Har gått på totalt sex olika skolor. Skolmaten var aldrig någon höjdare.

Kan radda upp det absolut värsta och det absolut bästa.
Vidrigheter som borde vara kriminellt att servera:
Pasta med skinksås - sönderkokt klumppasta med sås som bestod av 80% redning, 15% grädde, 4.5 % ost och 0.5% olagade skinkbitar. Den här rätten följde mig genom hela mina grundskoleår. Varför har ingen tagit bort den?
Potatismos - utdrygat med så mycket vatten att den rann igenom springorna på gaffeln. Lyckligtvis hann jag bli relegerad innan den rätten stod på menyn igen. Andra året i lågstadiet.
Fiskbullar. - Bara fiskbullar. Utan sås. Var det MED sås någon enstaka gång så hade de tagit skinksåsen, silat skinkan och klippt ned lite frystorkad till alternativt hackad ned ett kokt ägg. Högstadiet.
Potatis - Hur i hela, jävla helvete kan man misslyckas med en så simpel och god grej som potatis? T o m min första gymnasieskola, som hade en "finare" kock lyckades aldrig laga till potatis utan att det skulle smaka som gummi blandad med frityroljan som blir över från Mc Donalds.
Grönsakssoppa - Obestämbara grönsaker i kuber som någon slängt i grönsaksbuljong.
Ganska god mat som jag kan sakna än idag:
Sprödbakad fisk med kall sås. - Tyvärr serverades det ju äckelpotatis till. Men varför skall man gnälla på det när fisken var godare än samtlig mat man fått under hela månaden tillsammans? Mojsas ihop med rårivna morötter, kall sås och mosad potatis. Jag vill ha receptet på den såsen!
De där rektangulära vita brödet som man fick till soppan. - Svinigt gott! Åt dock min senaste sån när jag gick i mellanstadiet. Sen blev det äcklig skogaholmslimpa. Syrran praktiserade på ett dagis för en månad sen. Bönade och bad henne om att ta med sig några såna hem från bamba. Inte då.