2013-04-17, 02:58
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Klockrent Hagenbach

Alla Lindeberg-vänner glömmer medvetet bort detta, obducenten hade all kunskap som behövdes för att sopa undan alla spår, bara en sån sak som att hennes kvarlevor var rensade på vitala organ plus hals och huvud och genitalier säger allt.

Så även Jovan Rajs.

Edit: Tjohoo! 400 inlägg!
Citera
2013-04-17, 03:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Nej, jag har inga som helst uppgifter som binder Härm till gärningen. Ärligt talat tror jag inte att det finns några heller.

OT: Du verkar fortfarande ha autosmileyfunktionen på. Du kanske skulle ta och kontakta admin om du inte vet hur man tar bort den.

Du tror så mycket min surmulne vän men tro ska du göra i kyrkan, fakta är:
En ung prostituerad pekade ut Härm som den man som försökte strypa henne i ett trapphus och den unga kvinnan var säker till 99%, vad mer kan man begära , kan ett vittne bli mer trovärdigt ?
En rättsläkare har ju självklart större trovärdighet i dina ögon än vad en gatuhora har.

OT: Din bästa kompis Eremona gillar ju smileyfunktionen rätt så mycket som vi alla har märkt, du borde kanske hacka lite på honom också om du nu vågar förstås
Citera
2013-04-17, 03:02
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inga som helst uppgifter som binder Härm till gärningen. Ärligt talat tror jag inte att det finns några heller.

Nej, just för att TH för länge sedan mycket omsorgsfullt och minituöst raderat ut alla spår.
Citera
2013-04-17, 03:04
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Du tror så mycket min surmulne vän men tro ska du göra i kyrkan, fakta är:
En ung prostituerad pekade ut Härm som den man som försökte strypa henne i ett trapphus och den unga kvinnan var säker till 99%, vad mer kan man begära , kan ett vittne bli mer trovärdigt ?
En rättsläkare har ju självklart större trovärdighet i dina ögon än vad en gatuhora har.

OT: Din bästa kompis Eremona gillar ju smileyfunktionen rätt så mycket som vi alla har märkt, du borde kanske hacka lite på honom också om du nu vågar förstås

Och vad har det med da Costafallet att göra?
Citera
2013-04-17, 03:08
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Varför måste han utföra morden på precis samma sätt (för att Eremonas statistik säger det?)? Mycket möjligt att han gör det på olika sätt för att vilseleda. Han är ju inte vem som helst. Han är ju rättsläkare. Och en mycket vriden rättsläkare (med mord i sitt sinne) skulle ju kunna vilja driva gäck med polisen.

Jag säger inget om det, ville bara få din förklaring till varför han skulle agera så.

Jovan Rajs har ju visat sig lite egenartad milt sagt. Kan han enligt dig ha utfört dessa mord?

Han var ju master i ämnet, TH endast eleven.

Ska man konspirera så är ju han klockren.

Vad säger du? Experten i ämnet lägger ut villospår som slutligen pekar ut hans egen adept, som grädde på moset hjälper han dessutom till med egna utlåtanden och egna uttalanden att kasta misstankarna mot hans elev.
Citera
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Nej, just för att TH för länge sedan mycket omsorgsfullt och minituöst raderat ut alla spår.

Det hedrar dig att du medger att det inte finns något som pekar mot läkarna. Nästa steg är att sluta smutskasta två personer som lidit tillräckligt av falska anklagelser.
Citera
Bannlyst
Citat:
obducenten hade all kunskap som behövdes för att sopa undan alla spår, bara en sån sak som att hennes kvarlevor var rensade på vitala organ plus hals och huvud och genitalier säger allt.

Det här hade Sherlock Holmes räknat ut på tre röda.

För mig är det så uppenbart.
Citera
2013-04-17, 03:11
Bannlyst
Citat:
Så även Jovan Rajs.

Edit: Tjohoo! 400 inlägg!

Jo, men Rajs har ju inte ens varit misstänkt för mord.

OT: Grattis till antal inlägg!
Citera
2013-04-17, 03:13
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Jag säger inget om det, ville bara få din förklaring till varför han skulle agera så.

Jovan Rajs har ju visat sig lite egenartad milt sagt. Kan han enligt dig ha utfört dessa mord?

Han var ju master i ämnet, TH endast eleven.

Ska man konspirera så är ju han klockren.

Vad säger du? Experten i ämnet lägger ut villospår som slutligen pekar ut hans egen adept, som grädde på moset hjälper han dessutom till med egna utlåtanden och egna uttalanden att kasta misstankarna mot hans elev.

Ska vi tillämpa läkarlyncharlogik så är det här det mest följdriktiga inlägget hittills. Chapeau!
Citera
2013-04-17, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Jaha och händerna lät han vara kvar för att han lekte rollspel med polisen...

Japp, viktigt att händerna med fingrar får vara intakta så att hon kan identifieras (förutsatt att förruttnelsen inte gått alldeles för långt). Viktigt, för hon var prostituerad. I hans värld har det väldig signifikans.
Citera
2013-04-17, 03:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Och vad har det med da Costafallet att göra?

Tänk till lite nu fastän klockan är mycket.

Vi har en rättsläkare som glider runt på Malmskillnadsgatan i tid och otid, han blir utpekad som våldsam av en gatuprostituerad när han försöker strypa henne, tacka fan för att det är högintressant eftersom Da Costa blev mördad och styckad och hennes huvud och hals då speciellt har aldrig återfunnits.
Den unga prostituerade kvinnan vittnade dessutom i rättssalen under den andra rättegången så visst fasicken har hon med detta fall att göra.
Citera
2013-04-17, 03:21
Bannlyst
Citat:
Det hedrar dig att du medger att det inte finns något som pekar mot läkarna. Nästa steg är att sluta smutskasta två personer som lidit tillräckligt av falska anklagelser.

Nej, finns inga blytunga bevis, men indicierna är legio. Och saknas bevis är indicier bättre än inget alls. Och det är inte första fallet där indicier spelat stor roll, eftersom bevis saknats, och dessa har åtminstone i något fall varit tillräckligt och den skyldige/de skyldiga har fått sin dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in