2013-05-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Karatetränaren har knullat med VB

Och det vet du ?
Citera
Medlem
Citat:
källa på det?
Citera
Medlem
Citat:

Hur vet du detta? Ren gissning eller fått ny info?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ett par kontrollfrågor bara:

- Det har väl inte angetts någon förklaring till varför familjen väntade till tisdagen med att anmäla henne försvunnen?

- Och inte heller varför polisen först uppgav att sista kända observation av henne var en mobilpejling på lördagseftermiddagen för att på fredagen (när sök redan genomförts utifrån den uppgiften) plötsligt lägga fram att hon varit hemma hos en studiekamrat och pluggat fram till kl 21?

---------------------------------------------
Till skillnad från folk som spekulerar om personer med eld i håret och dumma/okänsliga kommentarer på facebook (personligen har jag träffat ett antal människor genom åren som pga brist på social kompetens och eller vanligt sunt förnuft mycket väl skulle kunna skriva något sådant utan att eg. mena något illa) så tycker jag att de här är bland de mest intressanta och samtidigt underliga fakta vi känner till. Det kan säkert finnas helt naturliga förklaringar, men man skulle gärna vilja höra dem.

- Hemmaboende vuxna barn är ju en lite konstig situation på flera vis. Vet att folk skrivit i tråden att de själva kunde vara borta flera dar ibland utan att uppge vistelseort och det kan ju ha varit så med VB med. Å andra sidan stämmer det dåligt med den bild som framkommit av henne: En person som inte hade ett jättestort socialt nätverk och verkar ha haft regelbundna vanor med träning och studier. För att familjens beteende ska verka rimligt så måste det ha varit en i vart fall ganska normal företeelse att VB ibland bara stack iväg några dagar utan att meddela sig. Men då stämmer inte den bild som förmedlats i tråden av henne särskilt väl...

- Angående kamraten så kan det ju vara så enkelt som att han inte uppmärksammat att VB var försvunnen (därför att de inte hade någon särskilt nära relation) förrän på fredagen efter de första skallgångarna och då omedelbart kontaktat polisen. Men visst är det en märklig omständighet, även om den obekräftade, oberoende vittnesuppgiften från samma kväll visar att hon lämnat hans bostad ensam.

Det kan också vara så att vännen, som fortfarande är okänd, är en av minst två som känner till vad som hänt VB, kanske tränar vännen också karate? Vännen täcker kanske upp för någon, kanske var det mer än VB i vännens lägenhet, det vet vi inte och kan inte uteslutas.

Nu menar jag, känner till, tolka det inte som skyldig till brott, inte ens misstanke om det.
Citera
2013-05-12, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
källa på det?

Fick veta det av hennes morsa som jag pratar lite med på FB
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det visar sig att det är mamman eller annan person knuten till VB som gjort inläggen om karatetränarfrun, och att det senare visar sig ha med fallet att göra, då tycker jag att alla de som kritiserat folk för verklighetsfrånvända teorier här i tråden borde hålla käften och inte vars så snabba på att försöka visa att de är smartare än någon annan. Ville bara säga det, och OM!

Jag håller med dig. Jag anser faktiskt inte att det har varit många verklighetsfrånvarande teorier i tråden. Jag tycker inte det är verklighetsfrånvarande att misstänka de närmsta personerna runt VB, det är oftast där man börjar kolla när det gäller sådana brottsfall. Vi, på Flashback, har ju knappt något att gå på så då blir Facebook det enda stället egentligen där vi kan läsa och försöka hitta några röda trådar. Jag vet inte varför det är flera som tycker det är "patetiskt" och liknande att vi endast utgår ifrån Facebook. Vad ska man annars utgå ifrån? Det vi har utan Facebook? Tråden hade varit helt död då.

Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Han är lite udda. Tror han har en diagnos, inte säker på vad. Vet att vissa tjejer brukar reta honom och låtsas att gå i ett förhållande med honom på facebook, för att sedan gå ur och skratta.. eller få andra att tycka man är rolig och cool.

Han har det inte lätt, men tror inte han är någon GM.

Jag misstänkte han var en "sådan" person, att han var lite udda och därför mobbat. Han verkar inte heller jätteintelligent. Den känsla fick jag av honom (jag kan ha fel) och tycker inte alls han verkar som GM.
Citera
Medlem
Astrologeens avatar
Skulle säga att det är en kvalificerad gissning.

Angående efterlysning av Bodenbor på flashback, vad vill ni att vi ska göra? -förutom att hjälpa missing people.
Citera
2013-05-12, 12:55
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Från facebook:
คัทลียา แคท Jag hatar Annika efter som hon mycker erak kvinna
Gilla · Svara · för 34 minuter sedan via mobil

คัทลียา แคท Annika svartsjuke Vattchareeya.
Gilla · Svara · för 36 minuter sedan via mobil

Det börjar dra ihop sig sa polisen

Hittar inte dessa kommentarer nånstans, Länk?
Citera
2013-05-12, 12:56
Medlem
Citat:
Har polisen informerats om detta då?
Citera
2013-05-12, 12:58
Medlem
Något i stil med svartsjukedrama alltså. Frågan är bara vart man kommer hitta henne sedan, troligtvis i vattnet. Ingen ide att följa längre.
Citera
Medlem
Citat:

Om det stämmer så blir både hans fru och han själv huvudmisstänkta....
Kan ju dock vara helt orelaterat.
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Hittar inte dessa kommentarer nånstans, Länk?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=576664392363862&set=a.3658868801082 82.87947.324878340875803&type=1

Se kommentarer, längst ner. Mamman skrev för en timme sen (ca.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in