2013-04-28, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetchupJude
Horungar till busschaufförer som ska envsisas med att ringa på numret. Lär väl att gå runt dock, ringer dem kundtjänst och kollar om man är registrerad eller om man skickat?

I vilken stad hände det? Hur hade han ens tid att ringa och kolla?
Citera
2013-04-28, 22:08
Medlem
KetchupJudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strikefour
I vilken stad hände det? Hur hade han ens tid att ringa och kolla?

Han var redan försenad, brydde sig inte alls - hade tillochmed tid att stanna bussen igen och försöka prata med mig när jag blev lite smått jävla lack :> Södertälje.

EDIT: Inte först gången någon viljat ringa på min biljett dock, hänt på andra ställen än Södertälje.
Citera
2013-04-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoDegen
Stämmer att det numera är SL som står för trafiken till Uppsala.
För att åka hela vägen måste man dock lösa tilläggsbiljett för den delsträcka vilken ligger inom ULs egentliga område.
Eftersom det är SL som kör pendeltåget nu med sina egna tåg är det endast ordinarie biljettkontroll vid SLs ordinarie pendeltågsstationer, dvs när man passerar ordinarie spärrar. Det finns alltså inga konduktörer ombord. Det finns ingen fast kontroll vid påstigning i Uppsala eller Knivsta.
Dock så har UL kraftigt ökat sina kontroller av sträckan mellan Arlanda och Uppsala ombord på pendeltågen. Detta är biljettkontroller utförda av väktarbolag och vid dessa kontroller fungerar det inte med att visa upp fakebiljetten. Planka.nu har utökat sin plankkassa att täcka in även denna del av pendeln nu och för 150 balubas i månaden så kan man få sina eventuella tilläggsavgifter (böter) betalda.
Se följande länkar för mer info;
http://planka.nu/2012/12/09/ak-till-uppsala-med-planka-nu/
http://alltatalla.com/media/planka-sakert-mellan-uppsala-stockholm

Tack för ditt klargörande svar. Då tror jag att plankkassan är det rätta. Bra tips!
Citera
2013-04-29, 09:30
Medlem
Råkade jag ut för en efterbliven kontrollant eller har dom höjt priserna för zon A sms biljett (inte reducerat) till 44 kr från 36? På SL:s hemsida står det fortfarande 36 kr iaf.
Citera
2013-05-01, 15:46
Medlem
Biotopes avatar
Efter att jag flashade in ice cream sandwich på min telefon har "SL" försvunnit från avsändare är det min telefon bara eller blir det så för nån annan?
Citera
2013-05-01, 22:14
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotope
Efter att jag flashade in ice cream sandwich på min telefon har "SL" försvunnit från avsändare är det min telefon bara eller blir det så för nån annan?

Sök i tråden tack.
Citera
2013-05-02, 01:20
Medlem
Biotopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Sök i tråden tack.

Sorry, tyckte jag kollat igenom redan. Mwn nu hittade jag svaret. Installerade handcent så syns hela avsändaren inkl SL. I den sms-hanteraren jag hade innan syntes det inte i inkorgen så jag blev nekad. Men nu borde det funka igen.
Citera
2013-05-02, 23:25
Medlem
jggrs avatar
Är det bara för mig som det inte går att ladda ned apk-filerna från min telefon (galaxy s3) ?

Undrar även ifall någon haft erfarenheter med appen under Uppsalas nya system?
Citera
2013-05-03, 00:16
Medlem
WoDegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantsten2
Tack för ditt klargörande svar. Då tror jag att plankkassan är det rätta. Bra tips!
Kan även tilläggas att kontrollanterna av UL-sträckan alltid går på i antingen Uppsala (vid resa mot Sthlm) eller vid Arlanda (vid resa mot Uppsala). Har man inte jättebråttom är det bara att antingen ta nästa tåg (vid påstigning i Uppsala) eller att hoppa av på Arlanda och vänta in nästa tåg där.
Brukar alltid sitta längst fram i det bakre tågsätet vid resa mot Uppsala för att kunna se kontrollanterna där. Samt gå förbi hela tåget i Uppsala för att se om det sitter kontrollanter på tåget redan.
Funkar bra om men man förlorar ju en del tid ibland då man får ta ett senare tåg.
Citera
2013-05-03, 19:33
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jggr
Är det bara för mig som det inte går att ladda ned apk-filerna från min telefon (galaxy s3) ?

Nej du är inte den ende - om du syftar på att du inte får ner hela filen. Om du försöker ett flertal gånger ska du se att den kommer ner efter ett tag, eller testa annan länk. Annars sök i tråden för hur göra.
Senast redigerad av JohnRim 2013-05-03 kl. 19:36.
Citera
2013-05-04, 22:29
Medlem
Essylias avatar
Jag har valt att lämna detta projekt och gå vidare med att utveckla mobilspel till Android åt ett större företag av finansiella skäl.

Kan glatt meddela att Farbror Blå inte har varit och knackat på eller dylikt

För er som letar efter en liknande app så rekommenderar jag https://www.flashback.org/t2123914 då det är en fortsättning/förbättring.

Jag låter länkarna vara uppe, 0.2 kraschen beror på ett trivialt fel då det är en } som sitter fel, vilket har påpekats tidigare i tråden, så om ni berörs av den så använd 0.1 då den är stabilare. Observera att det fortfarande bara är Stockholm och Uppsala som är uppdaterade. Använd "fT"-appen för att kunna använda den i Örebro och Västerås.

Är det så att någon behöver kontakta mig så kan jag nås på "EpiplexisAbulia@tormail.org" och kommer härmed inte logga in eller använda detta handle något mer. Lycka till med åkandet!
Citera
2013-05-05, 13:11
Medlem
Aldhisslans avatar
Tackar och bockar återigen, har sparat massvis med pengar tack vare din app.
Funktionen "Skapa utgående SMS" har lurat så många kontrollanter/folk i spärren, fantastiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in