2013-05-28, 13:31
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Antingen avlägsnades händerna för att det funnits spår av DNA under naglar.

Kanske avlägsnades de för att de hade någon slags symbolik för GM?

Sist men inte minst, GM började med att stycka bort de kroppsdelar han fann enklast att separera från kroppen. Det kan naturligtvis diskuteras då man inte funnit händerna ännu.

Håller med dig. Eller så trodde han faktiskt att han genom detta tilltag kunde tappa kroppen på blod- men visst det förklarar ju inte varför de inte återfanns tillsammans med de andra kroppsdelarna...

Troligast är det nog DNA spåret som han har varit inne på, men det håller ju bara om man tänker rationellt.
Citera
2013-05-28, 13:34
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vad tror du är syftet till styckningen?

Oavsett om han styckat VB hemma eller i närheten av FP så tror jag att det handlar om en transportstyckning. Jag har inte direkt köpt spåret om att KJ skulle ha dödat VB i någon form av rituall, för att sedan placera ut kroppen i någon slags mönster.

Mördades VB utomhus, av KJ, så kanske tiden för en noga styckning inte funnits.

Mördades hon i hans lägenhet eller stuga likaså, förutsatt att han haft mer tid på sig att göra sig av med kroppsdelar.

Att han dumpat delarna på ett flertal platser ;

1. Han började med att lämna underbenen på FP1, i baracken/huset

2. Han fick inte in torso med huvud och armar genom fönstret på baracken/huset och släpade därför ut resten av kroppen i skogen för att försöka pressa ned den i gropen där den hittades, FP2.

Personligen har jag ingen aning om hur det är att stycka en kropp, eller hur man tömmer den på blod. Hur man bäst städar upp efter sig. Den kunskapen tror jag att få i den här tråden besitter och därför låser jag mig inte vid en enda teori
Citera
2013-05-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Däremot var det väl fortfarande mörkt "mitt-i-natten" och man kanske inte behöver bära ut kroppen samma natt som saker har hänt utan varför inte vänta till söndag eller måndag natt. Mindre antal människor som är i farten då jämfört med en lördagnatt.

Vad får dig att tro att hon styckats inomhus?
Citera
2013-05-28, 13:35
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Bakom huset.

Så det går enligt dig att köra hela vägen bakom huset?
Citera
2013-05-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
eller handlederna, händerna saknas väl fortfarande! men får upp en vidrig bild i huvet om att bevisen skulle då finnas överallt!

Men om man nu tänker lite. Varför tappa ur blodet på mordplatsen? Större risk att det lämnas spår och om man lika skall stycka kroppen så spelar inte några kg hit eller dit någon roll om man inte är väldigt svag.

Om BO redan är dött lär det väl inte pumpa ut alltför mycket blod om man skär av handlederna för pumpen har liksom redan stannat.

Fast nu tänker jag i lugn och ro vilket jag såklart inte skulle göra om jag precis har tagit livet av någon.
Citera
Medlem
Jag hoppas att polisen har gjort även undersökningar
i de hus som finns vid brottsplatsen en del har hänglås och
tillhör kanske militären, någon/några kan ju ha nycklar dit.
Finns militärer som även är med i Soft air guns som KJ också är med i.
Tycker att militärer borde få nog på sitt jobb av att leka krig.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Bakom huset.

Ska försöka ta mig dit i morgon om jag hinner. Jag kommer koncentrera mig på ståvärnet/kokgropen, samt omgivningarna intill. Även baksidan av Mjösjöberget ska jag försöka besöka. Risken är väl att kallingarna i den gula påsen var ditplanterad av en bekant på tråden, men kolla lite skadar ju inte.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7670134
Citera
2013-05-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Så det går enligt dig att köra hela vägen bakom huset?

Ja det gör det.
Citera
2013-05-28, 13:39
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Håller med dig. Eller så trodde han faktiskt att han genom detta tilltag kunde tappa kroppen på blod- men visst det förklarar ju inte varför de inte återfanns tillsammans med de andra kroppsdelarna...

Troligast är det nog DNA spåret som han har varit inne på, men det håller ju bara om man tänker rationellt.

Jag är som sagt inte direkt bekant med hur anatomin fungerar, eller hur fort man kan tappa en kropp på blod. Den spontana tanken i hade i mitt fall varit att placera kroppen i badkaret. Att låta den "rinna av" lite innan blodet koagulerar helt. För att slippa en jävla röra, helt enkelt
Citera
2013-05-28, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ska försöka ta mig dit i morgon om jag hinner. Jag kommer koncentrera mig på ståvärnet/kokgropen, samt omgivningarna intill. Även baksidan av Mjösjöberget ska jag försöka besöka. Risken är väl att kallingarna i den gula påsen var ditplanterad av en bekant på tråden, men kolla lite skadar ju inte.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7670134

Det ligger mycket skräp överallt och på vissa ställen är det mycket stenigt.
Förstår inte riktigt hur de har kunnat söka överallt där.
Citera
2013-05-28, 13:42
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Jag är som sagt inte direkt bekant med hur anatomin fungerar, eller hur fort man kan tappa en kropp på blod. Den spontana tanken i hade i mitt fall varit att placera kroppen i badkaret. Att låta den "rinna av" lite innan blodet koagulerar helt. För att slippa en jävla röra, helt enkelt
Kroppen måste hänga med ett större blodkärl öppnat för att ha en chans att tömma en kropp på blod. En död kropp har ingen pump gående som pumpar ut blodet, och dessutom så ökar trycket fråm omgivande vävnad för varje minut som går, och håller blodet kvar, så man måste dessutom vara snabb. Fråga vilken storviltsjägare som helst.
Citera
2013-05-28, 13:42
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Personligen har jag ingen aning om hur det är att stycka en kropp, eller hur man tömmer den på blod. Hur man bäst städar upp efter sig. Den kunskapen tror jag att få i den här tråden besitter och därför låser jag mig inte vid en enda teori

Jag är personligen intresserad av att veta ungefär hur lång tid det skulle ta för en oerfaren gärningsman att stycka en kropp? Det måste ju finnas dokumenterat någonstans, blir att läsa på om styckmord ikväll för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in