Citat:
Ursprungligen postat av p420
orkar inte läsa hela tråden men när jag funderat i dessa banor så är mitt val av lokal självklart..
fritidshus i norrland långt ifrån skidbackar och dyligt. kan fås för 150-200k... ett stort plus är att det är istort sett laglöst, två poliser kan täcka en väldigt stor yta. finns inte direkt tid att "spana"
mest pappersarbete, och städa upp efter helgens hustrumisshandlar och traktorfyller, hehe
då är det ju byborna som är problemet, det löser man enkelt genom att berätta på "macken" att man är stockholmare och vill ta ett sabbatsår med tex fiske... knark finns inte på deras karta. ev hembränt men det är lika accepterat som kolbullar så länge man inte säljer
Nu ska jag förklara en sak för dig hur det funkar i Norrland. Ifall du köper ett litet hus eller hyr ett hus o en liten by och tänker att "där får jag vara för mig själv" så tar du fel. I små byar känner alla varandra sedan generationer tillbaka, ifall det då kommer en utböling till byn som det lyser hos på nätterna eller tejpar för fönstren, bär in konstiga saker, jord etc så kommer länsman dyka upp innan du hinner säga "weed".
På landsbygden tar man inte lätt på "hashandet", där är alla små poliser som inte tvekar att ringa snuten om de anar ugglor i mossen och det gör man direkt ifall det kommer nån utböling. Att man dessutom personligen säkert känner polismannen i området gör ju inte saken bättre.
Så tänk istället lägenhet eller radhus, där bryr sig ingen om vad grannen gör, man vet knappt vad den jäveln heter och håller sig till sig själv.
Bara ett tips i all välmening.