Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Om det är som du skriver så undrar man ju varför denna info inte fick genomslag, det måste ju finnas starka skäl. Om man har allt man kan drömma om, dvs, en tipsare som kan peka ut KHD och som känner Catrine och gänget runt henne (Saba, CB osv), en tipsare som har plats och tidsspann i huvudet, då är det ju katastrof om inte allt dokumenteras och prövas vidare, mot personer som ännu lever, och du skriver också om Sabas mor, som enligt R ska veta ngt, det låter helt fantastiskt, för bra för att var sant liksom. Av ditt inlägg att döma har du mer koll på just denna avdelning än jag, och det där med Sabas mor har jag aldrig hört. Ett problem med allt detta är självklart att KHD är död, och det råder delade meningar om detta; enligt en debattör på FB så dog KHD i tumult när han vårdades inom psykiatrin, men om han suiciderade kan man ju undra om han suiciderade i anslutning till ngn del av utredningen, om han var rädd för DNA-träff eller fingeravtryck, förhör osv. KHD dog på 2000-talet tror jag, då alla spår var mkt kalla, men han kan ju ha blivit byxis ändå, snappat upp bitar av dagsdebatten osv. Det där med CB är också intressant såklart, du skriver att CB får höra av sig, och visst är han klart intressant (antagligen var han snubben på Gamla brogatan, stämmer med tid, plats och umgänge, mörkhårig också, missbrukare), men har det framkommit mer, ngt som binder CB till Catrine och datumen (15/6 och däromkring) på ett tydligare sätt. Utveckla gärna, skriv hur du tänker kring CB och datumen, 15/6 - 16/6 ...
Och jag får hänvisa till Justice som är experten men jag kan återkommer i PM om inte annat, ska inte lägga ut någon känslig info här. Tror att din inkorg är full Eremona!
Mitten av juni 1984 var inte nära, i anslutning till pingsthelgen. Och 15/6 var en Fredag, rätta mig om jag har fel. Det är mao flera dgr efter pingsten, om man försöksvis styr efter Sabas, TÅ:s och JE:s vittnesmål. 1984 inföll pingstafton Lör 9/6, Sön var pingstdagen och Måndagen var annandag pingst, dvs 11/6. Och glöm för all del inte att pingsthelgen valdes totalt godtyckligt, och ingenting sa att Catrine dött under pingsten, förrän efteråt, när hela Sverige kände till påhittad plats och tidpunkt och kunde flumma loss. Att Catrine skulle ha dött under pingsten var från början bara ett löst påhitt, inget annat. Och inte ens du kan väl mena att Catrine styckmördades på RL-stationen på en vardag