2013-05-22, 14:35
Medlem
variegatas avatar
Ett tips är att göra minst en seriös träning varje dag om man vill göra framsteg. Ge det tillräckligt tid så att man hinner bli avslappnad och koncentrera på övning. Ligg inte bara där och dagdröm osv., utan koncentrera så mycket som möjligt på övningen. Gör man minst en seriös övning om dagen så ser jag ingen anledning till att man inte klarar en astral projektion till slut.
Citera
2013-05-23, 17:38
Medlem
lost.ordinarys avatar
Skulle man kunna se rum och landskap som man inte sett. Tex om en brottsling sitter i fängelse och är väldigt erfaren av astrala projektioner. Skulle han kunna projicera och se möjliga vägar att rymma igenom , se hur tjocka väggar är ETC..
kan man se tex pyramiderna, dyka ner och titta på Titanic och flyga till baksidan av månen ?
eller är det bara en produkt av minnen och hjärnans skapelse ? Om det är som det sistnämnda så motsäger det ju "korttestet" mfl.
har inte själv lyckats projicera själv än efter ett helt år, men jag ger inte upp!
Citera
2013-05-24, 20:14
Medlem
mydoglitterss avatar
Jävla sköna lirare ni är. Hade varit kul att träffas över en öl och lyssna på alla era hokuspokushistorier . Riktiga DiLevas är ni.
Citera
2013-05-24, 20:29
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mydoglitters
Jävla sköna lirare ni är. Hade varit kul att träffas över en öl och lyssna på alla era hokuspokushistorier . Riktiga DiLevas är ni.

Har du själv provat meditation? Förstår att din värld är trång om du vet svaret innan du ställt frågan. Ett tips är att du provar själv, utan några förutfattade meningar. Lovar att du kommer besitta en aning mer ödmjukhet efter du åtminstonde provat.
Citera
2013-05-24, 21:53
Medlem
Audacias avatar
Finns det några politiskt/religiöst obundna "grupper" människor som träffas fysiskt för att diskutera erfarenheter och tips för att kunna meditera bättre/djupare och även för att byta tips/tricks för att bättre förstå och uppleva astrala projektioner?
Om några sådana finns i Stockholm, så tar jag gärna emot PM om sådana träffar!
Är lite less på att gallra mellan bra/dåliga guider på nätet, obskyra pdf-filer etc, och skulle istället vilja ha konkreta tips i verbal överföringsform!

Tips emottages!
Citera
2013-05-25, 10:12
Medlem
ravnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Finns det några politiskt/religiöst obundna "grupper" människor som träffas fysiskt för att diskutera erfarenheter och tips för att kunna meditera bättre/djupare och även för att byta tips/tricks för att bättre förstå och uppleva astrala projektioner?
Om några sådana finns i Stockholm, så tar jag gärna emot PM om sådana träffar!
Är lite less på att gallra mellan bra/dåliga guider på nätet, obskyra pdf-filer etc, och skulle istället vilja ha konkreta tips i verbal överföringsform!

Tips emottages!

Dragon Rouge sysslar bland mycket annat med just det och har sitt huvudsäte i sthlm men går du med där och börjar hänga med dom så får du en heldel annat med på köpet och inte bara AP. Dom beskriver sig iallafall som politiskt och religiöst obunda.
Citera
2013-06-09, 08:06
Medlem
För att uppnå en AP/UKU så sägs det att det krävs en hel del fokus, samt meditation och andra olika slags tankesätt under sitt stadie. Men räcker det typ inte bara med att man har stannat uppe 1-2 dygn? Gå och lägger sig och där med håller medvetandet vaket fast att man är jätte trött, borde gå jävligt mycket snabbare för att uppleva det man vill, eller?
Citera
2013-06-09, 09:50
Medlem
variegatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddon
För att uppnå en AP/UKU så sägs det att det krävs en hel del fokus, samt meditation och andra olika slags tankesätt under sitt stadie. Men räcker det typ inte bara med att man har stannat uppe 1-2 dygn? Gå och lägger sig och där med håller medvetandet vaket fast att man är jätte trött, borde gå jävligt mycket snabbare för att uppleva det man vill, eller?

Kan finnas för- och nackdelar med det, testa jag vet att jag har haft lätt att hålls medvetandet aktiverat vid ett tillfälle då jag somnade väldigt trött. Men fokus är alltid viktigt även när du väl lyckats med en AP. Så du bör inte ignorera att öva upp din koncentration
Citera
2013-06-09, 15:12
Medlem
HeyBePositives avatar
Hej jag tycker astralresor verkar väldigt intressant men om det som sker bara sker i ens huvud eller om man verkligen är utanför kroppen har jag ingen uppfattning om. Jag tror det kan vara fullt möjligt samtidigt som jag tror att det kan vara fullt möjligt att allt bara sker i huvudet. Men iaf det här är något som jag i framtiden när jag har tid kommer försöka mig på men inte just nu.

Eftersom jag inte kommer försöka detta just nu men är så nyfiken så undrar jag om någon/några kan hjälpa mig med en sak. Ni som är duktiga på det här och har lust att göra det jag ska fråga om så blir jag glad

Ta 9 små lappar. Skriv siffror på varje lapp (1-9). Nu blandar ni om lapparna och utan att kolla på dem så tar ni fyra stycken och lägger dem i en burk. Dem övriga 5 lappana kastar ni i papperskorgen utan att kolla på dem så klart. Nu kan ni nog räkna ut att det som ska göras är att ni ska astralresa för att sedan öppna burken och titta vilka siffror som ligger där i. När ni är tillbaka så skriver ni genast ner siffrorna ni såg och jämför dem sen med siffrorna i burken. Om någon blev sugen på att testa berätta då här hur det gick. Låt inte någon parter eller liknande skriva siffror till er och lägga dem i burken för då kan man inte utesluta att dennes tankar om vilka siffror som ligger där i på något sätt överförs till er.

Good luck and have fun
Citera
2013-06-11, 01:16
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snooze91
Har du själv provat meditation? Förstår att din värld är trång om du vet svaret innan du ställt frågan. Ett tips är att du provar själv, utan några förutfattade meningar. Lovar att du kommer besitta en aning mer ödmjukhet efter du åtminstonde provat.

Vet du, om du åkar till nordpolen, gräver en fem meter djup grop, hoppar ner och runkar tills du når orgasmen, så kommer din kropp färdas genom världsalltet och förenas med DFSM. Denna ritual kallas allmänt för DFSM-runk-ritualen.

Har du själv provat DFSM-runk-ritualen? Jag förstår att din värld är trång om du vet svaret innan du ställt frågan. Ett tips är att du provar själv, utan några förutfattade meningar. Lovar att du kommer besitta en aning mer ödmjukhet efter att du åtminstonde prövat.

Senast redigerad av MentosFruitcore 2013-06-11 kl. 01:19.
Citera
2013-06-11, 01:29
Medlem
variegatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Vet du, om du åkar till nordpolen, gräver en fem meter djup grop, hoppar ner och runkar tills du når orgasmen, så kommer din kropp färdas genom världsalltet och förenas med DFSM. Denna ritual kallas allmänt för DFSM-runk-ritualen.

Har du själv provat DFSM-runk-ritualen? Jag förstår att din värld är trång om du vet svaret innan du ställt frågan. Ett tips är att du provar själv, utan några förutfattade meningar. Lovar att du kommer besitta en aning mer ödmjukhet efter att du åtminstonde prövat.

För vissa kan säkert astralprojektion låta lika konstigt som det påhittade exemplet du gav nyss. Fördelen med astralprojektion är dock att det är lite lättare att genomföra för de flesta än det du skrev
Citera
2013-06-11, 01:39
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av variegata
För vissa kan säkert astralprojektion låta lika konstigt som det påhittade exemplet du gav nyss. Fördelen med astralprojektion är dock att det är lite lättare att genomföra för de flesta än det du skrev

Vadå påhittade exemplet? JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ TRÅNGSYNTA MÄNNISKOR!1!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in