns sjukt långsökt. Någon postade den teorin tidigare, jag tror inte riktigt på den. Det kostar en del att leja torpeder.

Jag tror heller inte att någon medvetet försökt sätta dit KJ
Senast redigerad av airell8 2013-05-27 kl. 15:03.
Citera
2013-05-27, 15:01
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malevolentia
Om jag inte missminne r mig så var MGM klädd i pilot utstyrsel. Och att det även finns/fanns bilder på spelet upplagt i tråden?!

Det va vid spelet den 11/5 Vid 4/5 är det inte bekräftat att KJ va med ens & inga bilder av det spelet har hittats...
Citera
2013-05-27, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Han gick ev den skolan tidigare...men jobbade någon annanstans

okej, för jag minns att någon i tråden sa att han jobbat som lärare i nåt dataområde. inriktat på sociala medier eller något sånt. fan, minns inte riktigt. det var några dagar sen.
Citera
2013-05-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Visst ställer hockeymatchen till det lite, men att två personer hört hjärtskriande skrik, från en kvinna, samtidigt denna kväll talar dock mer för, tillsammans med andra omständigheter, att en kvinna miste sitt liv denna kväll, på Flottiljvägen 4 C än att KJ, med en kvinnas röst, var glad över att Sverige gjorde mål.

Men, bortom allt rimligt tvivel.

Hur kan man vara säker på att skriken kom från KJ:s lght? Annat än det finns ju inget som säger att hon faktiskt levde till kl21. De hade kunnat åka ut till stugan tidigare och något kunde hänt där. Att telefonen var igång är ju inget som bevisar att VB faktiskt levde då, GM kunde ju använt den.
Jag kan ju tillägga att här skrivs under hockeymatcher, både jag, maken o grannar vrålar ibland...
Citera
2013-05-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Att KJ och VB har haft ett förhållande förefaller ostridigt. Men det blandar ju inte direkt in familjen B*rg/Nordstr*m i det hela på något enda sätt.

Nej, men om det skulle vara så att VB och tränaren haft ett förhållande så är ju VB den gemensamma nämnaren. Han kan mycket väl ha känt till KJ genom VB, om inte genom sonen.

De behöver inte ha haft ett förhållande. VB tydde sig till äldre män, och hade svårt med gränser i det sociala spelet. Det behöver alltså inte röra sig om mer än att hon har kontaktat MB mycket mer än vad AN har tyckt vara lämpligt, och att AN sedan dragit sina egna slutsatser av vad VB hade för avsikter med detta.

Sant, men man får väl bygga sina teorier på vad som har kommit fram. Tror att alla vet att det som skrivs här bara är spekulationer om man inte hört det personligen från gällande person.
Citera
2013-05-27, 15:04
Medlem
hittade det nu. det jag menade var:

"MB kallas ju karatetränaren men främst är han väl lärare på journalistutbildningen i Kalix.Han leder t.ex. utbildning för webbredaktörer som innehåller
Layout och metoder för webben
HTML-kodning
Webbspråket
Webbdesign (bild, layout)
Internetjuridik, copyright och etiska regler

Han skall väl även undervisa blivande journalister i hur man använder sociala och nya medier.Undrar vad han tänker just nu om detta."

så det var bara skit
Citera
2013-05-27, 15:05
Medlem
thatsmynumber11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Om din teori var den där AN skulle ha lejt någon som mördat VB så sätter jag mig emot den då det känns sjukt långsökt. Någon postade den teorin tidigare, jag tror inte riktigt på den. Det kostar en del att leja torpeder

Kan ju finnas något från hennes förflutna som var skyldig henne något? Finns ju de som kan mörda för ingenting eller väldigt lite.. men som sagt , teorier är det enda vi har i denna tråden tills något mer konkret kommer fram och detta är det jag tror iallafall,
Citera
2013-05-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attitydinkontinent
okej, för jag minns att någon i tråden sa att han jobbat som lärare i nåt dataområde. inriktat på sociala medier eller något sånt. fan, minns inte riktigt. det var några dagar sen.
Tror han är vaktmästare på ngn skola, men kan ha fel
Citera
2013-05-27, 15:08
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatsmynumber11
Kan ju finnas något från hennes förflutna som var skyldig henne något? Finns ju de som kan mörda för ingenting eller väldigt lite.. men som sagt , teorier är det enda vi har i denna tråden tills något mer konkret kommer fram och detta är det jag tror iallafall,

Då undrar jag vad denne person skulle vara skyldig AN, som kan jämföras med mord och sedan styckning på det. Känns långsökt, imo.
Citera
2013-05-27, 15:08
Medlem
Hade inte försvararen munkavle och får inte yppa om målet?

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7678450"Tunt på fötterna"

- Det här betyder att åklagaren har tunt på fötterna, säger försvararen Bo Forssberg.

Han tillägger:

- När mannen fick det definitiva beskedet om att det var Vatchareeya Bangsuan som hittats död blev han mycket ledsen.

Det var åklagaren Anna Bergström som begärde att 22-åringen skulle häktas, skäligen misstänkt för mord den 4- 5 maj.

Skälet är att det finns risk att han undanröjer bevis och att det är synnerligen viktigt att han tas i förvar i avvaktan på ytterligare utredning.

Mannen är häktad med restriktioner, det vill säga att han inte får ta del av medier och inte heller ta emot andra besök än advokat Forssberg.

Förnekade brott
Citera
2013-05-27, 15:11
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag kan inte få ihop det med KJ. Att han är annorlunda och beter sig avvikande jämfört med oss "normala" är väl en sak och kan säker förklaras med någon diagnos. Att ha en diagnos förklarar hans märkliga beteenden. Själva tillvägagångssättet på mordet talar emot KJ som GM därför att mordet talar om att det är utfört av en person som är aggressiv och har ett hat gentemot VB. Mördaren antar jag är samma person som utfört styckningen. Om man ser på mordet ( 9st knivhugg enligt tidning) och styckningen som två separata gärningar som är utfört av en och samma person, så är det en man med någon sorts drogproblematik med i bilden, en känd person med aggressionsproblematik sedan tidigare (finns i brottsregistret) vanföreställningar (psykos?) Det kan också vara en person som är okänd för VB (stor sannolikhet med tanke på styckningen) då personen i fråga inte har någon känslomässig relation med VB. Det är "lättare" att skända kroppen utan känslor involverade. GM i fråga har inte heller någon erfarenhet av att stycka sedan tidigare (med tanke på hur den är utförd) alltså en person som inte är jägare ed.

GM behöver inte ens bo i Boden och det har att göra med val av dumpningsplats. GM har nog trott att ödehuset och området kring det inte är så pass välbesökt som det egentligen är. Han har nog i sin enfald trott sig ha valt ett bra ställe och att det kommer att dröja lääänge innan den hittas. Ack, vad fel han fick! Därför tror jag inte på en Bodensare.

Jag utgår ifrån att KJ talar sanning helt enkelt, VB lämnade hans hem runt 21. Det är vad jag tror.

De här resonemangen känns välbekanta på nåt vis... Vänta! Det var ju KSP som var en av de ledande teoretikerna i Pierre Nilsson-tråden i fjol angående alternativa teorier till olycka/drunkning. Han var ganska kategorisk motståndare till huvudspåret då också:

Citat:
Ber om ursäkt för mitt inlägg gällande vatten. det jag menade är att det är npg uteslutet att Pierre skulle ha druttat i av misstag dvs. att en olycka ska ha skett då det inte finns vatten nära vid Marieholmsgatan eller E45. Det finns ingen anledning för Pierre att gå ned till vattnet från Mariholmsegatan om han var på väg hem. Eller hur?

Citat:
Citat:

Ursprungligen postat av Passepartout

"min polare tror han har schabbat iväg bara", det är ju möjligt, han kan också ha blivit bragt om livet pga ovan beskrivna karaktär.,, av någon/några på festen eller av någon/några på vägen.

Precis, det är för mig enkom dessa alternativ kvar till Pierres svar på försvinnande.
En olyckshändelse tror jag inte på (han ligger inte i älven) och att han skulle ha lyckat förorsakas av en osynlig olycka låter alldeles otroligt med tanke på tiden som gått och med tanke på alla som har sökt efter honom - utan resultat.

Dessutom var han inne på att ta medium till hjälp i eftersöket:

Citat:
Jag slängde ut en fråga igår om det var någon som nappade på att åka till den där sommarstugan som någon på fejjan sade sig ha hittat och som kunde vara likt en mediums syn?
Tror att det inlägget från fejjan ligger lite längre bak i tråden. Blev nyfiken bara om hur det gick med det hela.

Hur det hela slutade vet vi alla: Den försvunne hittades med ryggsäck, plånbok, mobil och allting i vattnet - precis som alla mer fantasilösa typer sagt från första början. Efter det är åtminstone min tilltro till KSP:s förmåga att logiskt analysera ett faktamaterial och bedöma vilken hypotes som är mest trovärdig inte särskilt hög.
Citera
2013-05-27, 15:12
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Om din teori var den där AN skulle ha lejt någon som mördat VB så sätter jag mig emot den då det känns sjukt långsökt. Någon postade den teorin tidigare, jag tror inte riktigt på den. Det kostar en del att leja torpeder.

Jag tror heller inte att någon medvetet försökt sätta dit KJ
Nej det var inte min teori.. Min teori låg i att ilskan bakom kommentarerna bottnade i att försvinnandet flyttade fokus från bröllopet.. Om det redan hänt något innan mellan VB och familjen så kanske det slog slint.. Hon var fortfarande bara försvunnen när kommentarerna skrevs.. Självklart tycker jag inte att de var försvarliga ändå men..
Angående lejd mördare så ligger det nog ungefär på samma nivå som hemlig agent i vad som jag anser troligt.. Det finns inget i det som kommit fram som talar för det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in