2013-05-25, 12:46
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
- De söker efter en avvikande personlighet. Har de två misstänkta att välja på ska de välja den som det finns mest avvikande uppgifter om.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6849544

Känner vi till någon lämplig kandidat med avvikande personlighet, räkna bort KJ, han har endast en avvikande klädstil vad jag förstått av resonemangen här. Tänk också bort att i 9 av 10 fall så finns mördaren i offrets närhet.

Vem kan passa in på det experten säger i artikeln? Har vi med en random att göra?

Ingen tvekan. Random person som jag tidigare sagt. På sin höjd någon som inte är bekant från offrets håll, men mördaren vet vem hon och några andra nyckelpersoner är.
Citera
2013-05-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
- De söker efter en avvikande personlighet. Har de två misstänkta att välja på ska de välja den som det finns mest avvikande uppgifter om.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6849544

Känner vi till någon lämplig kandidat med avvikande personlighet, räkna bort KJ, han har endast en avvikande klädstil vad jag förstått av resonemangen här. Tänk också bort att i 9 av 10 fall så finns mördaren i offrets närhet.

Vem kan passa in på det experten säger i artikeln? Har vi med en random att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
Nej, jag tror absolut inte att han är ensam. Mordet - ja, men inte styckningen och gömmandet. Jag tror att mordet skedde in affekt och att han sedan fick panik och lyckades få någon att hjälpa honom. En av bröderna ligger närmast till hands, men jag känner ingen av de inblandade, så det låter jag vara osagt.
Om de nu ens är rätt person som sitter, mycket lutar ju mot att de är han men än är de ju inte bevisat
Citera
2013-05-25, 12:47
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojne85
Det har inte framkommit nå om man gjort fynd i nån av bostäderna? Om inte så tror jag han är på frifot imorgon

Inga fynd eftersom han inte är skyldig, nej.
Citera
2013-05-25, 12:50
Medlem
highfives avatar
Blod är tjockare än vatten. Finns det skäl att syna pappan lite? Någon som vet något mer om honom?

Jobb, personlighet, intressen osv
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojne85
Det har inte framkommit nå om man gjort fynd i nån av bostäderna? Om inte så tror jag han är på frifot imorgon

Ingen information. Vet ej om de tänker hålla någon presskonferens idag. Du kan dock vara säker på att inblandade poliser absolut inte tagit helgledigt, de jobbar snarare för högtryck just nu med att analysera det man sett och hittat vid husrannsakningarna.

Dock tror jag du har fel angående ett ev. frisläppande. Om inte analyserna är helt färdiga och helt "blanka" (dvs inte minsta lilla bevis på någon punkt) så tror jag att brottets allvarliga karaktär och behovet av att arbeta mer med materialet gör att man kommer att få igenom en förlängd häktning på den lägre misstankegraden i några dar till åtminstone.
Citera
Medlem
Är ödehuset kanske bara en förvaringsplats i väntan på nya ställen att stuva undan delar på? Känns lite konstigt annars, jag menar ett hus kommer ju nån gå in i. Teorier?
Citera
2013-05-25, 12:51
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Inga fynd eftersom han inte är skyldig, nej.

Och det vet du säkert på i tråden kända fakta?
Citera
2013-05-25, 12:52
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ingen information. Vet ej om de tänker hålla någon presskonferens idag. Du kan dock vara säker på att inblandade poliser absolut inte tagit helgledigt, de jobbar snarare för högtryck just nu med att analysera det man sett och hittat vid husrannsakningarna.

Dock tror jag du har fel angående ett ev. frisläppande. Om inte analyserna är helt färdiga och helt "blanka" (dvs inte minsta lilla bevis på någon punkt) så tror jag att brottets allvarliga karaktär och behovet av att arbeta mer med materialet gör att man kommer att få igenom en förlängd häktning på den lägre misstankegraden i några dar till åtminstone.

Tveksamt, man har nu insett att mördaren är i samhället någonstans, vilket gör att man påbörjat omfattande jakt utanför kommunens gränser bland annat. Man har en misstänkt som det satts span på, man väntar in det rätta tillfället.
Citera
2013-05-25, 12:53
Medlem
Citat:
Nu var det väl faktiskt åklagaren som fick Toni Alldén fälld för mordet på Caroline Stenvall som ska leda utredningen?

Om man ska generalisera så tror jag inte på generaliseringar av din sort. Fast visst finns det enskilda personer som är närmast totalt inkompetenta även inom rättsväsendet. Jag har i min yrkesutövning träffat på flera advokater där det fortfarande framstår som en fullständig gåta för mig hur vederbörande har lyckats få ut sin licens från Advokatsamfundet.

Det finns några få kompetenta personer, men tyvärr är det rent generellt en mycket undermålig rättsapparat här uppe.
Hoppas få se ordentliga, tekniska bevis annars kommer grabben släppas, och de lokala byfånarna trakassera hela familjen i flera år framöver...
Citera
2013-05-25, 12:54
Medlem
NisseNyfikens avatar
Killen har haft stora problem i skolan samt slagit ihjäl sin hund.

Det är han man måste bara binda han på någotvis

Han kan vara ute på söndag på grund av tiden för dn resultat m.m men dom tar in han igen han har redan trasslat in sig i en del konstiga svar att han vill inte stå på lista för de som söker av områden.

Kan bli knepigt att få dömd men jag tror han trasslar in sig själv under förhör med tiden.

Vård blir domen.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Inom svenska kyrkan finns det en del snack om satan, synder med mera. Man behöver inte gå så långt som till satanismen. KJ kanske har skruvat till sin medverkan i KU?
Citera
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Och det vet du säkert på i tråden kända fakta?

Man jagar nu någon annan för detta som enstaka bevis pekar på, så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in