2013-01-31, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz
Hur står sig cannabis i naturen i Sverige. Typ om man skulle så frön eller sätta småplant i alla parker och grönområden i Stockholm. Skulle man kunna få den att rota sig?

Finns ju bönder som odlar industrihampa på åkrar i sverige tänker jag
Det finns en noobtråd för liknande frågor men ja, det går absolut att odla cannabis både inomhus och utomhus i vårat land.

Att plantera fröna i parker är ju dock inte särskilt smart...
Citera
2013-01-31, 12:11
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hortikultur
Det finns en noobtråd för liknande frågor men ja, det går absolut att odla cannabis både inomhus och utomhus i vårat land.

Att plantera fröna i parker är ju dock inte särskilt smart...

Nej rent juridiskt finns det såklart problem. Men skulle plantorna överleva vintern och sprida sig?
Citera
2013-01-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz
Nej rent juridiskt finns det såklart problem. Men skulle plantorna överleva vintern och sprida sig?
Jag menade att risken för upptäckt är betydligt större i en park än i t.ex en avlägsen skogsglänta.
Cannabis är en ettårig växt och överlever inte vintern. Hanarna, om du behåller dem (vanligtvis plockar man bort hanarna för att få bättre honblommor), pollinerar honorna vilket skapar frön. Om fröna överlever eller inte är svårt att säga, det beror på vilken sorts frö du köper skulle jag säga.
Citera
2013-02-01, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Ja det håller jag med om, om man räknar i m2 är ju SOG tveklöst vinnaren. Men SOG kräver mer aktivt arbete med odlingen också om jag har förstått det rätt?

Kräver helt klart mer jobb skulle aldrig köra en "bli rik" odling som bygger på SOG utan hydro och rullande så man jämnar ut belastningen. Man kan ju bli knäpp nästan på 2m2 SOG i jord med allt jävla vattnande.

Men enligt mig så om man kör Hydro/aero så är det värt det. Men detta med vilken metod som är bäst så finns det nästan lika många svar som odlare så är egentligen en smak sak.
Citera
2013-02-07, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-eng
Jag lånar tråden. Är cannabis en flerårig planta?

Nix
Citera
2013-02-07, 11:21
Medlem
zuttlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
Countermail kan jag hålla med dig om att det är säkert, men hur kan du ta upp ukash när alla nät-drogaffärer går allt mer åt bitcoins då ukash inte är tillräckligt säkert?

Dessutom rekomenderar jag målvakt för all del av internet-droghandel, och vpn skydd (Tor-browser för er som är fattiga) varför ha krypterad mail och inte ip-adress?

Thats it.

//Kungkran

Läs https://www.flashback.org/sp41637284 så ser du att jag nämnt bitcoin. Fick som svar att det var för krångligt och nämde därav ukash, har även rekommenderat att man bör köra krypterat... om du läser mitt inlägg märker du verkligen hur ditt inlägg är som rakt kopierat av mitt.

Kanske kan vara bra att ta reda på lite info innan du bara kasta smuts?
Citera
2013-02-07, 12:49
Medlem
Frågan är bara när du sitter där med nåt kilo röka, hur fan hittar man köpare utan att "fråga rundor"?
Citera
2013-02-10, 13:26
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p420
orkar inte läsa hela tråden men när jag funderat i dessa banor så är mitt val av lokal självklart..
fritidshus i norrland långt ifrån skidbackar och dyligt. kan fås för 150-200k... ett stort plus är att det är istort sett laglöst, två poliser kan täcka en väldigt stor yta. finns inte direkt tid att "spana"

mest pappersarbete, och städa upp efter helgens hustrumisshandlar och traktorfyller, hehe

då är det ju byborna som är problemet, det löser man enkelt genom att berätta på "macken" att man är stockholmare och vill ta ett sabbatsår med tex fiske... knark finns inte på deras karta. ev hembränt men det är lika accepterat som kolbullar så länge man inte säljer
Nu ska jag förklara en sak för dig hur det funkar i Norrland. Ifall du köper ett litet hus eller hyr ett hus o en liten by och tänker att "där får jag vara för mig själv" så tar du fel. I små byar känner alla varandra sedan generationer tillbaka, ifall det då kommer en utböling till byn som det lyser hos på nätterna eller tejpar för fönstren, bär in konstiga saker, jord etc så kommer länsman dyka upp innan du hinner säga "weed".
På landsbygden tar man inte lätt på "hashandet", där är alla små poliser som inte tvekar att ringa snuten om de anar ugglor i mossen och det gör man direkt ifall det kommer nån utböling. Att man dessutom personligen säkert känner polismannen i området gör ju inte saken bättre.

Så tänk istället lägenhet eller radhus, där bryr sig ingen om vad grannen gör, man vet knappt vad den jäveln heter och håller sig till sig själv.

Bara ett tips i all välmening.
Citera
2013-02-10, 13:33
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Nu ska jag förklara en sak för dig hur det funkar i Norrland. Ifall du köper ett litet hus eller hyr ett hus o en liten by och tänker att "där får jag vara för mig själv" så tar du fel. I små byar känner alla varandra sedan generationer tillbaka, ifall det då kommer en utböling till byn som det lyser hos på nätterna eller tejpar för fönstren, bär in konstiga saker, jord etc så kommer länsman dyka upp innan du hinner säga "weed".
På landsbygden tar man inte lätt på "hashandet", där är alla små poliser som inte tvekar att ringa snuten om de anar ugglor i mossen och det gör man direkt ifall det kommer nån utböling. Att man dessutom personligen säkert känner polismannen i området gör ju inte saken bättre.

Så tänk istället lägenhet eller radhus, där bryr sig ingen om vad grannen gör, man vet knappt vad den jäveln heter och håller sig till sig själv.

Bara ett tips i all välmening.

Fast att bosätta sig i ngn by om man ska ha en growup är ju ingen vidare ide imo, då känns de bättre o köpa sig ett hus någonstans i norrland där man har en bra bit till närmsta grannarna, då kommer det nog inte bli samma intresse för en som om man bodde i något mindre samhälle.
Citera
2013-04-03, 23:46
Medlem
Har inte läst alla svar men det har säkert dykt upp. Ingen bra ide att ge dig in i drog branchen om du inte är villig att riskera, långa fängelse straff, beväpna dig för att skydda din försäljning, se in i mynningen på en 9 mill ifall du kliver in i andras affärs områden eller om någon kran tycker att dina kunder nu ska vara hans eller deras. Torskar du en gång blir du alltid på hälsad av farbror blå ifall kran rykten sprider sig. Men känns det bra så lycka till..
Citera
2013-04-21, 18:10
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedane
Har inte läst alla svar men det har säkert dykt upp. Ingen bra ide att ge dig in i drog branchen om du inte är villig att riskera, långa fängelse straff, beväpna dig för att skydda din försäljning, se in i mynningen på en 9 mill ifall du kliver in i andras affärs områden eller om någon kran tycker att dina kunder nu ska vara hans eller deras. Torskar du en gång blir du alltid på hälsad av farbror blå ifall kran rykten sprider sig. Men känns det bra så lycka till..

men lugn nu din fjant, vi snackar gräs inte kola.

har massormed polare som becknat till och från i olika mängder i över 10 år.

INGEN har behövt ta till våld
Citera
2013-05-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
men lugn nu din fjant, vi snackar gräs inte kola.

har massormed polare som becknat till och från i olika mängder i över 10 år.

INGEN har behövt ta till våld

Håller helt och hållet med! Det som "odlare" så tjänar du mer på det i det långa loppet och inte på en enda affär. Låga priser på större mängder för som dom är seriösa "odlare" och ett långt och naturligt affärsband på längre sikt. Det är lugnets planta vi pratar om och inte kola som killen ovanför sa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in