Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Och utpekandet av KD är trovärdigt, jag menade inget annat. Dvs, R som namnger KD är trovärdig på så sätt att det kan anses klarlagt att CdC är i sällskap med Saba, CB och TÅ och R. Det är också troligt, enligt R., att Sabas mor, som är i livet, vet vem som styckade CdC. En sak tycks klar: CB får gärna höra av sig till tråden och berätta om vad som hände 15-16 juni 1984.
Har någon hört mer om Torges utredning?
Stort tack till Justice för information om Torge, vad som hände 15 juni mm.

Om det är som du skriver så undrar man ju varför denna info inte fick genomslag, det måste ju finnas starka skäl. Om man har allt man kan drömma om, dvs, en tipsare som kan peka ut KHD och som känner Catrine och gänget runt henne (Saba, CB osv), en tipsare som har plats och tidsspann i huvudet, då är det ju katastrof om inte allt dokumenteras och prövas vidare, mot personer som ännu lever, och du skriver också om Sabas mor, som enligt R ska veta ngt, det låter helt fantastiskt, för bra för att var sant liksom. Av ditt inlägg att döma har du mer koll på just denna avdelning än jag, och det där med Sabas mor har jag aldrig hört. Ett problem med allt detta är självklart att KHD är död, och det råder delade meningar om detta; enligt en debattör på FB så dog KHD i tumult när han vårdades inom psykiatrin, men om han suiciderade kan man ju undra om han suiciderade i anslutning till ngn del av utredningen, om han var rädd för DNA-träff eller fingeravtryck, förhör osv. KHD dog på 2000-talet tror jag, då alla spår var mkt kalla, men han kan ju ha blivit byxis ändå, snappat upp bitar av dagsdebatten osv. Det där med CB är också intressant såklart, du skriver att CB får höra av sig, och visst är han klart intressant (antagligen var han snubben på Gamla brogatan, stämmer med tid, plats och umgänge, mörkhårig också, missbrukare), men har det framkommit mer, ngt som binder CB till Catrine och datumen (15/6 och däromkring) på ett tydligare sätt. Utveckla gärna, skriv hur du tänker kring CB och datumen, 15/6 - 16/6 ...