2013-05-28, 12:18
Medlem
teknikerna ska ha farit tillbaka till lägenheten igen http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7680741
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roggah
Finns även en som har påstått tidigare att en polare till KJ hade en pickup men vet inte om det stämmer.

Det står ju i någon av polarnas inlägg efter spelet att deras king cab fastnade och en kille drog lös den... Så det är ju en Nissan pickup i hans bekantskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
varför är jag inte förvånad... denna kvinnan är sjukt obehaglig

Vad vet du om henne?
Citera
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
detta måste verkligen tittas närmare på!!!!

Låt mig bara flika in med en tanke jag nyss fick! även om vissa motiv finns som pekar på personer som inte är anklagade eller häktade! vad säger att det är ett mord och inte ett dråp/eller en dödsolycka som personen blivit rädd för att själv bli anklagad vald att gömma kroppen! lite långsökt men det finns sådana händelser i vår brottshistoria också!
Citera
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
jag och många andra tror inte ens att han försökt gömma kroppen! bara undanhålla den ett tag, för det finns som sagt bättre områden att gömma kroppsdelar på!

Det är det jag också tänker, att det tilltänka gömstället visade sig vara olämpligt och att kroppen då gömdes temporärt medans GM tänkte ut ett lämpligare gömställe.
Citera
2013-05-28, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Ja men det måste väl ändå finnas en misstanke om brott eller hur

Ja nu är det ju misstanke om brott i allra högsta grad.
Citera
2013-05-28, 12:20
Medlem
Citat:
Låt mig bara flika in med en tanke jag nyss fick! även om vissa motiv finns som pekar på personer som inte är anklagade eller häktade! vad säger att det är ett mord och inte ett dråp/eller en dödsolycka som personen blivit rädd för att själv bli anklagad vald att gömma kroppen! lite långsökt men det finns sådana händelser i vår brottshistoria också!

Jag hade också trott på den teorin om det inte hade varit en styckning med i bilden.
Citera
2013-05-28, 12:21
Medlem
airell8s avatar
Citat:

Detta har tagits upp tidigare, så klart. Men varför inte? Någon kanske körde ihjäl henne och fick panik
Citera
2013-05-28, 12:21
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
BRA! Jag vet var jag hade gjort husrannsakan om jag vore polis.

Polisen måste fortfarande få tillstånd från åklagare att utföra husrannsakan, det är endast i akuta nödfall dom får göra det utan åklagares tillstånd.
Citera
2013-05-28, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ja nu är det ju misstanke om brott i allra högsta grad.

Ja men personen man gör husrannsakan hos måste väl vara misstänkt för något och att hängas ut på Flashback är f*n i mig ingen riktig misstanke hos Polisen. Inte heller lösa spekulationer hos ett antal Bodensare.
Citera
2013-05-28, 12:22
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Läser en dom från Luleå TR 2009. En kvinna dömdes för att ha anställt två anhöriga och bekanten AN vid Bodens Kommun och betala ut lön till dessa trots att inget arbete utfördes.

Kommunens skada ansågs uppgå till 439 000 kr, hur stor del av detta som gick till AN framgår inte. AN åtalades inte.

Fantastiskt bra jobbat!

Det där är i linje med det intryck jag fått av AN, en "hårding" med diffus bakgrund från andra polisdistrikt. Finns det mer på henne i andra delar av landet, exempelvis Stockholm? Hon blev alltså misstänkt för att ha upplåtit sitt konto och tagit emot oklara pengar som "mellanhand" åt en kvinna som lurade Boden kommun. Vilka sällskap rör sig AN i? Och MB?

Hittills har alla trott att "kackerlacka" handlar om en relation mellan MB och VB, men om det vet vi egentligen inget. Det kan lika gärna handla om affärer, att VB upptäckt något eller hört något eller att hon berättade något för någon...

Mordet liknar nedanstående mord...

http://www.expressen.se/sport/os-stjarnan-var-gravid-nar-hon-mordades/

...en styckning på grund av "oklara ekonomiska uppgörelser".

Kan mordet på VB trots allt vara en varning, eller vedergällning? Det behöver inte alls handla om VB som person, utan om att någons liv skulle raseras ekonomiskt om VB levde vidare? Uppenbarligen har AN lite i bagaget.

MB är en "mångsysslare" vad jag förstår. Lärare i webb på Kalix Folkhögskola, en kurs som nu ska läggas ned om jag förstått saken rätt. Hur kan en lärare i webb ha en fru som inte förstår att förflugna kommentarer kan få enorma konsekvenser? Har de aldrig pratat om webben därhemma? Han har en restaurang med cateringverksamhet, tebutik och driver karateklubben. Hur kan denna man dessutom, enligt rykten, hinna ta hand om fru, barn och älskarinnor?

Vad gör AN? Står i tebutiken hela dagarna, eller? Hon har alltså utan att fundera över det upplåtit sitt konto för skumraskaffärer... väninnan blev dömd. Var det mer skumrask på gång, råkade VB på något? Har hon hotat folk? Återigen, jag har läst i tråden att VBs polisanmälningar handlade om hot från VB, och att hon skickat brev hem till VB. Stämmer det? Hoppas att breven är sparade och att polisen får se dem, igen kanske?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-28 kl. 12:28.
Citera
2013-05-28, 12:23
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Jag hade också trott på den teorin om det inte hade varit en styckning med i bilden.
återigen det kan vara ett måste att stycka en kropp för att den ska bli lättare å hantera!
SOM JAG ÄVEN SA: det är lite långsökt men ändå inte helt på villovägar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in