2013-05-28, 12:08
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Som jag sa tidigare, vid 21 tiden den tiden på året är det fullt dagsljus, man tänker inte på samma sätt om att röra sig ute på kvällarna/nätterna här uppe, att det är ljust ute ger en en viss trygghet.

Jag bor "här uppe" och jag går aldrig hem på helgkvällar utan att tala med någon i telefon eller låta meddela att jag är på väg hem- tror dock att det är vanligare att kvinnor tänker så. Att det är ljust ute betyder också att det är varmare ute, vilket bör öka frekvensen av överfall på kvinnor, så tänker jag iaf.
Citera
2013-05-28, 12:09
Bannlyst
Något vittne hade ju sett en svart Nissan pick-up rivstarta i väg från fyndplatsen. MB äger ju en svart Nissan.
Citera
2013-05-28, 12:10
Medlem
Finns ju en hel del som pekar på KJ (seanst kända kontakt, lokalkännedom, ex mm). Statisktik talar för att mord ofta har familjkoppling (någon i familjen/släkt). Ett tydligt motiv skulle kunna finnas i familjen MB/AN. Här finns alltså flera av VBs kretsar som skulle kunna vara inblandade. MEN jag tycker att vi har tappat bort alternativet med nätkontakterna. I början av den här tråden gavs intrycket att VB var rätt aktiv nätdejtare. Det betyder att det finns en krets i hennes liv som ingen eller mycket få har insyn i och som sannolikt engagerar henne känslomässigt.

Om GM återfinns bland VBs nätkontakter så kan hon mycket väl ha varit hos KJ 4/5 precis som han säger. Och under dagen eller senaste tiden haft kontakt med någon och planerat en träff. Kan förklara både upprördhet, alla sms och att hon faktiskt valde att lämna KJ ensam till fots kl 21. Detta är isf ingen okänd GM för henne, men osynlig för hennes närmaste och för oss.
Citera
Medlem
benny-haags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
jag hittar inte på något..... baserar mina teorier på ren, konkret och objektiv fakta. Känner du de?

fakta är att över 90% av alla svenska styckningar sker på mordplatsen. Och mordplatsen är nästan alltid offrets eller GMs boende. Styckningen av VB har enlligt media varigt amatörmässig och brutal, inte professionell med professionella redskap.

det finns ingen fakta som talar för att styckningen av VB skulle skett på ett slakteri eller i ett restaurangkök som du skriver.
Citera
Medlem
cupcakemans avatar
Jag kom just på en liten teori som kanske kan förklara varför FP var så dåligt tilltänkt,

Om man följer grusvägen norr från N Svartbyn och går femtio meter ut i skogen så finns det en jordkällare/bunker/gudvetvad som är gömd i en sluttning och omöjlig att hitta om man inte vet exakt vart den finns, och enda sättet att veta var den finns skulle vara att känna till området sen en tid tillbaka 5-10 år, då den inte var totalt igenvuxen då.

Låt oss säga att GM känner till detta, planerar att gömma kroppen där, men när han kommer dit ser han att hela det skogspartier är nedhugget (vilket skedde ganska nyligen) och beslutar sig för att fortsätta följa vägen i hopp om att hitta någon annan dumpplats, denna väg leder nämligen till FP.

Jag var själv och promenerade förbi detta område när polisen sökte genom FP, och det var först då jag själv upptäckte att skogen faktiskt är nedhuggen.

Ganska långsökt teori, men tänkte jag delar med mig av den.
Citera
2013-05-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Något vittne hade ju sett en svart Nissan pick-up rivstarta i väg från fyndplatsen. MB äger ju en svart Nissan.

det har jag också hört talas om.... detta är en av alla anledningarna(förutom relationen med VB och AN) till varför jag anser att MB är högaktuell och possible GM
Citera
2013-05-28, 12:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men ingen pick up. Om vittnet inte tog den för en pick up med kåpa.
Citera
2013-05-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benny-haag
igår kväll skrev nån att hen hade besökt ödehuset där kroppsdelar hittades, hen skulle också lägga upp bilder senare vad hände med dem? troll?

Hen har skrivit mycket i tråden så tror inte det är ett troll, men undrar också var bilderna tog vägen? Det var en bra och informativ text, men det fick mig att faktiskt undra hur sjutton GM lyckats krångla sig ut på spången med två stycken damben, om det nu var så svårt att ta sig fram på spången menar jag och det verkade behövas en ryggsäck för att frakta saker på den. Man sticker inte ned ett par ben i en ryggsäck menar jag? Så hur kunde kan krypa på spången för att dumpa benen?

Jag undrar också om GM alltså tog sig in genom rutan (gluggen) själv? Den skulle ju vara hemskt smal, men hur kunde då annars benen ställas mot väggen? Om man bara dumpar benen tycker jag de borde ramlat, men de uppges ju ha stått lutade mot väggen och troligen haft fötter t .om? Är det uteslutet att GM gått in i huset på något vis? (nyckel?)
Citera
Medlem
"Som särskild grund för häktningen anger Schönbeck att det finns risk för att den misstänkte kan undanröja bevis eller försvåra utredningen på annat sätt. Åklagaren har också begärt tillstånd om att kunna ålägga den misstänkte 22-åringen med restriktioner."

Vad är det för restriktioner man begärt vid omhäktningen som inte funnits tidigare? Hur fungerar detta med restriktioner generellt i sådana här situationer?
Citera
Medlem
Här är mobilmasten placerad. Har nu äntligen haft till gång till internet hemma hos barnen.

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=55524&size=full

Jag hoppas ni ser var det är. Väldigt nära KJ's bostad.
Citera
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag bor "här uppe" och jag går aldrig hem på helgkvällar utan att tala med någon i telefon eller låta meddela att jag är på väg hem- tror dock att det är vanligare att kvinnor tänker så. Att det är ljust ute betyder också att det är varmare ute, vilket bör öka frekvensen av överfall på kvinnor, så tänker jag iaf.

Ditt sätt att tänka är nog det smartare sättet.

Frågade dock min tjej och hon tänker på samma sätt som jag, ljust ute= ingen fara.

Sen så var VB väldigt naiv av sig, eller var det iaf när jag kände henne... (3 år sedan)
Citera
2013-05-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
det är synd, alla tänkbara MPS måste ses över.. tycker att den borde undersöka.. grundligt

Vi kan inte ha ett samhälle där man kan göra husrannsakan hos folk pga lösa spekulationer på diverse medier.

Tro mig. Skulle det finnas några som helst indikationer att någon är inblandad så nog gör Polisen husrannsakan. Sanningen kan vara så enkel som att MB och VB har rullat runt, AN är skitförbannad men att därifrån gå till mord är steget långt. Dessutom kan både MB och AN ha hållbara alibin för den aktuella kvällen. Visst AN kan ha lejt någon för ett kontraktsmord men kom ihåg att vi pratar om Boden nu och inte storstäderna där det finns betydligt tuffare killar än i lilla Boden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in