2013-05-27, 13:51
Medlem
Det har sagts att VB ska ha varit gravid med Karatetränarens barn. Onekligen något att fundera på om så var fallet...
Citera
Medlem
why123s avatar
Är KJ sedan tidigare helt ostraffad? Jag såg ett program på tv4 fakta där gärningsmannen påminner om KJ. Han mördade en ung mamma och ett barn. Han levde liksom KJ i en fantasivärld där gränserna uppenbarligen suddats ut.

Detta gör inte KJ skyldig, men även han var bara 22 år och hade bara en mindre förseelse bakom sig. Ändå kunde han göra sig skyldig till detta hemska brott och enligt programet för att kvinnan påminde om "den ideala kvinnan" i hans fantasispel..
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Konstigt att advokaten uttalar sig i dag igen då han har yppandeförbud.
Eller är det en felaktig mediaanka.

Utredningshäktning och det innebär en vecka på sig att reda ut alla förhör som hans vänner tex, och om en vecka får man ha något mer eller inte det vet man inte.
SKL tar tid det är inget som går på en vecka.

SKL är ju bra om det nu inte skulle vara den här mannen och då bör man hitta andra spår av någon annan. Frågan är väl om man ska hitta brottsplatsen snart eller om det dröjer ytterligare.
Skäligen eller sannolika är inte så stor skillnad det har man sett innan att häktningsskälen är en bedömning inte regler.,

Jag tror att mycket av arbetet också går ut på att utesluta andra personer. Då blir det till slut så att det inte finns någon annan kvar än KJ, och detta är ju också ett starkt indicium, även om det nog krävs någonting mer.
Citera
2013-05-27, 13:52
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nu är jag inte insatt i det juridiska, men det verkade som det var många svaga omständigheter som åklagaren hade att tala om, men inget med substans. Jag tvivlar på att det de hade kommit upp i sannolika skäl, om de gör det.

Jag tror de måste hitta styckningsplatsen utomhus, och det blir inte lätt.

Att man i nuläget inte har så mycket på fötterna beror främst på att det inte ens gått en vecka sedan första kroppsdelarna hittades och hon identifierades. Vi kan sitta här och spåna i oändlighet men polisen måste ha bevis och sådant ta tid.

Varför tror du styckningsplatsen är utomhus?
Handlar det om en transportsstyckning borde platsen vara en lägenhet eller ställe där man har svårigheter att få ut en kropp oupptäckt.
Citera
2013-05-27, 13:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Presentation på sidan:

"Välkommen till Darkside

Här umgås handfasta sadomasochister, skinande fetischister, heta kinksters, aktivistglada
kinky/queera normbrytare, våra vänner, din mamma och fan och hans moster."

Innan man skaffar sig en trådsanning ska man kanske lägga lite underlag så som att det berör detta mordet. Har man något konkret som pekar på att en gm har en sida på Darkside?
Citera
2013-05-27, 13:53
Medlem
Cinnabars avatar
Mycket underligt om KJ enligt tråduppgifter:
1 påstås ha sagt att han velat pröva på att döda, vilket gjort att "farliga grabbar" inte velat ha med honom att göra
2 fällt flera konstiga kommentarer om att använda en dildo som kniv på en sajt sent som 13 april
3 sägs vara med på BDSM-sajt
4 påstås ha dödat sin hund, och burit ned den med blod droppandes från sopsäckar
5 känd för att ha dödat oskyldiga djur som barn

Jag tror att polisen måste bli mer aktiv i sitt nätsök efter KJ. Punkt två tycker jag är särskilt anmärkningsvärd. Den som tog fram de två kommentarerna, får gärna ta fram fler. (Och ja, jag kan tänka ut att allt är falskt, fel och planterat, men i denna tråden jobbar vi så.)
Citera
2013-05-27, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punkr
Det har sagts att VB ska ha varit gravid med Karatetränarens barn. Onekligen något att fundera på om så var fallet...

Hon har inte varit gravid. Det är något om någon hittat på och så har det blivit en trådsanning.
Citera
2013-05-27, 13:54
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Nu såg jag bara ett jävligt tydligt mönster på honom, allt som BO har lagt upp eller skrivit så har han varit där och gillat eller kommenterat. Känns lite suspekt av en äldre man med barn som är singel.
Äldre män och unga thailändskor är väl inte så hemskt ovanligt?
Därav ställde jag min fråga.

Den mannen du far efter kan du nog glömma. Han bor visst på Färöarna - i alla fall utomlands.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Läste i tidningen att VB skulle erhållit blått bälte i helgen kanske var det vad hon skulle plugga ^^ inför. En teori är att hon och MB bestämt sig för att inte träffas och ha sex mer då AN känner till att de haft ett förhållande bakom hennes rygg. Då män inte tänker med annat än det som dinglar mellan benen faller MB dit igen och AN kommer på honom på bar gärning handgemäng uppstår mellan AN och VB som hotar att polisanmäla AN, MB tar AN i försvar och stryper i raseri VB. MB:s hemsida där det stod om hur han trivdes i sin stuga är nedlagd undrar om farbror blå tagit sig en sväng dit... En annan teori är att VB fallit offer för ett kriminellt gäng där någon som en invigningsrit uppmanats att ha ihjäl em person därav är händerna försvunna, de togs med för att visa att gärningen var slutförd. En tredje tanke är att om händerna tagits bort för att dölja DNA spår bör VB gjort motstånd, kanske klöst GM i ansiktet. Folk i Boden bör tänka efter om de sett någon som blivit klöst av katten dagarna efter VB:s försvinnande.

Pluggandet för att klara en ny Kata är ju helt klart mer intressant än att säga att hon pluggat i en bok.
Detta borde ju vara en huvudnyhet för poliserna att gå vidare på.

För man ska väl lära sig ett visst rörelsemönster för att kunna få nytt bälte?
Citera
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Jag har en undran eftersom delarna inte va inplastade när dom hittades & att knivhuggen ser ut att ha placerats på ett sätt så det skulle kunna se ut som nåt ritualmord enl polisen. Kan inte knivhuggen placerats på vissa punkter på kroppen för att tömma den på blod så snabbt som möjligt & att styckningen redan va planerad innan mordet, Borde bli mindre slavs om kroppen e tömd på så mycket blod som möjligt från början. Kanske e därför polisen har svårt att hitta mord & styckplats (om dom inte hittat det än såklart)

Det va ingen "styckmördare" i tråden som nappade på denna teori???

Om han va krigs tokig så måste han väl va en "ninja" som kan smyga sig på sina fiender å döda dom tyst med en kniv & veta var man bäst hugger/skär en människa så att denna förblöder snabbast...
Citera
2013-05-27, 13:55
Medlem
Skrev tidigare att MB hade ett vattentätt alibi. Har blivit frågad hur jag vet detta osv, vill inte outa någon dock, så skicka PM om ni vill veta.
Citera
2013-05-27, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Mycket underligt om KJ enligt tråduppgifter:
1 påstås ha sagt att han velat pröva på att döda, vilket gjort att "farliga grabbar" inte velat ha med honom att göra
2 fällt flera konstiga kommentarer om att använda en dildo som kniv på en sajt sent som 13 april
3 sägs vara med på BDSM-sajt
4 påstås ha dödat sin hund, och burit ned den med blod droppandes från sopsäckar
5 känd för att ha dödat oskyldiga djur som barn

Jag tror att polisen måste bli mer aktiv i sitt nätsök efter KJ. Punkt två tycker jag är särskilt anmärkningsvärd. Den som tog fram de två kommentarerna, får gärna ta fram fler. (Och ja, jag kan tänka ut att allt är falskt, fel och planterat, men i denna tråden jobbar vi så.)

jag kan tycka att punkt nummer 2 är någonting en riktigt omogen kille kan säga utan att det är något konstigt. speciellt här i norrland, småställen. det är många (idioter) jag gått skola med som än idag (26 år) har exakt den där humorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in