Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag kan inte få ihop det med KJ. Att han är annorlunda och beter sig avvikande jämfört med oss "normala" är väl en sak och kan säker förklaras med någon diagnos. Att ha en diagnos förklarar hans märkliga beteenden. Själva tillvägagångssättet på mordet talar emot KJ som GM därför att mordet talar om att det är utfört av en person som är aggressiv och har ett hat gentemot VB. Mördaren antar jag är samma person som utfört styckningen. Om man ser på mordet ( 9st knivhugg enligt tidning) och styckningen som två separata gärningar som är utfört av en och samma person, så är det en man med någon sorts drogproblematik med i bilden, en känd person med aggressionsproblematik sedan tidigare (finns i brottsregistret) vanföreställningar (psykos?) Det kan också vara en person som är okänd för VB (stor sannolikhet med tanke på styckningen) då personen i fråga inte har någon känslomässig relation med VB. Det är "lättare" att skända kroppen utan känslor involverade. GM i fråga har inte heller någon erfarenhet av att stycka sedan tidigare (med tanke på hur den är utförd) alltså en person som inte är jägare ed.
GM behöver inte ens bo i Boden och det har att göra med val av dumpningsplats. GM har nog trott att ödehuset och området kring det inte är så pass välbesökt som det egentligen är. Han har nog i sin enfald trott sig ha valt ett bra ställe och att det kommer att dröja lääänge innan den hittas. Ack, vad fel han fick! Därför tror jag inte på en Bodensare.
Jag utgår ifrån att KJ talar sanning helt enkelt, VB lämnade hans hem runt 21. Det är vad jag tror.
De här resonemangen känns välbekanta på nåt vis... Vänta! Det var ju KSP som var en av de ledande teoretikerna i Pierre Nilsson-tråden i fjol angående alternativa teorier till olycka/drunkning. Han var ganska kategorisk motståndare till huvudspåret då också:
Citat:
Ber om ursäkt för mitt inlägg gällande vatten. det jag menade är att det är npg uteslutet att Pierre skulle ha druttat i av misstag dvs. att en olycka ska ha skett då det inte finns vatten nära vid Marieholmsgatan eller E45. Det finns ingen anledning för Pierre att gå ned till vattnet från Mariholmsegatan om han var på väg hem. Eller hur?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
"min polare tror han har schabbat iväg bara", det är ju möjligt, han kan också ha blivit bragt om livet pga ovan beskrivna karaktär.,, av någon/några på festen eller av någon/några på vägen.
Precis, det är för mig enkom dessa alternativ kvar till Pierres svar på försvinnande.
En olyckshändelse tror jag inte på (han ligger inte i älven) och att han skulle ha lyckat förorsakas av en osynlig olycka låter alldeles otroligt med tanke på tiden som gått och med tanke på alla som har sökt efter honom - utan resultat.
Dessutom var han inne på att ta medium till hjälp i eftersöket:
Citat:
Jag slängde ut en fråga igår om det var någon som nappade på att åka till den där sommarstugan som någon på fejjan sade sig ha hittat och som kunde vara likt en mediums syn?
Tror att det inlägget från fejjan ligger lite längre bak i tråden. Blev nyfiken bara om hur det gick med det hela.
Hur det hela slutade vet vi alla: Den försvunne hittades med ryggsäck, plånbok, mobil och allting i vattnet - precis som alla mer fantasilösa typer sagt från första början. Efter det är åtminstone min tilltro till KSP:s förmåga att logiskt analysera ett faktamaterial och bedöma vilken hypotes som är mest trovärdig inte särskilt hög.