Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-28, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Om det nu är så klockrent uppenbart att läkarna är oskyldiga, så varför får de då inte någon upprättelse, ā la Sture Bergwall?

Ingen som vill kommentera (förutom Lawnie)?
Citera
2013-05-28, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Och utpekandet av KD är trovärdigt, jag menade inget annat. Dvs, R som namnger KD är trovärdig på så sätt att det kan anses klarlagt att CdC är i sällskap med Saba, CB och TÅ och R. Det är också troligt, enligt R., att Sabas mor, som är i livet, vet vem som styckade CdC. En sak tycks klar: CB får gärna höra av sig till tråden och berätta om vad som hände 15-16 juni 1984.

Har någon hört mer om Torges utredning?

Stort tack till Justice för information om Torge, vad som hände 15 juni mm.

Klarlagt på samma sätt som att dagboksvittnet "fabulerat"?

Allt detta må vara trovärdigt, men det är inte detsamma som att det verkligen hänt.

Jag själv är inte särskilt förvånad över att Torge ledsnat: finns ju liksom inget där att hämta, om man säger så.

PS.
Mona: Har redan gett dig en förklaring angående felciteringen ett par ggr tidigare och det är inget någon här behöver nöta vidare om och till Noicer återigen: du hade inte sagt , men jag snackade om andemeningen i ert prat om läkarnas oskuld.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-05-28 kl. 01:13.
Citera
2013-05-28, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Jag kan även konstatera att det blir svårare och svårare att plocka fram de inlägg som är läsvärda eftersom det varje dag skrivs mängder med inlägg där vissa debattörer mest svarar på sina egna inlägg för att tjata lite mer om saker som är så uttjatade så att hälften vore nog. Detta beklagar jag och jag tycker synd om er som försöker bidra med saker för oss andra att ta del av, men som drunknar i allt rent trams som skrivs.

Naturligtvis är inte mina och Lawnies inlägg läsvärda för er, som ni resonerar nu.

Att ni fortfarande jagar MGM:en bland pundare och annat skumraskfolk kan jag (och Lawnie) tycka vara tramsigt. Att ni så benhårt tror att hon verkligen levt den 15/6 -84 känns också bara tramsigt, särskilt när det inte finns något som helst belägg för det.
Citera
2013-05-28, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Det står läkarna, inte läkaren.

Först talar hon om en läkare, som jobbar på KS (1983). Sedan nämner hon denna läkares polare (m.a.o TH, som det tolkats som), som också tydligen är läkare.
Citera
2013-05-28, 01:39
Bannlyst
Citat:
Och om du är en brottsling så kommer du inte betala 40 000 för att få testas mot de spår som sannolikt kommer från personen som styckade/transporterade CdCs kvarlevor. Du kommer alltså inte överklaga polisens beslut att skita i att testa ditt DNA om du är GM, speciellt inte om polisen säger att du inte är intressant i utredningen och redan avförd.

^^ Du kommenterar här Lawnies inlägg.

Inget som rättsväsendet verkar ha brytt sig om, detta med hårtesterna. I domskälen står det fortfarande att det är ställt utom allt rimligt tvivel...

Om det är CdCs handduk, så har där redan funnits spår (av inte minst kunder, som inte behöver ha något med hennes öde att göra), innan hon miste livet.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-05-28 kl. 01:44.
Citera
2013-05-28, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Kul att se att tråden inte begravts under tonvis med IQ-befriat slam (trots att två gnomer jobbar på trådförslumningen som om de har betalt för det), verkligen fint att så många orkar argumentera mot rent skitprat, rena rama maratonordbajseriet. Och styckmordslogiken var helt j-a sjuk; ja, det blev helt bakvänt, och helt plötsligt var alla övertygade om att de fina herrarna TH och TA var styckmördare, för det var bara, bara fördomar som sa ngt annat, och eftersom fina herrar kan styckmörda så hade nog dessa läkare styckmördat, och det kunde ju ingen tro från början, och därför var storyn sann, och de som trodde på läkarnas oskuld vara bara naiva, och då var nog läkarna allt skyldiga, och läkarna var snobbar och Catrine tillhörde samhällets utsatta skikt, och då måste ju läkarna vara skyldiga pga detta också, de tillhörde ju eliten, som hatar alla mindre bemedlade osv. Typ så stört resonerade folk, helt höga på moral och myter och paranoida som bara sjutton.

Du låter som en arg tonåring. Och nej, det är inte osannolikt att dessa två läkare ligger bakom CdCs död och styckningen av hennes kropp. Att det saknats bindande bevis är inte per automatik detsamma som att de är oskyldiga.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-05-28 kl. 01:48.
Citera
2013-05-28, 01:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Ett dagboksvittne som ej namnger någon läkare är väl inte 100%?

Det talar för det som prostituerade själva brukar säga att de vanligtvis och i normala fall inte nämner kundernas namn för någon, inte ens för varandra.

Hade däremot namnen T**t H**m och T****s A****n stått med i dagboksvittnets dagbok, så hade det definitivt varit suspekt. Som det nu varit, så har det funnits utrymme för tolkningar.
Citera
2013-05-28, 03:17
Medlem
Citat:
Och utpekandet av KD är trovärdigt, jag menade inget annat. Dvs, R som namnger KD är trovärdig på så sätt att det kan anses klarlagt att CdC är i sällskap med Saba, CB och TÅ och R. Det är också troligt, enligt R., att Sabas mor, som är i livet, vet vem som styckade CdC. En sak tycks klar: CB får gärna höra av sig till tråden och berätta om vad som hände 15-16 juni 1984.

Detta var nytt för mig. Skulle Saba har berättat allt för sin mamma? Är mamman fortfarande i livet? Jag minns bara att jag läste tidigare i tråden att hon bytt efternamn, vilken hon förmodligen gjorde för att slippa bli förknippad med sin dotter som var känd narkoman. Jag vet nämligen att både mor och syskon till en känd missbrukare i mina hemtrakter bytte efternamn av just den orsaken.
Citera
2013-05-28, 04:01
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Det talar för det som prostituerade själva brukar säga att de vanligtvis och i normala fall inte nämner kundernas namn för någon, inte ens för varandra.

Hade däremot namnen T**t H**m och T****s A****n stått med i dagboksvittnets dagbok, så hade det definitivt varit suspekt. Som det nu varit, så har det funnits utrymme för tolkningar.

Det har ingen betydelse. Faktum kvarstår.
Citera
2013-05-28, 08:28
Medlem
Citat:

Om det är som du skriver så undrar man ju varför denna info inte fick genomslag, det måste ju finnas starka skäl. Om man har allt man kan drömma om, dvs, en tipsare som kan peka ut KHD och som känner Catrine och gänget runt henne (Saba, CB osv), en tipsare som har plats och tidsspann i huvudet, då är det ju katastrof om inte allt dokumenteras och prövas vidare, mot personer som ännu lever, och du skriver också om Sabas mor, som enligt R ska veta ngt, det låter helt fantastiskt, för bra för att var sant liksom. Av ditt inlägg att döma har du mer koll på just denna avdelning än jag, och det där med Sabas mor har jag aldrig hört. Ett problem med allt detta är självklart att KHD är död, och det råder delade meningar om detta; enligt en debattör på FB så dog KHD i tumult när han vårdades inom psykiatrin, men om han suiciderade kan man ju undra om han suiciderade i anslutning till ngn del av utredningen, om han var rädd för DNA-träff eller fingeravtryck, förhör osv. KHD dog på 2000-talet tror jag, då alla spår var mkt kalla, men han kan ju ha blivit byxis ändå, snappat upp bitar av dagsdebatten osv. Det där med CB är också intressant såklart, du skriver att CB får höra av sig, och visst är han klart intressant (antagligen var han snubben på Gamla brogatan, stämmer med tid, plats och umgänge, mörkhårig också, missbrukare), men har det framkommit mer, ngt som binder CB till Catrine och datumen (15/6 och däromkring) på ett tydligare sätt. Utveckla gärna, skriv hur du tänker kring CB och datumen, 15/6 - 16/6 ...
Citera
2013-05-28, 08:47
Medlem
Citat:
Det är högst sannolikt att de av varandra oberoende vittnen som uppger i polisförhör i direkt samband med att CdC kvarlevor hittas - samt det vittne som kände dessa och hörde av sig långt senare - talar sanning. CdC levde 15 juni och något händer natten till 16 juni. Ett av vittnena mörkar sin fästmans närvaro och det andra vittnet namnger en fullt tänkbar GM. Det kan vara fel GM, om GM inte hade permission. Själv kan jag tänka mig att den utpekade GM (av Olle Torge) är utpekad för att skydda exempelvis Sabas fästman eller någon annan. Hur ser vi på denne K. Danielsson som GM? Någon skrev att han inte hade permission det aktuella datumet, är det helt säkert? Torge kanske bara vill få CB att ge information om 15 juni och övernattningen med Saba och CdC.

Catrine levde med stor säkerhet en tid efter pingsten. Och din idé om en skenmanöver är intressant. Visst kan man skyffla över skulden på KHD, det är ganska tryggt, han är psykiskt sjuk och inlåst, har väl ingen större bäring på saker och ting. Kanske fick OT ett falsktips ... usch vilken röra. KHD är visst tänkbar som gärningsman, varför inte, och det speciella med honom är ju detta med namnet, att ngn pekade ut honom. Men CB och Saba fortsätter att irritera känner jag. Sabas förhör är mkt, mkt blekt, och konstigt. Saba och Catrine delade samma livsutrymme, det är helt omöjligt att Saba sanningsenligt ska ha typ inget att bidra med i aug 1984, jag tror inte på henne.
Citera
2013-05-28, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Detta var nytt för mig. Skulle Saba har berättat allt för sin mamma? Är mamman fortfarande i livet? Jag minns bara att jag läste tidigare i tråden att hon bytt efternamn, vilken hon förmodligen gjorde för att slippa bli förknippad med sin dotter som var känd narkoman. Jag vet nämligen att både mor och syskon till en känd missbrukare i mina hemtrakter bytte efternamn av just den orsaken.

Sabas mor lever vad jag vet, jag har läst det i denna tråd. Att hon bytte efternamn kan man förstå. Saba var inte bara narkoman, hon kände ju ett av rikets absolut mest exponerade brottsoffer, en totalt extrem tragedikändis helt enkelt, dvs Catrine. Kan vara skönt att fjärma sig från alltihop, det kan man fatta, men man undrar såklart om det fanns ytterligare skäl. Saba intervjuades för många år sedan, och nämnde inte Catrine med ett ord, ganska fascinerande, jag skulle själv inte ha pallat det. Om min kompis styckats och hamnat på löpen i flera års tid skulle jag nämna det i en intervju, men alla är väl olika som personer, men man undrar alltså. Saba minns knappt ett dugg i aug 1984, inte ens ett plagg Catrine brukade ha, ingen väska, nada, fast hon hängde på samma ställen som Catrine, skulle låta henne flytta in osv, och hon nämner inte CB:s närvaro i juni, och långt senare blir hon intervjuad och säger inget alls som Catrine, inte ett ord. Verkar ha varit en konsekvent kvinna, den där Saba ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in